Med tanke på plattans nya inriktning tycker jag att det låter ganska vettigt
Trumpeterna gör låten lite Ska-Punk-mässigt. Jag tycker om Ska. Och det passar på kravall- eller revolt-temat.
Låten är bra, gillar trumpet ljudet eller vad det är :P
Fast den är inte så rockig tycker jag
Du och jag ☠
Det är inget speciellt men:
De tre första sekunderna från "Våga vara rädd" har samma introbeat som
"Always a relief" från bandet the radio dept. Den sistnämnda låten finns
med på plattan "Pet grief" (2006).
(Lyssna här: http://www.myspace.com/officialradiodept)
Nu tycker jag det är dags för kent att lira denna fantastiska låt i sommar
den är gullig, men inte så rockig :/, både ogillar o gillar det där trumpetljudet, det känns så typiskt/klassiskt men samtidigt så låter det ganska bra x)
den växer, haha. kommer jag med nu in i Juli.
gillade den inte i början men nu gillar jag den.
refrängen är ju stark som chilisås ^^
Trumpetljudet vore vara något annat, typ elgitarr eller något annat sorts keyboard-ljud. Men den är endå en bra låt. Gillar tempot (takten) i den.
Senast redigerat av Robban_fyrahundraslag den 2008-07-06 klockan 22:30. Anledning: ändring i andra meningen
Du vänder dig om, och ler mot Dom, som aldrig haft en chans.
Det var någon jag känner som hade en teori att låten handlade om hur FN diskuterar klimatfrågan. Vissa vägrar tro att det är sant, medans andra vågar vara rädda och göra något åt det.
Vi viker oss på asfalten av skratt
Ingenting kan röra oss i natt
Bilddagboken: http://magnification.bilddagboken.se
Öhh jag vet inte hur ni kommer att reagera nu men jag anser att låten handlar om någon som inte vågar älska, liksom första raden du frågar mig vad kärlek är... och det där med frontlinjen tror jag symboliserar att våga älska och att allt, allt allt, kommer till den som vågar älska och om man älskar vågar man vara rädd för att någon ska svika en.
och kravallpoliserna symboliserar enligt mig det som trycker tillbaka kärleken, poliser är till för att skydda och vill i texten skydda dig från att bli sårad, men dem andra är så många fler....
och sen själva sticket när han sjunger det där om symptom och att han har det men nån säger att han inte är sjuk, han anser att älska är onormalt för honom iaf men att han får höra att det inte är en sjukdom.
Det är min version men man kan ju tycka olika...
Mitt leende som sköld
mot tårarna som föll