Låten Sömnen känns skitnödig, så pass skitnödig att mina toabesök framstår som krystade. Jag sätter hela min förmögenhet på att den anrike J.Berg slängde in låten utan sina bandmedlemmars okej.
En styggelse, trams är vad det är! Typiskt med en 'långsam' låt som måste sakta ned tempot. Tog man med den här för att avsluta vinylens A-sida, eller?
Med vänliga hälsningar,
Kentforumet
Jag gillar den, och skitnödig tror jag ingen mer än du som ser den som..?
Rätta mej om jag har fel.
all the people I see have clouds in their eyes
me I am alone
having a little party on my own
http://forumet.kent.nu/showpost.php?p=806993&postcount=7338
Jag tycker att det är en helt fantastisk låt.
Bättre än Generation Ex.
Jag kan gärna rätta dig
Skitnödig är väl lite att ta i, men tycker tempot är segt och texten kommer inte till sin rätt i melodin. Vissa textrader är faktiskt välskrivna (har jag upptäckt) men låter lite som J.Berg pratar sig genom låten...
Jag kan verkligen inte hålla med dig, Generation Ex har lite mer fart och sång som faktiskt ger en mersmak till eftertanke. Sömnen känns lite... platt.
Sömnen = platt? En riktigt bra album har sina 1-2 långsamare låtar. Sömnen är lounge at its
best. Mycket fint. Bättre än Järnspöken från DOJD. Och Jockes röst är charmigt. Jag vill
inte sakna låten, speciellt outrot till Vy från ett luftslott.
Senast redigerat av hundradelssekund den 2008-04-21 klockan 22:56.
Bara för att en låt är seg behöver det ju inte betyda att den är dålig. Jag tycker att Sömnen är jättebra.
Spöklikt vit
i solskens dis
Jeg synes Sömnen fortsatt er det svakeste sporet på plata. Vanligvis liker jeg de langsomme låtene, men ikke Sömnen... Vet ikke hvorfor jeg ikke liker den, men sånn er det bare. Men jeg liker sikkert 90 % av kent sine låter, ingen kan vel like ALLE.![]()
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Påminner ju lite om Foxholes på Lisa Miskovskys skiva. Även om inte låtarna låter lika så påminner uppbyggningen och övergången om varandra.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Sömnen ska inte nedvärderas!
Den har en skön känsla som får en att se bilder av kylig höst framför sig, en vemodig känsla med koppling till det förflutna, och dessutom är synthljudet i bakgrunden passande. Vilken låt hade passat bättre som intro till nästa låt?
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Sömnen är en skön och mysig låt, inte direkt bra.
Men den är iaf inte sämst