Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7891011121314151617
Resultat 241 till 245 av 245

Ämne: Columbus - Singel Nr 2 från TTS

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2004

Standard

Sen som jag är så lyssnade jag på singeln först nu och kan inte förstå varför det inte gjordes en radio edit på Krister Linders remix. Den är ju bättre än orginalet och visst hade det varit roligare att höra den på radion än spåret från albumet som så många redan hört på skivan.
    här hade jag kunnat ha ett citat från en sångtext men det vore inte speciellt orginellt, eller hur?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Phorward Visa inlägg
    Sen som jag är så lyssnade jag på singeln först nu och kan inte förstå varför det inte gjordes en radio edit på Krister Linders remix. Den är ju bättre än orginalet och visst hade det varit roligare att höra den på radion än spåret från albumet som så många redan hört på skivan.
    Fast man vill att albumspåret spelas på radion för att sälja fler skivor. Och en radio edit av en remix känns som att man lägger för mycket fokus på remixen och inte på det man gjort själv.

Personligen föredrar jag Kents/Joshuas mixning av låten.

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Fast man vill att albumspåret spelas på radion för att sälja fler skivor. Och en radio edit av en remix känns som att man lägger för mycket fokus på remixen och inte på det man gjort själv.
    Det är ju först och främst sant för singlar som släpps innan ett album. Ju längre tid efter albumsläppet som en singel kommer desto intressantare blir det att släppa en remix för att hålla intresset uppe, finns många exempel på detta, ett som jag kommer på direkt är Depeche Mode "In Your Room" som Butch Vig remixade radioversionen på.
    här hade jag kunnat ha ett citat från en sångtext men det vore inte speciellt orginellt, eller hur?

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Är det bara jag som tycker att remixen på columbus är vesentligt mycket bättre än orginalet? Jag fastnade aldrig för columbus först och undrade hur alla kunde tycka att den var så fantastisk. Men nu har jag bannemig upptäckt den, tack vare Krister Linder.

Hoppas de spelar den live som remixen i framtiden, de brukar ju gilla att mixa med livelåtar. Fyfasiken va bra den är !
    "..att folk som verkligen hatar oss ändå kan säga: fan det här är ju riktigt bra"

Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

de va en toppen singel med bra remixer och en bra bsida
    All makt åt tengil vår befriare!

http://protectedidentity.blogg.se/

beaver-fever!

Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7891011121314151617

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar