Men om man bränner sitt exemplar av Tillbaka till samtiden för att det inte ska bli förstört i bilen borde egentligen vara en bra gärning och kan omöjligt vara olaglig.
Men om man bränner sitt exemplar av Tillbaka till samtiden för att det inte ska bli förstört i bilen borde egentligen vara en bra gärning och kan omöjligt vara olaglig.
Ja, det är klart att det inte finns något som heter nolltolerans mot alla former av bränning. Lagligt sett möjligen (lagen är ju lite trubbig ibland), men om man börjar ifrågasätta bränning till bilen eller bränning för att slippa höra svårsmälta spår, nja. Det finns en gräns för moralismen utifrån sunt förnuft, men det sunda förnuftet varierar betydligt mellan individer ....
Vad gäller Sömnen skulle jag inte bränna för att bli av med den. Visserligen är den väl inte ett av de bästa spåren på TTS, men nog är den skön ändå, speciellt övergången till Vyn och om man nu ska dra paralleller till andra Kentskivor så finns det väl värre sömnpiller i historien.
För övrigt så brukar man kunna bli av med mellanrum mellan låtar. Det är nog bara en inställning i programmet.
gillar sömnen men har inte riktigt fastnat för den på samma sätt som för de flesta andra låtarna på skivan. Visst, när man väl lyssnar på den så är det en jättevacker låt med massa snygga grejer, men jag får inte 'cravings' efter att lyssna på den som jag får efter t ex vyn ibland. Men den kanske växer på mig, fastnade inte för vy från ett luftslott från början heller, och nu är det en av mina absoluta favoriter. Sömnen kommer nog att ha sin tid också, så småningom.
So tomorrow we could teach them some new styles.
Sömnen är en Jättebra låt. Jag lyssnar på den varje dag. Utmärkt!!
Det ligger tomhylsor i parken
Våra fötter är en meter
över marken
Personlig tycker jag jättemycket om Sömnen. Den är är en väldigt mysig höst/vinter låt som jag mer än gärna lyssnar på full volym när det är askallt utanför fönstret!
Jag vill bara höra dina hjärtslag
Hur mycket jag än lyssnat på den så hoppar jag nästan alltid över den i låt listan!!!! tycker inte den hör till skivande är ju den ända lugna låten faktiskt
Senast redigerat av Generation Ex den 2007-11-27 klockan 07:06.
Det spelar ingen roll
om Du håller mig hårt
Ingen kommer att
minnas om 100 år
Man sitter lixom och lyssnar på skivan med svin mycket ös i låtarna och skithög volym i bilen, plötsligt kommer det en lugn låt =/... Visst det är inte fel ibland.. men..men...
Det spelar ingen roll
om Du håller mig hårt
Ingen kommer att
minnas om 100 år
helt klart en av dem mest, om inte den mest atmosfäriska låtarna på skivan. det hade inte varit fel med MER atmosfäriska spår som den på skivan. den är förresten min nya vaggvisa.