Sidan 16 av 25 FörstaFörsta ... 678910111213141516171819202122232425 SistaSista
Resultat 226 till 240 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Marcus Birro nämner Kent i nya boken "Att leva och dö som Joe Strummer". Han tog sig samtidigt friheten att göra en låttitel mer grammatiskt korrekt.

Jag har under alla dessa år visslat på Kents "De andra" och alltid trott att det varit mina vänner som blivit som de andra, alltid trott att jag klarat mig, hållit mig undan, och till viss del är det säkert sant, men grejen är att jag hållit mig undan så noggrant och från så mycket att jag försvunnit själv.
    Verkar boken bra då? För i vår lokaltidning, där Birro också var krönikör, fick boken dålig kritik, och då blev Birro så sur, att han valde att lämna krönikörjobbet på Norrköpings tidningar...

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Verkar boken bra då? För i vår lokaltidning, där Birro också var krönikör, fick boken dålig kritik, och då blev Birro så sur, att han valde att lämna krönikörjobbet på Norrköpings tidningar...
    Den började riktigt bra och underhållande, t.ex. många träffsäkra och roliga oneliners och citat, men den blev något småseg och lite enformig efterhand. 3 av 5 i betyg.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Igår på Aktuellt (kan ha varit Rapport men tror inte det) togs Kent upp som ett bra exempel på band/artister som marknadsför sig mest på internet. Alltså som vid En plats i Solen-släppet. Roligt var att de visade lite av Ingenting-videon då också... Fast i och för sig finns det ju inga EPIS-videor att visa.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Marcus Birro nämner Kent i nya boken "Att leva och dö som Joe Strummer". Han tog sig samtidigt friheten att göra en låttitel mer grammatiskt korrekt.

Jag har under alla dessa år visslat på Kents "De andra" och alltid trott att det varit mina vänner som blivit som de andra, alltid trott att jag klarat mig, hållit mig undan, och till viss del är det säkert sant, men grejen är att jag hållit mig undan så noggrant och från så mycket att jag försvunnit själv.
    Men vad stört! "De andra" kan det ju inte heta!
    "Vi blev som de andra
    Vi blev som de andra"
    Nej, det går inte.

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Håkan Hellström intevjuas av PSL, där han får frågan om vad han tycker om kent.
    http://blogg.svt.se/psl/2010/11/11/j...kan-hellstrom/
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Viggo Cavling på Resumé bloggar om Martin Roos och rödvin:

"Berättelsen om artisten är nu mycket viktigare än själva musiken. I denna insikt finns musikbranschens framtid. Ett lysande exempel på det jag talar om är Motörheads rödvin. Snart finns vinet på alla systembolag. Bakom projektet står Kents manager Martin Roos. Det ska bli spännande att se vad han hittar på nästa gång."
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Håkan Hellström intevjuas av PSL, där han får frågan om vad han tycker om kent.
    http://blogg.svt.se/psl/2010/11/11/j...kan-hellstrom/
    Orkar inte lyssna på hela intervjuven; hur långt in är det han får den frågan?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

"Jag älskar kent, det är min favorit musik att tatuera till. Jag önskar att jag förstod svenska. Det finns något mörkt och romantiskt hos kent som jag aldrig hört hos något annat band"

Säger Kat von D, i gårdagens Metro weekend bilaga.
    Jesus died and God's gone missing.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Johan T Karlsson (Familjen) rankar 'idioter' som årets 5e bästa låt när det idag var hans tur att hålla i lucköppningen på Gimmieindie.se
    meningslösa, menigslöösa

Standard

Citat Ursprungligen postat av DinVänPessimisten Visa inlägg
    "Jag älskar kent, det är min favorit musik att tatuera till. Jag önskar att jag förstod svenska. Det finns något mörkt och romantiskt hos kent som jag aldrig hört hos något annat band"

Säger Kat von D, i gårdagens Metro weekend bilaga.
    Hon pratade om dem i Vakna med The Voice också, och sa att hon hade en liten "I<3 Kent"-tatuering på armen.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Medlem DinVänPessimistens avatar
    Reg.datum
    Jan 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lovely Little Queen Visa inlägg
    Hon pratade om dem i Vakna med The Voice också, och sa att hon hade en liten "I<3 Kent"-tatuering på armen.
    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...ar_5767815.svd

Stod några rader om det i den här artikeln också.

Hon trodde också att det var en tjej som sjöng i kent, stackars Jocke haha.
    Senast redigerat av DinVänPessimisten den 2010-12-07 klockan 16:37.
    Jesus died and God's gone missing.

Standard

Citat Ursprungligen postat av DinVänPessimisten Visa inlägg
    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...ar_5767815.svd

Stod några rader om det i den här artikeln också.

Hon trodde också att det var en tjej som sjöng i kent, stackars Jocke haha.
    Kul ju, haha.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

I reklamen för Musikhjälpen så nämnde de Jocke Berg: "Vi har Zlatans första fotboll! Lady Gagas köttdress! Jocke Berg ger bort sin spargris!"
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Standard

I "PSL på festival" var Kent med, sen i somras då de spelade på Peace & Love. om det var nån som missa det!
    signaturer är inte min grej.

Standard

I CITY malmö lund igår nämdes Ingenting-videon under rubriken: Gnistrande musikvideos. En bild på Kent och sedan en liten text om hur videon visar oron för den globala överhettningen.

Sidan 16 av 25 FörstaFörsta ... 678910111213141516171819202122232425 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •