Sidan 2 av 25 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

  1. #16
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    I SVT:s Kulturnyheterna 21 december sammanfattade Per Sinding Larsen popåret.
    Programledaren: För ett år sedan satt du här och siade om att technon skulle öppna sig mot andra genrer och hitta fram till melodin. Med facit i hand, fick du rätt?
    Per: Tittar man på hur det gick för Sveriges största rockband Kent så stämmer det ganska väl. De gjorde precis den här blandningen mellan techno och rock.
    Låt dom komma nu

  2. #17

    Standard Johan Hedberg låt

    Kent nämns ett flertal gånger i Johan Hedbergs låt Grammisgalan som finns att ladda ner här:

    http://www.labrador.se/mp3/johan_hed...ammisgalan.mp3

  3. #18

    Standard

    I senaste Café, sidan 54 så är rubriken

    "Plattaste ordskämten just nu
    Varför är den svenska artisteliten besatt av vitsiga albumtitlar?

    TILLBAKA TILL SAMTIDEN
    Kent

    En tam Michael J Fox-referens för att visa hur Eskilstunas finaste minsann inte blickar bakåt efter Harry Mäntis avhopp."

    Och i decembernumret av Slitz så är det en intervju med Peter Wahlbeck på sida 33 där han svarar på "MUSIK: Kents senaste, Tillbaka till samtiden. Förlösande och tungt"

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Då Per Bjurman i dagens Aftonbladet (tryckt version) rankade årets 10 bästa skivor kom Kents "Tillbaka till samtiden" på en hedrande femteplats efter (i tur och ordning) "Bossen", Jack Ingram, The hives och The thrills.

  5. #20
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

  6. #21
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Kent har nämnts i två "kändischatt" på Aftonbladet.se den senaste tiden.


    Kentrelaterade saker i urval:
    José González (14/12-07):
    "Niclas säger: Hej José. Tycker du gör helt fantastiska låtar, både dom egenskrivna och dina covers. Så är det inte dax att du gör en Kent-cover? Tror jag du hade gjort riktigt bra. Känner du för det?=) Ha det så bra
    José González säger: känner inte för att göra covers för tillfället, men jag utesluter inga band.
    "


    Sahara hotnights (28/12-07):
    "koffa3 säger: Vad tycker ni om kent?
    Sahara Hotnights säger: kent har alltid varit favoriter, även om jag inte längre lyssnar lika slaviskt som jag en gång gjorde. har faktiskt inte hört så mycket från nya skivan än..."


    Källa1
    Källa2

  7. #22

  8. #23
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av anno_superstar Visa inlägg
    Kent omnämndes rätt friskt i senaste Café, i intervjuerna med Carolina Gynning & Johan Renck:

    http://www.annosuperstar.com/fotobok/gokentgo02.jpg
    http://www.annosuperstar.com/fotobok/gokentgo03.jpg
    Jag blir irriterad när jag läser vad Gynning säger om Jocke: "Men måste jag veta vem han är? Han vet säkert inte vem jag är."

    Hallå, ni spelar inte i samma liga. Du ska veta vem han är. Han behöver absolut inte veta vem du är.
    Låt dom komma nu

  9. #24
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    I Aftonbladets "Nöjesnötter '07" förekommer Kent i en av frågorna.

    "7. Tre storsäljare kom med nya album 2007. Vem av dem släppte inte en cd med en låt om Kungsholmen?

    1) Kent

    X) Lars Winnerbäck

    2) Mauro Scocco
    "

    Om Kungsholmen? Ja, ja...

    Källa

  10. #25
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    , , .
    Inlägg
    23

    Standard

    I Mauro Scoccos eminenta blogg (tyvärr nedlagd sedan nyår :-( ) fanns Kent nämnda ett par ggr.

    Bl.a. var Mauro impad av att JB fått med ordet "Kungsholmstorg" i en låt.

    Sedan fanns det ett roligt referat av en fest på Berns, där Mauro uppträtt m Plura. MS berättade att han hamnade jämte en "ångestriden" finne som envist hävdade att de hade sålt 250.000 ex av senaste plattan och spelade för fulla hus i Finland o Sverige. MS fortsatte med att han envist tjatat om att depp säljer inte - det ska vara dans , sång o glädje för att det ska funka men att detta inte vann gehör hos hans finske vän.

    För säkerhets skull kommenterade MS i efterhand att det vara VAR ironi och att gissningen som en läsare hade att det var Mustonen (som är tsm m MS "presstjej") som han skrivt om stämde.
    Senast redigerat av imported_lemón den 2008-01-02 klockan 18:14. Anledning: slarvfel...
    lemon

  11. #26
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    2 216

    Standard

    Orkar inte läsa om det här redan står, men Markus har tydligen lekt reseledare i en buss i S.holm..,jag vet inte riktigt..
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

  12. #27

    Standard

    idag oskarshamntidningen så dissar två av fyra resenster kent helt att dom suttit väntat bästa albumet men sen bli en flopp , vet i fan va fått det ifrån . em av Resisterna är en mittfältare i Kalmar ff ( henrrik rydström )

    Årets märkligaste insikt:
    Att en ny Kent-skiva inte fick mig febrigt förväntansfull. Tillbaka till samtiden har sina stunder, men parallellt har jag samtidigt lyssnat på Vapen & Ammunition, Du & Jag Döden och Hagnesta Hill och jag konstaterar med ett visst vemod att Kent inte är vad de en gång var.



    I Sverige väntade vi med spänning på Kent. Tillbaka till samtiden var ingen besvikelse men heller inte tillräckligt bra för att hamna på årslistorna. För där är det världsklass som gäller.



    har sån jävla lust att skriva in till dom säga ni kan ju kolla alla priser kommer få sen , kan nu se själva att ni har rätt mkt fel


    http://www.barometern.se/noje_o_kult...den(411550).gm

  13. #28

    Standard

    Bara för att dom får en massa priser betyder ju inte det att dom skulle vara bra.

    Då skulle ju Idol-Darin, Idol-Markus, Idol-Sara, Idol-Ghandi o allt vad dom heter hyllas som nyskapande och orginella artister.


    I annat fall håller jag inte med kalmars pissiga mittfältare, det är ju allmänt kännt att dom bara lyssnar på onkel kånkel

  14. #29
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Jocke var etta på 'ute-listan' i Veckorevyn v.32

    Såg även att han var med på typ Sveriges snyggaste man-listan också.
    Ja.
    Senast redigerat av Kevlarsjälen_ den 2008-01-06 klockan 18:43.

  15. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Landskrona, , Sweden
    Inlägg
    476

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Jocke är etta på 'ute-listan' i Veckorevyn

    Såg även att han var med på typ Sveriges snyggaste man-listan också.
    Ja.
    Ändrar mig så jag inte sårar andra genom att bara skriva att den listan var ju rätt rolig.
    Senast redigerat av VågaVaraRädd den 2008-01-04 klockan 17:39.
    ND 2010!

Sidan 2 av 25 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •