I denna månads Byavis (en lokal gratistidning som delas ut till alla hushåll) var det en artikel om hur duktiga Bergen är på att locka hit stora artister. Rihanna, Kanye West och Coldplay har varit här de senaste åren t.ex. Men på bilden till denna artikeln var det några andra grabbar som syntes i förgrunden.Dock stod det inte ett enda ord om Kent i själva artikeln.
![]()
Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"
Coldplay på Facebook: "...Coldplay/Sweden-related fact: In 2000, Coldplay shared a bill with Kent at the Shepherd's Bush Empire in London (supporting James). We remember enjoying Kent that night. Particularly 747."
meningslösa, menigslöösa
Kent nämns i samband med självdestruktivitet i http://www.dn.se/kultur-noje/musik/s...e-och-svartare. Tycker dock som Ika - jag blir stärkt av sådan musik.
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
Från en intervju med producenten Carl Falk i DN:
Har du någon svensk favorit?
"Joakim Berg i Kent. Jag gillar hans ackord och häftiga vemod.
Det är kul att jobba med honom. Dessutom har vi blivit goda vänner och delar matintresset. Vi brukar äta långlunch i tre timmar. Efteråt måste man gå hem och vila."
Spöklikt vit
i solskens dis
Finlands fd utrikesminister, nuv EU-minister (el dylikt) Alexander Stubb, sade i radiointervju förra veckan (XRM) att han brukar lyssna på Kent.
Ingen på vägarna
bara döda grävlingar
@Sindinglarsen på twitter: jocke berg + winnerbäck är också å ser anna ternheim spela sig igenom hela nya skivan på södran just nu
meningslösa, menigslöösa
Igår var Germund Stenhag gäst i Morgonpasset i P3. De diskuterade låtlistor och sådär och ämnet om vad som spelast mest i P3, vilket var Kent om man tittar på Tracklistans sammanfattning i våras om artister med flest hittar, då Kent vann.
Kräm spelades och omnämndes som en typisk "P3-hit", Hanna undrade varför tusan låten hette Kräm och påpekade att Jocke och gänget borde hämta sitt P3 Guld-pris som de fortfarande har i sin studio...![]()
I söndags frågade dom om var bandet kom i från som hade den vita konserten på sveriges nationaldag 2003 på Vem kan slå filip och Fredrik![]()
Om det gick att tatuera in filmer skulle jag tatuera in Jocke Bergs scenspråk under ögonlocken så jag skulle se honom dansa varje gång jag blundar.
https://twitter.com/majszbob
http://matildasjobloms.tumblr.com/
I vem vet mest: Vilken låt/kentlåt börjar med "jag vet att du sover känner värmen från din hud" (hörde inte exakt hade Tv'n på i vardagsrummet men tror hon hade fel)
Igår på meldifestivlen sa Sarah Daw Finer "kent" ett X antal gånger.
Hon sa något i stil med:
"Man får passa på att säga kent många gånger,
för det är väl enda gången man får det i detta sammanhang".
Detta sas som en inledning till Carolina Wallin Peréz framträdande.
Tänk om Jag har fel
Jag kan ha fel...
I dagens upplaga av Christer i P3 var det en präst som ringde in och nämnde att han ofta börjar med att citera Kent när han predikar. "Vid min sida går en tredje tyst person", tog han som exempel. Kul att höra... hehe.
När Lisa Miskovsky skulle upp på scenen under Melodifestivalen nämnde de att självaste Jocke Berg producerade hennes andra album.
Jesus died and God's gone missing.