Sidan 13 av 25 FörstaFörsta ... 34567891011121314151617181920212223 ... SistaSista
Resultat 181 till 195 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

I gårdagens "Jönköping Nu" nämns kent i en artikel om gitarrmickar:

"Vad har Dregen, Kent, Moneybrother, Kalle Moraeus, Chissie Hynde, Mando diao och Claes Yngström tillsammans? Jo, de använder gitarrmikrofoner som är tillverkade i ett litet rum på Ekhagen"

det lite extra coola är att snubben det handlar om, Johan Lundgren, var med och hjälpte mitt och mina klasskompisars gamla band som vi spelade med under och efter skoltid ett tag. Han är även gammal polare med min mor.

Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Igår nämnde Love Antell i Florence Valentin Kent lite skämtsamt under deras spelning på Debaser. Det var typ nåt mellansnack mellan ett par låtar då han konstaterade att Kent tydligen ska släppa ny skiva.. "Dom ska ha förhandslyssning för 40 journalister i Berlin, sedan ska de ha releasefest i New York. Så går det inte till när Florence Valentin släpper skiva. Säga vad man vill om Kent men dom är inte världens mest klimatsmarta band!"
    Han uttryckte sig på exakt samma sätt under deras spelning på metropol i lördags.
    Säga vad man vill om Love, men han har inte världens mest orginella mellansnack.
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Impulser Visa inlägg
    Han uttryckte sig på exakt samma sätt under deras spelning på metropol i lördags.
    Säga vad man vill om Love, men han har inte världens mest orginella mellansnack.
    Hahaha jaha okej, vad spontant.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Haha såg dom två gånger i somras, han sa exakt samma saker båda gångerna då också, inte så intressant när han dessutom bara pratar en massa strunt.

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Kent nämnda i en krönika av Bengt Ohlsson.
    "Ja, du fattar. Det är liksom inte Kent."

Nja, fattar inte riktigt vad han vill säga med den jämförelsen, men krönikan var bra!
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Kent nämnda i en krönika av Bengt Ohlsson.
    "Ja, du fattar. Det är liksom inte Kent."

Nja, fattar inte riktigt vad han vill säga med den jämförelsen, men krönikan var bra!
    Som jag förstår det så värderar krönikören än bra bok mycket mer än musik, (jag tycker tvärtom) har bara läst krönikan en gång men han tycker att en bra bok kan man gå och tänka på jättelänge. Och tydligen har han aldrig hört talas om antikvariat, för han klagar ju på att en bok inte fanns att köpa längre.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Som jag förstår det så värderar krönikören än bra bok mycket mer än musik, (jag tycker tvärtom) har bara läst krönikan en gång men han tycker att en bra bok kan man gå och tänka på jättelänge. Och tydligen har han aldrig hört talas om antikvariat, för han klagar ju på att en bok inte fanns att köpa längre.
    Kanske skulle du läsa krönikan en gång till, för du har missförstått den ganska rejält.
    Han nämner ju antikvariat i texten, och han gör ingen jämförelse mellan böcker och musik.
    Däremot jämför han musik med musik - Bo Sundströms och Frida Örhns skiva "Den lyckliges väg" (som visserligen består av tonsatta Per Lagerkvist-dikter) ställs mot Kent.

Som jag förstår det tycker han inte att Kents musik är särskilt personlig, till skillnad från nämnda skiva. Det är det som gör mig konfunderad. Undrar vilka Kentlåtar han har lyssnat på?
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

I dag i "Vem vet mest" så var det en fråga som löd:

Vad heter sångaren i kent?

(jag hade ingen aning)
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Kent utgör större delen av Ronnie Sandahls krönika idag.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...icle6286418.ab
    Är du lika ensam som jag?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Kanske skulle du läsa krönikan en gång till, för du har missförstått den ganska rejält.
    Han nämner ju antikvariat i texten, och han gör ingen jämförelse mellan böcker och musik.
    Däremot jämför han musik med musik - Bo Sundströms och Frida Örhns skiva "Den lyckliges väg" (som visserligen består av tonsatta Per Lagerkvist-dikter) ställs mot Kent.

Som jag förstår det tycker han inte att Kents musik är särskilt personlig, till skillnad från nämnda skiva. Det är det som gör mig konfunderad. Undrar vilka Kentlåtar han har lyssnat på?
    Nu trodde jag nog att det var boktitlar : ) och jag läser in en rasande fart så jag missar ibland speciellt när jag inte är intresserad, inte så konstigt men jag förstod att han inte tyckte kent var bra, det är väl att de är så populära då lyssnar han väl som jag läser hans krönika ?

Nybörjare mattiss avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

"Syntlegender varvar Kents gitarrist"

http://www.expressen.se/noje/1.18185...ents-gitarrist
    som en elektrisk chock genom skelettet

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Jocke och Martin var tydligen på Paloma Faith på Village i augusti. Kanske redan är skrivet vad vet jag.

Mer bilder: http://www.sthlmsfinest.com/imageGal...1711&pageNum=2
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Standard

Birro drog sitt klassiska Jocke Berg citat i Kvällsöppet. Handlade om pretto.

Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Intervju i SvD
    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...et_4321065.svd

Jocke ser lagom sliten ut, före turnén
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av eyou Visa inlägg
    Intervju i SvD
    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...et_4321065.svd

Jocke ser lagom sliten ut, före turnén
    Tack för tipset om artikeln! Men eftersom det handlar om en artikel där kent är huvudsaken förtjänar den en egen tråd, och det är nu fixat: http://forumet.kent.nu/showthread.ph...437#post811437
    Senast redigerat av utomjording den 2010-02-24 klockan 19:40.
    Låt dom komma nu

Sidan 13 av 25 FörstaFörsta ... 34567891011121314151617181920212223 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •