kent nämndes i dagens avsnitt av Fredrik & Filips "NittiLeaks".
kent nämndes i dagens avsnitt av Fredrik & Filips "NittiLeaks".
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"
Kent omnämndes i NittiLeaks, där årtalet 1995 var temat.
Spöklikt vit
i solskens dis
Intervju med Mauro Scocco i Aftonbladet:
Vad lyssnar du på för ny svensk musik i dag?
– Inte så mycket alls. Kent har jag lyssnat en hel del på, men de räknas väl knappast som några talangfulla nybörjare längre. Haha!
En fråga i vem vet mest "Från vilken stad kommer kent?".
Hon hade fel.
Daniel Sjölin, programledare i litteraturprogramet Babel samt f.d. författare besökte Morgonpasset i P3 i morse och nämnde i förbifarten att han gillar kent.
Det verkar vara någon sorts guilty pleasure för honom dock. Jag fattar inte varför man ska behöva skämmas över sin musiksmak? Han var tydlig med att han lyssnat på dem sen 'innan alla andra'...
Om Du Var Här spelades under måndagens NittiLeaks
Kent nämndes i dagen Christer i P3. Temat var "platser du ångrar att du besökte". Någon skrev in (ungefär) följade: "Nu kommer jag få alla Eskilstunabor på mig, men när jag var där förra sommaren för att se Kent kändes det som jag skulle kvävas på det instängda torget. Jag blev deppig. Inte konstigt att Kent sjunger som de gör."
Kent är en himmelsk drog ♥
Den liberala teoretikern Johan Norberg nämner Jocke Berg som sin husgud på sida tre.
http://delafil.se/download.php?key=b...f7fb6103451c9f
Du är som sötast när jag ser dina brister.
Började läsa en ny bok igår. Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld. Då läste jag plötsligt: "Bara genom att ens orka säga säga den där gamla slitna meningen bevisar hon att hon själv är så jävla mainstream som bara ett kentfan kan bli. Jag blir så trött av den där meningen, av henne, av tanken på Jocke Berg, att jag vill gå hem, men jag orkar inte."
En liten tanke jag fick... Är vi så jävla mainstream?![]()
Kent är en himmelsk drog ♥
Kent nämdes i Parlamentet idag, under momentet "klart man hänger med".
Jesus died and God's gone missing.
Det pratades om den så kallade "swindien" i Musikguiden i P3 ikväll. Kent nämndes flertal gånger som gränsfall tillsammans med Bob Hund, Honey Is Cool och Broder Daniel. Blåjeans spelades också... Gjorde dagen min.
En till grej förresten, det var ett tag sedan men, ja. Säkert! har ju översatt några låtar till engelska, och då togs Kent upp som någon form av... öhm, skräckexempel. Och If You Were Here spelades.
Allra käraste P3, hehe![]()