på nyheterna för några dagar sen va det något repotage om piratebay och då visade de lite kort en datorskräm när någon skrev in just "kent" och sökte efter och sen kom det upp en massa kentlåtar.
på nyheterna för några dagar sen va det något repotage om piratebay och då visade de lite kort en datorskräm när någon skrev in just "kent" och sökte efter och sen kom det upp en massa kentlåtar.
one november, spawned a monster in the shape of this child
något liknande såg jag också.. det kom upp massa the hjärta & smärta då på pirate bay. fast det var rätt längesen
meningslösa, menigslöösa
I Boken " I taket lyser stjärnorna" som vi läser i skolan nu så nämns Kent väldigt flitigt. Huvudpersonen älskar Kent, 747 är hennes favorit.
ND 2010!
I min Samhälls-lärobok under kapitlet Kultur är det med en bild från Stadion-konserten 03 och så står det typ "Många klär sig i vitt på en Kent-konsert".
Det handlar om grupptillhörighet osv för övrigt. Jag fastnade på den sidan när vi hade läxa.
I en artikel om olika höjdhoppares musikval då de hoppar i SvD 2/2-08 nämns Kent ett par gånger.
Kentrelaterat i urval:
"Vintern -03 tog låten VinterNoll2 Stefan Holm till höga höjder. Kajsa Bergqvist satte världsrekord till tonerna av Abba."
"Stefan väljer helst svenska låtar.
– Det är extra kul. Hoppade en gång i Slovakien, och att se en hel sporthall där gå igång på Kent, fast de aldrig hört låten förr och inte begrep ett ord av texten, var ärligt talat rätt kul."
Källa.
Senast redigerat av Rotuhiiri den 2008-02-06 klockan 11:07. Anledning: Glömde källan igen...
I matchreferatet till Turkiet-Sverige i fotboll spelade Kent, eller iaf Jocke en viktig roll i den 49:e minuten:
"49 Hysén sågar turkarnas teknik. ”Slarvigt och kantigt, inte vad man är van att se”. En chef mejlar och är noga med att poängtera att alla som kommer från Eskilstuna är bra killar. Seb är ju därifrån. Precis som Kneten Andersson, Jocke ”Kent” Berg, Christer Glenning (motorjournalist), Fredrik Lindström (programledare) och Peter Fröjdfelt (domare). Den sista råder det säkert delade meningar om. Speciellt på Söder i Stockholm."
Källa.
I en intervju i DN 8/2-08 med Kristian Luuk angående Schlagerfestivalen nämns Kent kort.
"Tror du att vi någonsin kommer att få se popeliten i tävlingen?
- Kent eller Ulf Lundell? Nä, jag har svårt att tro det. Men många artister i den gruppen - som Eva Dahlgren - har ju slagit igenom efter att ha tävlat i Melodifestivalen. Och i år är ju singersongwritern Lasse Lindh med liksom Eskobar. "
Källa.
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
det var något program på p3 förut idag där folk berättade vad de inte absolut inte får göra för sina partners och då var det en kille som ringde in och berättade att han inte fick lyssna på kent för sin flickvän
om det här nu är rätt tråd att skriva det i
I en artikel om Håkan Hellström i gp sa han några ord om kents ljusshow:
"Egentligen var det meningen att konserten skulle ha varit i Lisebergshallen, redan inmutad Hellström-mark. Men där var fullbokat för handboll och plötsligt skulle Håkan Hellström spela i Scandinavium. Hemmasonen i den stora isladan som annars är reserverad för utländska storstjärnor.
- Jag har förstått att folk förväntar sig något annorlunda eller extra. Men det blir en vanlig klubbspelning. Eller självklart inte. Det är ju Scandinavium! Så vi kommer ju skita på oss när vi ska gå in, skrattar Håkan Hellström och fortsätter:
- Men vi kan ändå inte göra något annat än det vi brukar göra. Jag har ingen Depeche Mode- eller Kent-stab som sitter och skjuter med lasergevär och fixar en snygg show. Jag gör allt själv. Ska jag ha någon film bakom scenen får jag gå ut med handkameran jag köpte på Heathrow som julklapp till min tjej och filma lite på stan, säger Håkan Hellström med ett leende."
länk: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=408718
If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...
all the people I see have clouds in their eyes
me I am alone
having a little party on my own
http://forumet.kent.nu/showpost.php?p=806993&postcount=7338