Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 75

Ämne: Mina bilder från 19/11 (fler upplagda 22/11)

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Jävlar vad snygga bilder det blev Oskar! Jag fattar inte hur du lyckas, ljuset var ju sjukt knepigt! Jag fotade ju samtidigt som dig och mina bilder spelar helt klart ett antal divisioner under dina kan man säga:

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...&postcount=158

Å andra sidan är ju du proffs och jag helt novis. Det var min första konsertfotografering och jag lyckades ta mer användbara bilder än vad jag trodde.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Tack! Ja ljuset var ganska knepigt, jag fick laborera en hel del med olika inställningar för att få det att funka. Sen hjälper det såklart att ha ett zoomobjektiv, men jag tycker att en del av dina blev riktigt fina, speciellt de sista på Jocke!

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Tack! Jag har dock massor kvar att lära känner jag. 1:8 50 blir ju lite bgränsat. Hade min analoga med 3:5-4:5 zoom också men hann aldrig använda det, tre låtar gick av bara farten, och tveksamt om det hade gått att få nåt vettigt ur den överhuvudtaget. Ett 2:8 zoom bör jag nog införskaffa till nästa gång.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Tack! Ja ljuset var ganska knepigt, jag fick laborera en hel del med olika inställningar för att få det att funka. Sen hjälper det såklart att ha ett zoomobjektiv, men jag tycker att en del av dina blev riktigt fina, speciellt de sista på Jocke!

Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Skitsnygga, som alltid
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ännu en sk crazy frog-bild på jocke

http://www.rockfoto.nu/band/Kent/spe...617/bild/15528

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Glödlampan Visa inlägg
    Skitsnygga, som alltid
    Tack

Lade precis till några fler som blev okej.

frippe99, både Tamron och Sigma har prisvärda och bra 2.8-zoomar, satsa på typ 17-50!

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Tack för tipset.

Tack

frippe99, både Tamron och Sigma har prisvärda och bra 2.8-zoomar, satsa på typ 17-50!

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Tack

jag kan också rekommendera att ha ett 70-200 mm 2.8 på en annan kamera, på så sätt slipper du byta objektiv under de tre första låtarna.
    De större spelningarna jag plåtat på (och där jag är osäker på vilken som passar bäst) så har jag sett till att ha lånat till mig en extra kamera, eller köra med modell äldre med ett annat objektiv.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stoffe Visa inlägg
    jag kan också rekommendera att ha ett 70-200 mm 2.8 på en annan kamera, på så sätt slipper du byta objektiv under de tre första låtarna.
    De större spelningarna jag plåtat på (och där jag är osäker på vilken som passar bäst) så har jag sett till att ha lånat till mig en extra kamera, eller köra med modell äldre med ett annat objektiv.
    Jag hade mitt 50-150 2.8 på en kompis D70, men det är så stressigt med tre låtar så jag hann aldrig använda den...

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Jag hade mitt 50-150 2.8 på en kompis D70, men det är så stressigt med tre låtar så jag hann aldrig använda den...
    Okej, det ger ju bättre och mer möjligheter att fotografera i olika vinklar, och själv tycker jag inte att det tar lång tid att släppa ena kameran för att ta tag i den andra.
    Hur många bilder han du skjuta av på Kentkonserten? Och hur många användbara bilder fick du av dessa? =)

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Okej, det ger ju bättre och mer möjligheter att fotografera i olika vinklar, och själv tycker jag inte att det tar lång tid att släppa ena kameran för att ta tag i den andra.
    Hur många bilder han du skjuta av på Kentkonserten? Och hur många användbara bilder fick du av dessa? =)
    Ja du, jag tog väl en drygt 200 tror jag, av dem raderade jag kanske 25-30 som var direkt oanvändbara, valde ut runt 60 som kändes riktigt bra, och resten var såna som var väldigt lika de andra men lite sämre. Ungefär så

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Ja du, jag tog väl en drygt 200 tror jag, av dem raderade jag kanske 25-30 som var direkt oanvändbara, valde ut runt 60 som kändes riktigt bra, och resten var såna som var väldigt lika de andra men lite sämre. Ungefär så
    Ah, kul å höra lite hur andra har det.

Blir fan sugen på att ta upp de här med konsertfotograferingen igen. Men samtidigt blev jag ju tvungen att sluta att plåta åt Stockholm City när jag började på Expressen förra sommaren (fick inte jobba för en annan tidning på min fritid). Och det var ju då ni fick ta över staffettpinnen - och Emma har tagit bra vara på det. Jag la ju ett gott ord för Emma till min gamla kollega som är bildredaktör på City.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ah, kul å höra lite hur andra har det.

Blir fan sugen på att ta upp de här med konsertfotograferingen igen. Men samtidigt blev jag ju tvungen att sluta att plåta åt Stockholm City när jag började på Expressen förra sommaren (fick inte jobba för en annan tidning på min fritid). Och det var ju då ni fick ta över staffettpinnen - och Emma har tagit bra vara på det. Jag la ju ett gott ord för Emma till min gamla kollega som är bildredaktör på City.
    Det är det perfekta extrajobbet. Gratis inträde på bra spelningar och bilderna kan bli hur snygga som helst

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Tre sålda bilder, lite besviken faktiskt :P

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

köpa gör man via rockfoto va? kan man inte köpa av dig personligen? billigare. har redan köpt flera bilder av rockfoto, bland annat en såndär 100x70-bild, kostar ju hur mycket som helst

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •