Sidan 6 av 25 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

Medlem Nällys avatar
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Dagens GP del tre tv-krönikan handlar om programmet himlen kan vänta, i början står det:

Vi ska alla en gång dö, sjunger Jocke Berg i en av Kents allra bästa låtar. En del gör det förr, andra senare... men vem vill egentligen dö?

Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Dagens fråga på qx:
    Både Kent och ABBA släpper samtliga sina album i varsin box, vilken vill du helst ha i julklapp?

Resultat:
    Kent-boxen 26% ABBA-boxen 73%
    one november, spawned a monster in the shape of this child

Standard

Dagens HBL, recension av The Killers nya skiva, Day & Age:
    Killers påminner lite om Kent under tiden efter Vapen & Ammunition (2003) när bandet var så stort att det kunde göra precis vad det ville, och alla bara satt snällt och åt ur deras håriga händer.
    Mais je ne sais pas qui tu es derrière ton visage digital
    Je suis amoureux de l’image
    Et j’ai peur que tu sois seulement un mirage
    Je ne sais pas qui tu es

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av popnonstop Visa inlägg
    Dagens fråga på qx:
    Både Kent och ABBA släpper samtliga sina album i varsin box, vilken vill du helst ha i julklapp?

Resultat:
    Kent-boxen 26% ABBA-boxen 73%
    Der är för att kentfans är så hängivna att de redan köpt boxen så ingen behöver önska sig den
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    Der är för att kentfans är så hängivna att de redan köpt boxen så ingen behöver önska sig den
    Qx är väl främst riktat till homosexuella och i delar av "gayvärlden" är ju ABBA, Schlager och glitter och glamour stort.
    Jag får be om ursäkt om någon tog illa vid sig av mina fördomar...

Detta är väldigt svagt Kentrelaterat, men i måndagens Aftonbladet hade Fredrik Virtanen en sida där han ger "sin syn på nöjesvärlden". På denna sida har han den s.k. "superstjärna-matrixen". I denna placerade sig Michael Caine väldigt nära "finkultur" och någorlunda nära "toppen". Under hans namn står texten "Vid Palace & Main", vilket får ses som lite Kentrelaterat.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

I en intervju med Björn Gustafsson publicerad på Aftonbladet.se 27/11 nämnde han Kent:

" Lokalen är inredd med avklädda, muskulösa helkroppsporträtt på honom själv, hängandes i luften, och besökarna minglar och äter till väl vald musik.

– Jag har valt musiken själv, det är min iPod-playlist. Lyssna på det här, det är det bästa Kent någonsin har gjort, säger Björn. "

Tyvärr fick man inte veta vad som var det bästa Kent någonsin gjort.

Hela artikeln.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

I senaste numret av tidningen Arbetaren finns en artikel om hur kulturen påverkas av klimatfrågorna, bl.a. med en intervju av Emil Jensen som tog cykeln när han åkte ut på turné. I följande stycke nämns självaste Jocke Berg:

Kanske skulle artister i opinionsbildning bli mindre konstigt om fler försökte, på fler områden än fildelning. Radioheads Thom Yorke sysslar med klimatfrågan både i sitt band och i utspel gentemot politiker. Det är lite som om Jocke Berg i Kent skulle skriva kolumner och kräva flygstopp.

Vem vet, kanske något kentarna skulle ge sig på

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Medlem HelloGrounds avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    I en liten stad med storstadens kyliga avstånd.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    I senaste numret av tidningen Arbetaren finns en artikel om hur kulturen påverkas av klimatfrågorna, bl.a. med en intervju av Emil Jensen som tog cykeln när han åkte ut på turné. I följande stycke nämns självaste Jocke Berg:

Kanske skulle artister i opinionsbildning bli mindre konstigt om fler försökte, på fler områden än fildelning. Radioheads Thom Yorke sysslar med klimatfrågan både i sitt band och i utspel gentemot politiker. Det är lite som om Jocke Berg i Kent skulle skriva kolumner och kräva flygstopp.

Vem vet, kanske något kentarna skulle ge sig på
    Det skulle jag vilja se.
    Beauty is no quality in things themselves:
    it exists merely in the mind which contemplates them.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

I Expressens Fredags-bilaga denna vecka (säljs 1-3 Januari) siade Expressens Musikredaktör Anders Nunstedt om vinnarna i Grammisgalan 2009 och lämnade lite egna åsikter. Kent och Jocke nämndes i följande kategorier:

Årets grupp:
    Vem kommer att vinna? - Kent - mest tack vare turnén

Årets låt:
    Vem har de glömt att nominera? - Jocke Bergs cover på Olle Ljungströms "Nåt för dom som väntar".

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

GP skrev igår om debutanter under skivåret 2009 och Sony BMG nämner bland annat att de tror på sångaren från The Motorhomes Mattias Edlunds solocomeback. Albumet är inspelat med hjälp av Pär Wiksten (Wannadies), Andreas Mattson (Popsicle), Jocke Berg från kent och Simon Nordberg (som bland annat mixat delar av D&JD). Mattias Edlund kommer kalla sig John Me och drar igång med en spelning på P3 Guld albumet kommer troligen i april.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=467495
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Nån gång ibland brukar jag kentsöka på de största "nyhets"-siterna för att se om det står något kul. Hade inte gjort det på ett tag, så ett par av dessa kanske är lite gamla:

DN 9/12-08, under rubriken "Årets tongivande skivor 2008"
    Kent: "Kent box 1991 - 2008" (RCA/Sony BMG)

Hösten 2008 gav Kent ut en box om tio cd med alla sina album, diverse uddalåtar, en fet bok och sammanlagt femton tidigare outgivna låtar. Den kostade som två nya cd-skivor och rusade rätt upp på albumlistans förstaplats. Så fungerade inte boxförsäljning förr. För femton år sen skulle en motsvarande utgåva sannolikt ha kostat flera gånger mer, varit svulstigare formgiven och sålt betydligt mindre. Å andra sidan kan man se det som det yttersta exemplet på den nutida skivbranschens allt starkare iver att sälja samma album en gång till, nu med några bonuslåtar tillagda.

E24, 22/12-08 under rubriken "Melodifestivalen - en vinstmaskin"
    ...Skivan ja. 2008 var det bästa året hittills för Lionheart som släpper skivan med schlagerartisterna. Hittills har årets album belönats med sex platinaskivor, vilket betyder att det sålts i fler än 240 000 exemplar.

- Jag tror inte att någon annan svensk skiva har gjort det sedan 90-talet, om man bortser från Kent, säger Robert Olausson på Lionheart...

SVD 17/12-08 under rubriken "Rim från SvD:s rimstuga" (Det handlar alltså om julklappsrim)
    "Blåjeans till han jag träffar ibland"

”Varför får jag inte på mig dina blåjeans” sjunger gruppen Kent
    I det här fallet är det inte riktigt så bevänt
    Snarare har jag inte lust att låna dina nötta
    Vi ses ju ibland och dina byxor är alltid lika trötta
    Ska våra möten bli bestående får du skaffa dig lite stil
    Det räcker att du använder den här klappen så har vi en deal

Emma Löfgren

Standard

Johan Lindqvist på GP skriver nån krönika om P3 guld och nämner Kent och forumet:

"....KUNNA PRESTERA bra på scen har alltid varit viktigt, men 2008 är det fullkomligt avgörande. Den vikande skivförsäljningen har tvingat ut banden på vägarna. Och det är bara på gott.

Här är det lyssnarna som röstar och då handlar det om att mobilisera röster. Så även om jag personligen tycker att Håkan Hellström borde vara helt ohotad som landets starkaste liveakt, så är det Kent, med sitt högintensiva forum som får vara favoriter till galans finaste pris. Om nu inte Hellacopters prisas postumt."

Hela krönikan: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=462401
    If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...

Erfaren medlem lo-veas avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Bea Birkeldhs skriver i Expressens Glamourkoll veckans roligaste:

"Kent kanske inte är världens gladaste kvartett men jag gillar dem ändå. Det osade sann rockanda när de anlände (sist av alla) på Grammisgalan."
    du, min vän i livet

Medlem hållermigvidlivs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

hörde Dom Andra på radion idag. vet inte riktigt vilken kanal men det var trevligt iaf
    eller det här kanske inte var rätt tråd för det?
    ge mig en vinterdrog.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

En artikel i DN nämnde kent idag:

"Även rockgruppen Kent är re­striktiv med exponering i me­dierna. Gruppen låter sig inter­vjuas i utvalda medier vid lanseringar eller turnépremiärer, aldrig under den kreativa processen där emellan.
    Sandra Nordin, bandets presskontakt, förklarar:
    - Det handlar om att vara konsekvent. Just Kent har valt att inte göra saker när de inte är aktuella, säger hon och fortsätter:
    - Allt handlar om vem man är, vad man vill förmedla och var man vill synas. Är man en artist som inte vill prata om sitt privatliv, så gör man inte det."

Hela artikeln: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...75042&rss=2350
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Sidan 6 av 25 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •