hej jag har kommit på varför elefanter heter just elefanter. det är ju för att det låter som om elefanter marscherar i en parad! helt klockrent! älskar kent![]()
hej jag har kommit på varför elefanter heter just elefanter. det är ju för att det låter som om elefanter marscherar i en parad! helt klockrent! älskar kent![]()
Är inte Elefant lika med "ett stort problem"?
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
inte vet jag?! orka tro som alla andra?
joakim berg (L)
men självklart är det ju för att det låter som elefanter som "trumpetar" med sina snablar i början ju!Haha, inte vet jag.
kent brukar ju ha skumma titlar på sina låtar![]()
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
Jag tror att hela låten handlar om en dålig fadersgestalt som tynat bort under årens gång.
Och som gjort livet till ett helvete för låtens huvudroll.
Därav titeln Elefanter, de kliver över allt och bryr sig inte om stackars myrorna på marken.
Vi alla vet att fem myror är fler än fyra elefanter men i min mening så skulle en elefant kunna vinna en utslagskamp mot tusen myror.
Därför relaterar jag det till att en människa kan göra livet pyrt för massvis med människor.
Som att en dålig farsa kan få en hel familj att rasa.
Myror har ju inget med detta att göra men ändå, det var ett bra exempel.
Och därav vill vår huvudperson i låten ha hämnd, och därför vill han ge fadern ett öde värre än döden.
Men just fadern har lärt vår huvudperson att alla öden är värre än döden.
I alla fall det öde vår huvudperson fått tack vare hans år av hat från fadern.
"Jag har lärt mig av dig; alla öden är värre än döden"
Senast redigerat av Enskadaredanskedd den 2007-10-22 klockan 13:09.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Haha jag bara spekulerade lite vilt.
Vet inte alls hur det är tänkt.
Men jag tror definitivt att låten handlar om det jag skrev.
Titeln är jag mer osäker på dock.
Men nej, myror hade den inte alls kunnat heta.
Namnet måste ju slå, och dessutom tror jag inte att alla namn är så perfekt uttänkta som vi tror.
Elvis handlar om besatthet av döda folk (bland annat), och då döpte dom låten till Elvis för han var en död kändis + att det namnet slår, man blir intresserad.
Samma med Elefanter i min mening.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Jeg tenker ihvertfall på Elefanter i begynnelsen der, men jeg vet ikke om det er bare derfor den har fått det navnet. Elefanter er ihvertfall et av mange dyr som blir utnyttet av mennesker, bl.a. i forbindelse med turisme og sirkus. Det er trist når man utnytter dyr bare for menneskers underholdning, spesielt når dyrene lider.
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Rockelefanter tänkte jag på.
http://foto.stilren.se - portfolio
Gillar teorin med den klumpige, okänsliga elefanten. En annan teori kan ju syfta på elefanters långa minne. Man säger ju att en elefant aldrig glömmer en oförätt...
Någon mer än jag som förövrigt drar paralleller mellan personen i den här låten och personen i Du var min arme från D&JD.
Jag tycker att det namnet känns lite ironiskt från Kents sida. Hur många recensenter har inte kallat dem för "elefanten kent"?