Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 37

Ämne: Konsert 17/11 - Ljudet får betyg -1. Publikens engagemang försvann pga av detta..

Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

bara jag som tycker ljudet var grymt bra i annexet? stod längst fram och bara njöt av ljud och sång!
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

jag tycker också att ljudert var bra, men då stod jag också längst fram. det brukar vara sämre längre bak. men jag blev rätt besviken när jag var på winnerbäck en halv vecka senare och både publik och ljud var mycket mycket bättre.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004

Standard

Jag var på konserten den 17/11 och upplevde visst skrapande ljud i högtalarna vid flera tillfällen. Speciellt när Markus körade så tyckte jag det skrapade en hel del. Inte så att man störde sig på det, men det fanns där och jag uppmärksammade det.
    Sen en annan grej jag tyckte jag uppfattade (var säkert jag som inbillade mig) och det var att Camelas röst lät aningen piffochpuff-förvrängd ... ingen annan som tyckte sig höra det?

För övrigt hade jag tagit med mig ett par hörselproppar som sagts skulle vara bra för konserter. Visst vad dom bra, om man inte vill höra alla detaljer - så dom åkte ut under 400 slag för dom dämpade på tok för mycket ljud. Bra hörselproppar för övriga situationer dock!

Medlem aprilkillens avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Jag tyckte ljudet den 17/11 var bättre än det var 23/11 i GBG. Tror annexet har bättre förutsättningar för bra ljud än Lisebergshallen.
    Angående ljudstyrkan så tycker jag det ska vara hög volym för att man ska kunna känna ljudet. Däremot tycker jag att det är oerhört korkat att gå på konsert utan proppar! Jag läser till ljudingenjör på Örebro universitet och vet vad som händer i örat när det utsätts för starka ljud, man riskerar hörselnedsättningar i framtiden!
    Nåt som nästan är lika korkat är att köpa proppar på plats eftersom de inte håller någon hög kvalitet. Om man lägger ned hundralappar på konsertbiljetter så tycker jag man ska investera i ett par bra öronproppar från apoteket eller en musikaffär. Tycker man att de dämpar ljudet (och därmed känslan) för mycket så kan man ha propparna sitta lite lösare, det är iaf bättre än att inte ha något skydd alls.

Det är mina små åsikter.

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av aprilkillen Visa inlägg
    Om man lägger ned hundralappar på konsertbiljetter så tycker jag man ska investera i ett par bra öronproppar från apoteket eller en musikaffär. Tycker man att de dämpar ljudet (och därmed känslan) för mycket så kan man ha propparna sitta lite lösare, det är iaf bättre än att inte ha något skydd alls.
    Håller absolut med. Om man köper dyrare proppar dämpar dom dessutom "jämnare" eller vad man ska säga, det är som att vrida ner volymen bara, medan de billigare ofta tar bort vissa delar av ljudet mer än andra och resultatet blir en enda ljudgröt.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Medlem aprilkillens avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Ja, så är det ju. Såna där gula industriproppar är ju gjorda för att ta bort maskinljud (lågfrekventa ljud) och lyfta fram talfrekvenserna. Det innebär ju att basen försvinner och det låter helt enkelt inte bra.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Silversnow Visa inlägg
    Ljudet igår i Liseberghallen var, enligt mig, helt underbart. Jag hade öronproppar men det var ändå jättebra balans på musiken, man hörde sången och alla instrument, det var inte för högt, inte för lågt och det var bara... ljuv musik för öronen tänkte jag säga men det är ju klart att det var :P Det var helt Sjukt bra helt enkelt
    Men gud, vad snackar du om kvinna..? Ljuder i Lisebergshallen var ju en katastrof!!!
    för oss som stod längst fram iaf. du måste hålla med om att det kunde varit bättre.

Medlem Silversnows avatar
    Reg.datum
    Oct 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av onefivesiix Visa inlägg
    Men gud, vad snackar du om kvinna..? Ljuder i Lisebergshallen var ju en katastrof!!!
    för oss som stod längst fram iaf. du måste hålla med om att det kunde varit bättre.
    Men jag stod också längst fram Det är klart att det kunde vart bättre, det kan det ju alltid men JAG tyckte i alla fall att det var sjukt bra men smaken är ju som baken och olika öron har vi också
    När ska jag lära mig att ingen är hel
    att allt är mer eller mindre trasigt

http://www.soundcloud.se/snow-drop

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Poshman Visa inlägg
    Det här klippet återger faktiskt ganska bra hur det lät.. Kanske inte riktigt så illa med tanke på att det är en mobiltelefon som troligtvis har spelat in detta, men nära på.

http://www.youtube.com/watch?v=3gt_7MMO4WA

För mig får det gärna vara hög ljudvolym, men bara så hög att jag slipper ha proppar. Då blir upplevelsen max.
    HERREGUD! GE UPP!

Erfaren medlem checkarins avatar
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

HAHA
    människor är roliga ibland

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Martin Sköld Visa inlägg
    HERREGUD! GE UPP!
    haha sööting. <3

du vet att vi aldrig kommer att ge upp. vi kommer alltid vara såhär överanalyserandefanatiskagalnaoch besatta.
    det är priset en får betala av att vara så bra som ni är.

fans, liksom.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag var på giget i fredags

stod längst fram vid samis sida nästan hela spelningen

tycker ljudet var rätt jämnt och sådär och det lät säkert bättre lite längre bak

det enda jag hade att klaga på isf var att jag tyckte Samis gitarr kunde höras lite högre och då kanske speciellt på solona som jag tyckte försvann lite

Standard

tur att jag inte gick i göteborg då för om ljudet var sämre än i sthlm (SOM VAR DÅLIGT) så måste det varit total katastrof?

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

nej, tyckte inte att ljudet var märkvärdigt dåligt i göteborg...

Medlem Silversnows avatar
    Reg.datum
    Oct 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    jag var på giget i fredags

stod längst fram vid samis sida nästan hela spelningen

tycker ljudet var rätt jämnt och sådär och det lät säkert bättre lite längre bak

det enda jag hade att klaga på isf var att jag tyckte Samis gitarr kunde höras lite högre och då kanske speciellt på solona som jag tyckte försvann lite
    Men du måste du ha stått ungefär där jag stod Är det fel på mina öron eller varför är jag den enda som tyckte att ljudet var så bra? Jag förstår inte... Jaja, det var sjukt grym spelning i alla fall
    När ska jag lära mig att ingen är hel
    att allt är mer eller mindre trasigt

http://www.soundcloud.se/snow-drop

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •