Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 36

Ämne: Vad hände med gamla forumet?

  1. #16
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JoKa Visa inlägg
    Mitt första inlägg på forumet blir ett något gnälligt sådant. Jag trodde att när nu forumet skulle göras om så skulle även sidan i sig få sig ett ansiktslyft. Jag menar, den har ju sett mer eller mindre likadan ut i alla tider och rent estetiskt sett är den inte så...snygg. Funktionell är väl ett bättre ord för att beskriva den.

    Antar att det inte blir någon ny grafisk profil på kent.nu?
    Jag tycker personligen att en av de viktigaste funktionerna för en bandhemsida är att den ska vara användbar. Enkel att navigera på och enkel att hitta på.

    Jag kommer aldrig att göra en asflashig Kentsida som ser jätteball ut bara för sakens skull. Content is king.

    Därmed inte sagt att den kommer att se ut som nu i all framtid. Den som lever får se.
    Lid för konsten eller brinn.

  2. #17
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    det är irriterande att teckensnittet på det nya "kentforumt ditt vardagsrum..."-joxet är samma teckensnitt som timos lovers are lonely, nu kommer jag tänka på det varje gång, haha

  3. #18
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    25

    Standard

    De gamla inläggen kanske är "onödiga" men det är rent ut sagt för jävligt, Ingen som har tänkt på att det inte bara är slump valda bokstäver utan mer eller mindre en kultur skatt.

    Skandal är vad det är.
    Vad exakt är det som inte går ihop med databaserna?
    Henrik lägger absolut ingen skuld på dig, utan jag ser det ur ett större perspektiv bara.

  4. #19
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    50

    Standard

    Tänker inte säga vad jag tycker om att forumet varit nere i 4 månader eftersom det inte hör hemma på ett civiliserat forum, men kan ni inte lägga upp det gamla forumet med allting låst (skrivskydda databasen så kan inget hända oavsett exploits) så att man kan kolla de gamla trådarna?

  5. #20
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Album7 Visa inlägg
    De gamla inläggen kanske är "onödiga" men det är rent ut sagt för jävligt, Ingen som har tänkt på att det inte bara är slump valda bokstäver utan mer eller mindre en kultur skatt.

    Skandal är vad det är.
    Vad exakt är det som inte går ihop med databaserna?
    Henrik lägger absolut ingen skuld på dig, utan jag ser det ur ett större perspektiv bara.
    Jag är precis lika besviken som du säkert är. Vill du ha en timmes lång teknisk utläggning eller kan du lite på mig när jag säger att jag, vår webbhost och leverantören av nya systemet kämpat med detta under LÅNG tid och ändå inte fått till det.
    Lid för konsten eller brinn.

  6. #21
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ZaInT Visa inlägg
    Tänker inte säga vad jag tycker om att forumet varit nere i 4 månader eftersom det inte hör hemma på ett civiliserat forum, men kan ni inte lägga upp det gamla forumet med allting låst (skrivskydda databasen så kan inget hända oavsett exploits) så att man kan kolla de gamla trådarna?
    Nej, tyvärr inte.
    Lid för konsten eller brinn.

  7. #22

    Standard

    Jättekul att se att forumet är uppe igen. Men jag tycker ändå att det är förskräckligt fult rent grafiskt sett. Men man vänjer sig väl som med det mesta.

  8. #23
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Jättekul att se att forumet är uppe igen. Men jag tycker ändå att det är förskräckligt fult rent grafiskt sett. Men man vänjer sig väl som med det mesta.
    Då tycker du om forumet som jag tycker om din avatar. Visst är det fint att det är fritt att tycka vad man vill.
    Lid för konsten eller brinn.

  9. #24
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    är det bara jag som tycker att forumets slogan låter lite som nån nilecityslogan

    din kajplats i etern
    din sockiplast i jumpahallen
    din crackpipa i humlegården
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #25
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    gillar det nyaforumet,
    men saknar samtidigt det nya
    utseendet spelar inte så stor roll
    efter som att det är vad man skriver som räknas = '/
    hoppas att vi får några inlägg från kent lte då & då.
    fast dom har väll fult upp med skivan nu,
    och just nu även fråga kent ....

  11. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Västra Frölunda, , Sweden.
    Inlägg
    1 872

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Den har jag hittat på, och den är inte ny. Den hade vi tidigare också om du minns?
    Men det ska ju va "Kent Forum"! Avstavat och fel, precis som vi vill ha det!

    Okej, det är väl inte så viktigt, men jag kommer allt sakna den gamla stilen på loggan.
    en man i en glasask en iskall mannekäng

    kamratskap rock
    min vän han fick byta tänder

  12. #27
    Nybörjare the_whistlers avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Hagnesta Hill
    Inlägg
    14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Den har jag hittat på, och den är inte ny. Den hade vi tidigare också om du minns?
    haha, o fasen, forumet har varit borta för länge "dooh"
    men nu är slogan mer tydlig än innan
    He doesn't look a thing like Jesus
    But he talks like a gentleman


    www.treasurejack.com - Ett litet pusselspel. Roligt och beroendeframkallande.

  13. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Album7 Visa inlägg
    De gamla inläggen kanske är "onödiga" men det är rent ut sagt för jävligt, Ingen som har tänkt på att det inte bara är slump valda bokstäver utan mer eller mindre en kultur skatt.

    Skandal är vad det är.
    Vad exakt är det som inte går ihop med databaserna?
    Henrik lägger absolut ingen skuld på dig, utan jag ser det ur ett större perspektiv bara.

    en Kulturskatt!, så ledsamt!, en förlorad kulturskatt!. Jag tycker det är sjuukt tråkigt att inte lägre kunna nostalgitrippa i gamla trådar, och i princip allt jag kan om kent (vilket är nördigt mycket) det har jag lärt mig från er nödriga kentare....

    men, vi har fått en fint och funtionellt forum henke, tack.
    One night to be confused
    One night to speed up truth
    We had a promise made
    Four hands and then away


    Hjälpa skogen överleva såklart (: http://www.ettklickforskogen.se/

  14. #29
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    vad var det egentligen som hände med det första forumet. eller första snitz-forumet, när jag kom hit runt 2000 har jag nåt vagt minne av ett 'trådat' forum som fanns först som prototyp och sen dök snitz-forumet upp där jag ursprungligen hette tobbe_i_malmö. sen kraschade det forumet och låg nere ett bra tag och sen kom ett nytt snitzforum, det som de flesta känner som 'det gamla forumet'. var det liknande fel båda gångerna eller felen skiljer sig åt?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  15. #30
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    vad var det egentligen som hände med det första forumet. eller första snitz-forumet, när jag kom hit runt 2000 har jag nåt vagt minne av ett 'trådat' forum som fanns först som prototyp och sen dök snitz-forumet upp där jag ursprungligen hette tobbe_i_malmö. sen kraschade det forumet och låg nere ett bra tag och sen kom ett nytt snitzforum, det som de flesta känner som 'det gamla forumet'. var det liknande fel båda gångerna eller felen skiljer sig åt?
    Jag minns inget sådant forum.

    Appropå trådat så kan man ju läsa detta forum på olika sätt, bland annat trådat. Klicka på Visningsalternativ uppe till höger på varje forumsida för att byta vy.
    Lid för konsten eller brinn.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •