Sidan 4 av 25 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 371

Ämne: Kent nämnda i...

Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

på nyheterna för några dagar sen va det något repotage om piratebay och då visade de lite kort en datorskräm när någon skrev in just "kent" och sökte efter och sen kom det upp en massa kentlåtar.
    one november, spawned a monster in the shape of this child

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

något liknande såg jag också.. det kom upp massa the hjärta & smärta då på pirate bay. fast det var rätt längesen
    meningslösa, menigslöösa

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

I Boken " I taket lyser stjärnorna" som vi läser i skolan nu så nämns Kent väldigt flitigt. Huvudpersonen älskar Kent, 747 är hennes favorit.
    ND 2010!

Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    I Boken " I taket lyser stjärnorna" som vi läser i skolan nu så nämns Kent väldigt flitigt. Huvudpersonen älskar Kent, 747 är hennes favorit.
    Åh jag har läst den, älskar den (:
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    något liknande såg jag också.. det kom upp massa the hjärta & smärta då på pirate bay. fast det var rätt längesen
    ah det va nog samma för det kom upp en massa hjärta och smärta ep på det jag såg med. fast det va inte länge sen direkt, någon gång denna veckan i alla fall

Medlem allezs avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

I min Samhälls-lärobok under kapitlet Kultur är det med en bild från Stadion-konserten 03 och så står det typ "Många klär sig i vitt på en Kent-konsert".

Det handlar om grupptillhörighet osv för övrigt. Jag fastnade på den sidan när vi hade läxa.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Glödlampan Visa inlägg
    Åh jag har läst den, älskar den (:

Var på sidan 50 igår eftersom vi skulle läst dit som läxa för några dagar sedan. Läste ut den igår, det kom en tår till och med.
    ND 2010!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

I en artikel om olika höjdhoppares musikval då de hoppar i SvD 2/2-08 nämns Kent ett par gånger.

Kentrelaterat i urval:
    "Vintern -03 tog låten VinterNoll2 Stefan Holm till höga höjder. Kajsa Bergqvist satte världsrekord till tonerna av Abba."

"Stefan väljer helst svenska låtar.

– Det är extra kul. Hoppade en gång i Slovakien, och att se en hel sporthall där gå igång på Kent, fast de aldrig hört låten förr och inte begrep ett ord av texten, var ärligt talat rätt kul."

Källa.
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2008-02-06 klockan 11:07. Anledning: Glömde källan igen...

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Han har säkert googlat texten efter konserten, eftersom Jocke sjunger "leva med som man" live.
    OOHHERREGUUUUUUUUUD
    Jag var bara tvungen.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

I matchreferatet till Turkiet-Sverige i fotboll spelade Kent, eller iaf Jocke en viktig roll i den 49:e minuten:

"49 Hysén sågar turkarnas teknik. ”Slarvigt och kantigt, inte vad man är van att se”. En chef mejlar och är noga med att poängtera att alla som kommer från Eskilstuna är bra killar. Seb är ju därifrån. Precis som Kneten Andersson, Jocke ”Kent” Berg, Christer Glenning (motorjournalist), Fredrik Lindström (programledare) och Peter Fröjdfelt (domare). Den sista råder det säkert delade meningar om. Speciellt på Söder i Stockholm."

Källa.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

I en intervju i DN 8/2-08 med Kristian Luuk angående Schlagerfestivalen nämns Kent kort.

"Tror du att vi någonsin kommer att få se popeliten i tävlingen?
    - Kent eller Ulf Lundell? Nä, jag har svårt att tro det. Men många artister i den gruppen - som Eva Dahlgren - har ju slagit igenom efter att ha tävlat i Melodifestivalen. Och i år är ju singersongwritern Lasse Lindh med liksom Eskobar. "

Källa.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    (mimmi77 med ny tillfällig profil)

Reg.datum
    Aug 2006

Standard

det var något program på p3 förut idag där folk berättade vad de inte absolut inte får göra för sina partners och då var det en kille som ringde in och berättade att han inte fick lyssna på kent för sin flickvän
    om det här nu är rätt tråd att skriva det i

Standard

I en artikel om Håkan Hellström i gp sa han några ord om kents ljusshow:

"Egentligen var det meningen att konserten skulle ha varit i Lisebergshallen, redan inmutad Hellström-mark. Men där var fullbokat för handboll och plötsligt skulle Håkan Hellström spela i Scandinavium. Hemmasonen i den stora isladan som annars är reserverad för utländska storstjärnor.

- Jag har förstått att folk förväntar sig något annorlunda eller extra. Men det blir en vanlig klubbspelning. Eller självklart inte. Det är ju Scandinavium! Så vi kommer ju skita på oss när vi ska gå in, skrattar Håkan Hellström och fortsätter:
    - Men vi kan ändå inte göra något annat än det vi brukar göra. Jag har ingen Depeche Mode- eller Kent-stab som sitter och skjuter med lasergevär och fixar en snygg show. Jag gör allt själv. Ska jag ha någon film bakom scenen får jag gå ut med handkameran jag köpte på Heathrow som julklapp till min tjej och filma lite på stan, säger Håkan Hellström med ett leende."

länk: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=408718
    If only my auntie had bollocks she´d be my uncle...

Erfaren medlem Fejkrocks avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av VågaVaraRädd Visa inlägg
    Bara för att skryta lite, så kommer Johanna Thydell (Författaren) från Värnamo, just like me.
    Haha.

Dom nämner Kent och kenttexter en hel del i boken "Betong fjäril betong" eller nått sånt.
    Mycket underlig bok.
    all the people I see have clouds in their eyes
    me I am alone
    having a little party on my own
    http://forumet.kent.nu/showpost.php?p=806993&postcount=7338

Sidan 4 av 25 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •