Jag lät musiken genomströmma mig,
så att den kunde rena min själ från rädsla och skuld
och påminna mig om att jag
alltid var bättre och starkare än jag trodde.
Fan, jag tänkte faktiskt åka ut till Skansen igår :c
Grattis Markus!
Jag ser Sami och Martin... Men var är Jocke?
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"
Det stod om bröllopet på kanal 5 text-tv, sida 413.
Grattis!
Jesus died and God's gone missing.
Nu ska Kent bli stjärnor – i amerikansk radio
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8377376.ab
I ett gammalt(2009) nationellt svenska B prov(VT) stod det såhär:
- Jag är övertygad om att man kan bearbeta trauman, sorger och elände med musik. Det finns studier om Kents fans, om folk säger "jag mådde så dåligt att jag ville ta livet av mig men så hörde jag låten Beskyddaren" - en känsla av att man inte är ensam, att man delar sin upplevelse med andra.
(Någon har säkert skrivit det längre bak i den här tråden men i alla fall... Intressanta studier de har gjort haha)
Jesus died and God's gone missing.
I helgens nummer av Pralin (tidning som ges ut i Dalarna) var det en frågesport där man får olika poäng beroende på vilken nivå man klarar frågan. I lördags var en av frågesporterna om KentDe ledtrådar som var med var:
5 poäng: Bandet bildades 1990 som Jones och Giftet, bytte namn till Havsänglar och fick sitt nuvarande namn 1993.
4 poäng: Glada hudikteatern tolkade deras låt Sverige i melodifestivalen 2010.
3 poäng: Musiken får väl betecknas som indiepop med melodiska låtar och melankoliska texter.
2 poäng: Bildades i Eskilstuna och är en av de mest framgångsrika grupperna i Skadinavien. Förra året fick albumet Röd en grammis.
1 poäng: Har bland annat gjort låtarna Kräm, Gravitation och Dom Andra samt albumen Hagnesta Hill och Du och Jag Döden.
Ganska lätt tycker jag ^^
Kent är en himmelsk drog ♥
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Jeg hadde ikke klart 4 og 3, men 5-poengeren var lett!![]()
När Rickard Olsson och Marie Serneholt gästade P3 Populär i onsdags (2:a februari) så passade jag på att skicka en sms-fråga om Rickard nånsin hört att han är rätt lik Jocke Berg. Det har har tydligen hört ganska många gånger förr, och han har några möten med kent att berätta om
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4326736
Ett kort referat i spoilern, från radiointervjuven om ni inte orkar/kan lyssna på klippet "The Kent Connection" på hemsidan..
Hideo Kojima (skaparen av metal gear-serien) twittrade att han skulle hem och lyssna på "a swedish band called kent"
Stort i min värld.