Jag vet inte om det här är en god idé, men det kan vara värt ett försök. Ibland förekommer det att Kent nämns i samband med andra artiklar än just om bandet, t.ex. recensioner av annan musik. Kanske kan vara kul att se i vilka sammanhang tidningarna refererar till bandet?
Intressanta artiklar relaterade till bandet hör absolut inte hemma i denna topic, skapa en ny för dessa, här samlar vi bara upp skräpet!
Exempel:
I Expressens recension av Mando diaos senaste platta nämndes Kent lite kort.
"Ni får snacka hur mycket ni vill om muppiga Kent, men jag satsar allt jag har på att Kent aldrig skulle kunna gå in i en studio med sina högblanka skinnjackor och spela in en låt som den snudd på instrumentala ”Dalarna”, som avslutar Mando Diaos skiva."
Källa.
I en artikel i DN häromdagen nämndes Kent i en artikel om band som ger fans förtur till konsertbiljetterna.
"I Sverige har det inte gått lika långt. När Céline Dion spelar på Globen är kanske bara fyra procent sålt i förväg, berättar Thomas Johansson. Men Joel Borg, pressansvarig på konsertarrangören och bokningsagenturen Luger tror att fenomenet kan växa snabbt i Sverige inom en nära framtid.
- Även om förköp via fanklubbar än så länge inte är så vanligt förekommande bland svenska artister, kan det här kan mycket väl bli en stor grej i Sverige. Jag tänker på band med en stark fanbas som Kent och Håkan Hellström, säger han."
Källa.