Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 219

Ämne: Sömnen

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Generation Ex Visa inlägg
    Jasså? Så nu har man ADHD för att man "hakat" upp sig på låtar med ös? tack för den, du som bråkat med självaste J.Berg.

Nu återgår vi till tråden tack.
    Om du hade haft lite mer historia på forumet skulle du även veta annat om våran interaktion i olika trådar. Om det nu är viktigt. Sen finns det en värld utanför forumet där jag och Jocke i diskussioner också har kommit jävligt bra överens. Om nu det är viktigt. Dessutom tycker jag kan man vara så pass rakryggad och inte ha tungan konstant upp i röven på Jocke som så många här på forumet verkar tycka om.
    De som inte förstår liknelsen med ADHD är för jävla sorgerliga.
    Det är en låt som leder till kontemplation, något folk mer och mer sällan är kapabla till i vårt "moderna samhälle". Därav ADHD-referenserna.
    Återigen, om det var så svårt att greppa tycker jag enbart synd om er.

Edit:
    Och då förstår jag verkligen att det blir svårt att greppa något som "Sömnen".
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Om man avfärdar låtar som har "noll ös" går man enligt mig miste om en hel del av världshistoriens bästa låtar.

Jag tycker inte "Tillbaka till samtiden" har några svarta får och "Sömnen" är definitivt inget sådant. Underbar stämningsfull låt!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Om man avfärdar låtar som har "noll ös" går man enligt mig miste om en hel del av världshistoriens bästa låtar.
    Nääääeeee!!!
    Säg inte så, det kan ju tolkas som att du tycker att denna person är trög eller konstig på något vis.
    Och därmed få en pajas efter dig som ger dig en anmärkning.

---John G. Bennett

Medlem Generation Exs avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Columbus, sen Sömnen & sen Vy från ett luftslott (som är bäst)
    är det makalösaste med skivan just nu.
    Och ja, Sömnen är ruggigt bra.
    Men tycker du "trådskaparen Generation Ex" att det bara är låtar med ös i som är bra?
    Finns det ingen lugn kent låt som du gillar undrar bara jag?
    Trevligt med en fråga till mig!
    Tycker till mestadels om ösiga låtar! men en del lugna funkar, men finner verkligen inget i Sömnen. Den är verkligen SÖMNIG!

Det får vara utav dem äldsta låtarna isåfall! kommer dock inte på någon lugn JÄTTE bra just nu.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Nääääeeee!!!
    Säg inte så, det kan ju tolkas som att du tycker att denna person är trög eller konstig på något vis.
    Och därmed få en pajas efter dig som ger dig en anmärkning.
    Tycker att du lämnar min tråd, du är bara ute efter bråk och dumheter. Tack.

Nybörjare enviskningmellanordens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

tjena!

shit alla har rätt till sin åsikt men att skriva ett sådant inlägg och inte tro att medlemmar kommer svara är väl lite långsökt .

Tycker Sömnen är en av de finaste låtarna på TTS. så jävla tight övergång till nästkommande spår. Lysande!

tack

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

svara? självklart vill jag att så många som möjligt svarar på min lilla tråd!
    skit kul med olika argument verkligen, destu tråkigare blir det när folk säger att man har ADHD för att man tycker en viss sak? Ja menar.. UHM....

Reg.datum
    May 2002

Standard

Okej, jag tar det igen.
    Sjukt bra låt för dem som orkar stanna upp och kontemplera runt vissa saker som folk blir sämre och sämre att fundera över nu för tiden där saker och ting bara ska händahändahändahändahändahändahändahändahända.
    Dessutom är den full av fantastiska melodier och en underbar stämning.

---John G. Bennett

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Tack så mycket The Plague, för ditt vänliga jag Nu får du stanna!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag sa iofs exakt samma sak fast med andra ord.

---John G. Bennett

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag tycker Sömnen är det svagaste spåret på skivan, är den jag oftast hoppar över när jag lyssnar igenom skivan. Texten är för repetetiv och tempot för segt, finns helt enkelt inget attraktivt i låten som tilltalar mig...
    Då är du helt klart straight! Jag tycker det är väldigt attraktivt att ha JB's röst så där "nära" örat

Först tänkte jag att sömnen är en bra låt att somna till men sen kom jag på att det vore ännu mer brilliant att dö till den... fast inte än på några år då!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

angående ADHD-referenserna... För det första så tar det ju flera år att få en utredning även om man anmäler sig för det så det var ju taskigt sagt. För det andra är ett problem hos dem med ADHD att de ständigt befinner sig närmre sömn än vakenhetsnivå, därav ouppmärksamheten.

ADHD-människorna borde alltså gilla sömnen.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av sugary Visa inlägg
    angående ADHD-referenserna... För det första så tar det ju flera år att få en utredning även om man anmäler sig för det så det var ju taskigt sagt. För det andra är ett problem hos dem med ADHD att de ständigt befinner sig närmre sömn än vakenhetsnivå, därav ouppmärksamheten.

Härligt med lite humor.

Standard

Sömen är grym, tycker att den bygger upp stämningen för Vy från ett luftslott som kommer direkt efter. Absolut inte det svagaste spåret på skivan.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sugary Visa inlägg

Jag har enbart lärt mig tvärtom. De är överaktiva och har därav svårt att koncentrera sig. Svårighet hat hitta det lugn som krävs för koncentration.
    Har aldrig hört att deras tillstånd skulle betraktas som närmare sömn än vakentillstånd. Vart ahr du fått det ifrån? Intressant dock.
    Hur som helst anser jag mer och mer att min ADHD-liknelse från början inte var alls så snett ute som man först kan tänka.

Edit:
    När jag tänker efter har jag hört talas om att ADHD på äldre dagar kan ge uttryck i passivitet(hypoaktivitet), är det vad Sugary menade från början?
    Men att säga att ADHD-drabbade ständigt befinner sig i detta tillstånd är ju direkt felaktigt.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-11-09 klockan 22:11.

---John G. Bennett

Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •