Sidan 6 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 219

Ämne: Sömnen

Standard

Men om man bränner sitt exemplar av Tillbaka till samtiden för att det inte ska bli förstört i bilen borde egentligen vara en bra gärning och kan omöjligt vara olaglig.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av hammare12 Visa inlägg
    Men om man bränner sitt exemplar av Tillbaka till samtiden för att det inte ska bli förstört i bilen borde egentligen vara en bra gärning och kan omöjligt vara olaglig.
    Ja, det är klart att det inte finns något som heter nolltolerans mot alla former av bränning. Lagligt sett möjligen (lagen är ju lite trubbig ibland), men om man börjar ifrågasätta bränning till bilen eller bränning för att slippa höra svårsmälta spår, nja. Det finns en gräns för moralismen utifrån sunt förnuft, men det sunda förnuftet varierar betydligt mellan individer ....

Vad gäller Sömnen skulle jag inte bränna för att bli av med den. Visserligen är den väl inte ett av de bästa spåren på TTS, men nog är den skön ändå, speciellt övergången till Vyn och om man nu ska dra paralleller till andra Kentskivor så finns det väl värre sömnpiller i historien.

För övrigt så brukar man kunna bli av med mellanrum mellan låtar. Det är nog bara en inställning i programmet.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Näe, det är inte ett dugg olagligt.
    Du får bränna tusen kopior för eget bruk, om du vill.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ja, det är klart att det inte finns något som heter nolltolerans mot alla former av bränning. Lagligt sett möjligen (lagen är ju lite trubbig ibland), men om man börjar ifrågasätta bränning till bilen eller bränning för att slippa höra svårsmälta spår, nja. Det finns en gräns för moralismen utifrån sunt förnuft, men det sunda förnuftet varierar betydligt mellan individer ....

Vad gäller Sömnen skulle jag inte bränna för att bli av med den. Visserligen är den väl inte ett av de bästa spåren på TTS, men nog är den skön ändå, speciellt övergången till Vyn och om man nu ska dra paralleller till andra Kentskivor så finns det väl värre sömnpiller i historien.

För övrigt så brukar man kunna bli av med mellanrum mellan låtar. Det är nog bara en inställning i programmet.
    Men det är ju inte direkt så att man bränner hela skivan, utom ett spår... Bränna gör man mer för att det är så jobbigt med fodral i bilen eftersom att de blir repiga.

Nybörjare candybells avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

gillar sömnen men har inte riktigt fastnat för den på samma sätt som för de flesta andra låtarna på skivan. Visst, när man väl lyssnar på den så är det en jättevacker låt med massa snygga grejer, men jag får inte 'cravings' efter att lyssna på den som jag får efter t ex vyn ibland. Men den kanske växer på mig, fastnade inte för vy från ett luftslott från början heller, och nu är det en av mina absoluta favoriter. Sömnen kommer nog att ha sin tid också, så småningom.
    So tomorrow we could teach them some new styles.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Men det är ju inte direkt så att man bränner hela skivan, utom ett spår... Bränna gör man mer för att det är så jobbigt med fodral i bilen eftersom att de blir repiga.
    Nej, det gör man ju inte. Jag syftade snarare på att samla sina favoriter från olika skivor på en och samma skiva (vilket ju i och för sig innebär att man gallrar bort lite).

Standard

Jag gillar sömnen men jag brukar gilla långsamma låtar

Medlem Sirbestonens avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Sömnen är en Jättebra låt. Jag lyssnar på den varje dag. Utmärkt!!
    Det ligger tomhylsor i parken
    Våra fötter är en meter
    över marken

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Hur ska jag beskriva låten "Sömnen"?
    Jag tycker den kommer som en vän, dömer ingen och glömmer ingen.
    Rent spontant är det så den känns...
    Kunde inte sagt det bättre själv
    låten är lite som en mjuk varm hand i tystnaden..
    Jag vill bara höra dina hjärtslag

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Personlig tycker jag jättemycket om Sömnen. Den är är en väldigt mysig höst/vinter låt som jag mer än gärna lyssnar på full volym när det är askallt utanför fönstret!

Medlem Generation Exs avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Hur mycket jag än lyssnat på den så hoppar jag nästan alltid över den i låt listan!!!! tycker inte den hör till skivan de är ju den ända lugna låten faktiskt
    Senast redigerat av Generation Ex den 2007-11-27 klockan 07:06.
    Det spelar ingen roll
    om Du håller mig hårt
    Ingen kommer att
    minnas om 100 år

Medlem Generation Exs avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Man sitter lixom och lyssnar på skivan med svin mycket ös i låtarna och skithög volym i bilen, plötsligt kommer det en lugn låt =/... Visst det är inte fel ibland.. men..men...
    Det spelar ingen roll
    om Du håller mig hårt
    Ingen kommer att
    minnas om 100 år

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Generation Ex Visa inlägg
    Man sitter lixom och lyssnar på skivan med svin mycket ös i låtarna och skithög volym i bilen, plötsligt kommer det en lugn låt =/... Visst det är inte fel ibland.. men..men...
    Jag tycker det är himla skönt att det inte är jättemycket ös i alla låtar rakt igenom.

Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av juliia_s Visa inlägg
    Jag tycker det är himla skönt att det inte är jättemycket ös i alla låtar rakt igenom.
    håller med dig helt, skönt att dom blandar lite liksom
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .

Standard

helt klart en av dem mest, om inte den mest atmosfäriska låtarna på skivan. det hade inte varit fel med MER atmosfäriska spår som den på skivan. den är förresten min nya vaggvisa.

Sidan 6 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •