bara för en låt är långsam är den inte dålig, hallå. jag tycker det är en perfekt låt innan vy från ett luftslott.. ingen av dem skulle finnas om inte den andre fanns, känns det som.
bara för en låt är långsam är den inte dålig, hallå. jag tycker det är en perfekt låt innan vy från ett luftslott.. ingen av dem skulle finnas om inte den andre fanns, känns det som.
Jeg synes kent har mange langsomme låter som er bra, men Sömnen er ikke en av dem.. Synes fortsatt den er det svakeste sporet på skiva, men det er bra folk har forskjellig smak!![]()
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Sömnen fungerar som en perfekt buildup till Vy från ett luftslott. Helt klart underskattad, känns som att den knyter samman skivans båda delar, tkr det fungerar auuuusbra![]()
Jag hade gärna sett att TTS bara bestod av tio spår och att "Sömnen" inte fanns med alls, att dess outro blev intro till "Vy från ett luftslott" istället.
Och nej, jag gillar inte Sömnen.
Sömnen blir bara bätttre & bättre i mina öron
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
Det är intressant och se att man hela tiden måste hitta "det svagaste spåret" hela tiden. Så mycket tid som verkar ha lagts ned på detta album så har jag förbannat svårt att tro att det ens skulle kunna finnas ett spår som var i närheten av att vara svagt.
Vad är det som gör "Sömmen" till ett så svagt spår?
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Det är inte ett svagt spår, inte i mina öron, utan faktiskt en av de bättre låtarna..
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
hah jag är lite seg, först nu jag har märkt att sömnen går ihop med vy från ett luftslott. Brukar ofta lyssna på de efter varandra så har ej märkt det tidigare/tänkt på tidigare. på kentkonserten minns jag att de spelade slutet av sömnen live.
Du och jag ☠
Jag älskar den här låten & jag gjort det sen första lysningen. Den är så snyggt ihop bygg med Vy från ett luftslott. Man hinner nästan inte landa innan det börjar bygga på och nästa låt börjar. Så jäkla skön. Den känns så nära också. Det känns som att Jocke sjunger alldeles bredvid örat på en & man tar in varje ord han sjunger. Jag gillar den verkligen & kan inte förstå de som inte gillar den.
du, min vän i livet
Första låten jag lyssnade på ifrån albumet, kanske därför jag gillar den..