Sidan 17 av 25 FörstaFörsta ... 78910111213141516171819202122232425 SistaSista
Resultat 241 till 255 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

Jag lät musiken genomströmma mig,
    så att den kunde rena min själ från rädsla och skuld
    och påminna mig om att jag
    alltid var bättre och starkare än jag trodde.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Fan, jag tänkte faktiskt åka ut till Skansen igår :c

Grattis Markus!

Jag ser Sami och Martin... Men var är Jocke?
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Standard

Grattis Markus!
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Det stod om bröllopet på kanal 5 text-tv, sida 413.

Grattis!
    Jesus died and God's gone missing.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Nu ska Kent bli stjärnor – i amerikansk radio
    http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8377376.ab

Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

I ett gammalt(2009) nationellt svenska B prov(VT) stod det såhär:

- Jag är övertygad om att man kan bearbeta trauman, sorger och elände med musik. Det finns studier om Kents fans, om folk säger "jag mådde så dåligt att jag ville ta livet av mig men så hörde jag låten Beskyddaren" - en känsla av att man inte är ensam, att man delar sin upplevelse med andra.

(Någon har säkert skrivit det längre bak i den här tråden men i alla fall... Intressanta studier de har gjort haha)
    Jesus died and God's gone missing.

Standard

I helgens nummer av Pralin (tidning som ges ut i Dalarna) var det en frågesport där man får olika poäng beroende på vilken nivå man klarar frågan. I lördags var en av frågesporterna om Kent De ledtrådar som var med var:
    5 poäng: Bandet bildades 1990 som Jones och Giftet, bytte namn till Havsänglar och fick sitt nuvarande namn 1993.
    4 poäng: Glada hudikteatern tolkade deras låt Sverige i melodifestivalen 2010.
    3 poäng: Musiken får väl betecknas som indiepop med melodiska låtar och melankoliska texter.
    2 poäng: Bildades i Eskilstuna och är en av de mest framgångsrika grupperna i Skadinavien. Förra året fick albumet Röd en grammis.
    1 poäng: Har bland annat gjort låtarna Kräm, Gravitation och Dom Andra samt albumen Hagnesta Hill och Du och Jag Döden.

Ganska lätt tycker jag ^^
    Kent är en himmelsk drog ♥

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kvinnan i den vita hatten Visa inlägg
    I helgens nummer av Pralin (tidning som ges ut i Dalarna) var det en frågesport där man får olika poäng beroende på vilken nivå man klarar frågan. I lördags var en av frågesporterna om Kent De ledtrådar som var med var:
    5 poäng: Bandet bildades 1990 som Jones och Giftet, bytte namn till Havsänglar och fick sitt nuvarande namn 1993.
    3 poäng: Musiken får väl betecknas som indiepop med melodiska låtar och melankoliska texter.
    2 poäng: Bildades i Eskilstuna och är en av de mest framgångsrika grupperna i Skadinavien. Förra året fick albumet Röd en grammis.
    1 poäng: Har bland annat gjort låtarna Kräm, Gravitation och Dom Andra samt albumen Hagnesta Hill och Du och Jag Döden.

5an var ju lättare än både 4an och 3an, haha. Det där med glada hudik hade jag förträngt.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kvinnan i den vita hatten Visa inlägg

Denna var i Jönköpings-Postens "Steg för steg" också! En säker 5:a på den såklart!

Standard

Jeg hadde ikke klart 4 og 3, men 5-poengeren var lett!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

När Rickard Olsson och Marie Serneholt gästade P3 Populär i onsdags (2:a februari) så passade jag på att skicka en sms-fråga om Rickard nånsin hört att han är rätt lik Jocke Berg. Det har har tydligen hört ganska många gånger förr, och han har några möten med kent att berätta om

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4326736

Ett kort referat i spoilern, från radiointervjuven om ni inte orkar/kan lyssna på klippet "The Kent Connection" på hemsidan..

Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    När Rickard Olsson och Marie Serneholt gästade P3 Populär i onsdags (2:a februari) så passade jag på att skicka en sms-fråga om Rickard nånsin hört att han är rätt lik Jocke Berg. Det har har tydligen hört ganska många gånger förr, och han har några möten med kent att berätta om

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4326736

Ett kort referat i spoilern, från radiointervjuven om ni inte orkar/kan lyssna på klippet "The Kent Connection" på hemsidan..

He he, kul... en grej bara, det heter intervju, inte intervjuv. Kunde inte låta bli att säga det. Ta det inte som ett påhopp, det hade varit grymmare att låta dig gå genom livet och tro att det heter intervjuv, känner jag.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    He he, kul... en grej bara, det heter intervju, inte intervjuv. Kunde inte låta bli att säga det. Ta det inte som ett påhopp, det hade varit grymmare att låta dig gå genom livet och tro att det heter intervjuv, känner jag.
    Jag tar det inte som ett påhopp. Det verkar mest jobbigt för dig som får blödande ögon vid ett stavfel :P...

Heter det "intervjuen" i bestämd form alltså? Intervju visste jag redan att det hette...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag tar det inte som ett påhopp. Det verkar mest jobbigt för dig som får blödande ögon vid ett stavfel :P...

Heter det "intervjuen" i bestämd form alltså? Intervju visste jag redan att det hette...
    He he, jag är skadad. Nej, det heter "intervjun" i bestämd form. En intervju, flera intervjuer, man blir intervjuad.
    Låt dom komma nu

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Hideo Kojima (skaparen av metal gear-serien) twittrade att han skulle hem och lyssna på "a swedish band called kent"

Stort i min värld.

Sidan 17 av 25 FörstaFörsta ... 78910111213141516171819202122232425 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •