Sidan 1 av 25 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

  1. #1
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard Kent nämnda i...

    Jag vet inte om det här är en god idé, men det kan vara värt ett försök. Ibland förekommer det att Kent nämns i samband med andra artiklar än just om bandet, t.ex. recensioner av annan musik. Kanske kan vara kul att se i vilka sammanhang tidningarna refererar till bandet?
    Intressanta artiklar relaterade till bandet hör absolut inte hemma i denna topic, skapa en ny för dessa, här samlar vi bara upp skräpet!


    Exempel:
    I Expressens recension av Mando diaos senaste platta nämndes Kent lite kort.
    "Ni får snacka hur mycket ni vill om muppiga Kent, men jag satsar allt jag har på att Kent aldrig skulle kunna gå in i en studio med sina högblanka skinnjackor och spela in en låt som den snudd på instrumentala ”Dalarna”, som avslutar Mando Diaos skiva."
    Källa.

    I en artikel i DN häromdagen nämndes Kent i en artikel om band som ger fans förtur till konsertbiljetterna.
    "I Sverige har det inte gått lika långt. När Céline Dion spelar på Globen är kanske bara fyra procent sålt i förväg, berättar Thomas Johansson. Men Joel Borg, pressansvarig på konsertarrangören och bokningsagenturen Luger tror att fenomenet kan växa snabbt i Sverige inom en nära framtid.
    - Även om förköp via fanklubbar än så länge inte är så vanligt förekommande bland svenska artister, kan det här kan mycket väl bli en stor grej i Sverige. Jag tänker på band med en stark fanbas som Kent och Håkan Hellström, säger han."

    Källa.

  2. #2
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_613023.svd

    SvD om Lettlandsmatchen:

    "Till sist: efter Kents konsert i måndags etsade sig några textrader fast i hjärnan.

    Och du säger att saknad kan man lära sig

    att leva med ibland

    Genom en iskall vinter.

    Men jag tror inte Lagerbäck, spelarna och svenska fotbollspubliken kan lära sig att leva genom vintern 07/08 med saknaden av en missad EM-fest."

  3. #3
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_613023.svd

    SvD om Lettlandsmatchen:

    "Till sist: efter Kents konsert i måndags etsade sig några textrader fast i hjärnan.

    Och du säger att saknad kan man lära sig

    att leva med ibland

    Genom en iskall vinter.

    Men jag tror inte Lagerbäck, spelarna och svenska fotbollspubliken kan lära sig att leva genom vintern 07/08 med saknaden av en missad EM-fest."
    Han har säkert googlat texten efter konserten, eftersom Jocke sjunger "leva med som man" live.
    Låt dom komma nu

  4. #4
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Han har säkert googlat texten efter konserten, eftersom Jocke sjunger "leva med som man" live.
    Just, "för att vara säker", och så blir det fel ändå

  5. #5
    Medlem ensams avatar
    Reg.datum
    Jan 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    1 537

    Standard

    Recension av Queen-Another kind of magic i SvD.

    Samma kväll som Anders Ekborg leker Freddie Mercury inne i Globen är Jocke Berg sig själv på Annexet, en liten bit därifrån. Vårt största arenarockband når väl inte riktigt upp till Queen-nivå ännu, men nog är det lite lustigt att Kent spelar samma kväll som Anders Ekborg hyllar Queen. Hade gaphalsen Meatloaf framträtt på Hovet, vilket var meningen, hade den samlade musikaliska svulstigheten antagligen gett utslag på Richterskalan.
    Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
    Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär

  6. #6
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    dom använder Berlin i någon sportreklam i svt... jag blir alltid pirrig i magen när kents musik är med i reklamer. hihi
    meningslösa, menigslöösa

  7. #7
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Ett par rader av Aftonbladets Markus Larsson i en krönika i samband med Rockbjörns-nomineringarna.

    "Något säger mig att Kent kommer sopa hem det mesta. Det brukar bli så när Eskilstunas muntraste gothgökar släpper en ny platta. "

    Källa.

    Och glöm inte att nominera Kent, "Ingenting" och "Tillbaka till samtiden" NU! Nominera Kent även för det nya priset "Årets svenska live-akt".

  8. #8
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Henrik Schyffert berättar lite om när "Eskilstunabönderna" fick 5 plus-tröjor i det här webb-tv-inslaget.
    Låt dom komma nu

  9. #9
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Henrik Schyffert berättar lite om när "Eskilstunabönderna" fick 5 plus-tröjor i det här webb-tv-inslaget.
    Nu finns det också, fast med lite andra ord på aftonbladet.se i text.


    "Grattis Henrik Schyffert, 39…
    …komiker, som fick hela +++++ i Aftonbladet i går för sin show ”The 90s”.


    – Tack. Det var på tiden!

    Känns det så?

    – Ja, jag minns när vi (Whale) delade replokal med Kent. Vi hade fått en trea i betyg för vår platta och Kent en femma. Jag stod och städade i replokalen när ni kom och gav dem en fem-pluströja. Då fick man stå och titta på. Så nu känns det bra."


    Källa.

  10. #10
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Henrik Schyffert verkar ha snöat in på Kent. Nu nämner han Jocke i en intervju med Cecilia Hagen:

    - Att skriva ett skämt är bland det svåraste som finns. Be Jocke Berg i Kent försöka, ge honom ett år, eller försök själv.
    Låt dom komma nu

  11. #11
    Erfaren medlem iias avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Sundbyberg, Sweden
    Inlägg
    6 576

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Henrik Schyffert verkar ha snöat in på Kent. Nu nämner han Jocke i en intervju med Cecilia Hagen:

    - Att skriva ett skämt är bland det svåraste som finns. Be Jocke Berg i Kent försöka, ge honom ett år, eller försök själv.
    Men haha, det finns ju hur många kenttexter som helst som bara dryper av ironi, tror Jocke skulle klara det ganska mycket snabbare än på ett år.

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Kent har iaf nämts i två låttexter av andra artister.

    I låten "Om tiden vill ifatt" sjunger Lars Winnerbäck:

    "Vi var på gång, vi var VIP, det var nån efterfest för Kent
    Allt var lite eftertraktat, allt var lite känt och allt jag ser..."

    Magnus Carlsson (sångaren i Weeping willows) sjunger upprepade gånger i låten "Genom natten":

    "Radion spelar kents: om du var här".

  13. #13
    Medlem Silversnows avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    250

    Standard Parlamentet

    Såg på Parlamentet i söndags och de körde omgången "Klart man hänger med". En fråga var vad albumet som Kent släppte i höst hette. Och komikern (som jag inte kommer ihåg vad han heter, Andre nånting. Pratar finlandsvenska :P) svarar; "Sudda bort din sura min".
    Så kul var det :P
    När ska jag lära mig att ingen är hel
    att allt är mer eller mindre trasigt

    http://www.soundcloud.se/snow-drop

  14. #14
    Medlem Deus Mortems avatar
    Reg.datum
    Jan 2005
    Ort
    Ängelsberg, , Saint Lucia.
    Inlägg
    1 801

    Standard

    Kent omnämndes i något - vilket minns jag inte - av de där vedervärdiga hänga gubbe-programmen som går om nätterna.
    Den efterblivne programledaren stötte ur sig något i stil med:
    "Han var ju väldigt inne ett tag, han den där Kent."
    Efter detta följer en sekunds tystnad, och sedan rättar programledaren - på kommando från människan/-orna på andra sidan dennes hörsnäcka - sig själv, och understryker överslätande att det ju faktiskt bör vara "dem" och inte "han".

    För bra för att vara sant, helt enkelt. Lol @ henne.
    Senast redigerat av Deus Mortem den 2007-12-19 klockan 16:31.
    One puts one's shoulder to the plough; one destroys.

  15. #15
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    dom diskuterade kent litegrann i p3 populär idag och jämförde stadionkonserten med sensation white
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Sidan 1 av 25 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •