rotuhiiri driver lite med oss tror jag.............
rotuhiiri driver lite med oss tror jag.............
Kents b-sidor är minst lika bra som a-sidorna på albumet.
Kent är bäst!
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Ja, visst finns det olika syften. Syftet med A-singlar är kanske t.ex. att locka icke-Kentfans att börja lyssna på Kent överhuvudtaget, dvs. dom ska vara lätta och snabba att fastna för, vilket ofta är förenat med en kvalité som gör att man tröttnar på dom i längden när dom blir sönderspelade (och därför kanske man uppfattar dom som "sämre"). Jag upptäckte t.ex. Kent genom "Om du var här", en låt jag inte är så förtjust i längre.
Syftet med B-sidor kan väl möjligen vara att locka hardcore-fansen att köpa maxi-singlarna (för att få den fantastiska B-sidan!) och då måste dom ju ha en typiskt "långvarig emotionell kvalité" (inte alltid direkta hits) som är typisk för många av Kents B-sidor.
I så fall kan jag nog generellt sett säga att "långvarig emotionell kvalité" är bättre än radiovänlighet, därmed inte sagt att alla B-sidor är jättebra.
Sedan ska ju en låt som sagt passa in på temat för albumet.
Kanske därför som H&S har en lite annorlunda känsla än D&JD.
Jag tror förresten inte att Rotuhiiri driver med oss ... ;-)
Men däremot han/hon som skrev
![]()
MMMMMMMM, säger bara det. det som gör den ännu bättre är att det känns som den ändå inte skulle passa in på du & jag döden. för när jag tänker på den tänkr jag liksom på typ: såhär en riktig smålands-stuga helt öde, med trägolv med typ 2 cm mellanrum, trä-gungstol, vävmaskin och sånt. liksom såhär lite mormor och morfar-mysigt.
nu vet jag inte vad jag ville får ut av detta men ja. ville väl bara upplysa lite om M![]()
meningslösa, menigslöösa
b-sidorna är grymma tycker man inte kan kalla dem bsidor :P
Alla mot alla är dock bäst i världen.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
b-sidorna är verkligen lyckade, och det är kul när man vet hur grymt bra b-sidor kent har, för då ser man extra mycket fram emot nya singlar .