Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 32

Ämne: Kan ej sluta gråta!

Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard Kan ej sluta gråta!

Vet ej om jag hamnade i fel avdelning nu, men sitter och lyssnar på Alla mot alla från Palace & Main-singlen...den är sjukt vacker...tror inte att man alltid ger b-sidorna en rättvis chans...ofta är till och med b-sidorna skönare & bättre än låtarna på skivan. Kan t.ex säga att jag tycker Min värld är bättre än vissa låtarna på TTS. Min åsikt iaf
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

kents b-sidor är ju i princip alltid bättre än a-spåret (eller vad det heter)...........

Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Vi kan ju kalla dem ungefär likvärdiga istället för "bättre" och "sämre" Det klingar så dåligt i mina öron.
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

jag tycker ju att dom är bättre!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    kents b-sidor är ju i princip alltid bättre än a-spåret (eller vad det heter)...........
    Håller med!
    Särskilt Alla mot alla och Nihilisten.

Medlem MisterIskalls avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Exakt, jag menar Din skugga, Utan dina andetag, Chans.. Listan kan göras lång. Fast jag vill väl kanske inte säga att de är bättre, finns inga dåliga Kent låtar
    Jag ska skydda de jag älskar med hjärta, kropp och själ,
    jag ska skydda dem mot livet, som är hårt och fult
    och kallt och jag ska ge dem allt
    som blir kvar när jag är färdig med det här,
    jag ska ge dem nåt som hjälper mot en ond och giftig värld.
    Älskling, vi ska alla en gång dö.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av MisterIskall Visa inlägg
    Exakt, jag menar Din skugga, Utan dina andetag, Chans.. Listan kan göras lång. Fast jag vill väl kanske inte säga att de är bättre, finns inga dåliga Kent låtar
    b-sidor är min favoritkentskiva, m, nihilisten, alla mot alla, min värld <3 alla bättre än palace & main, max 500, ingenting... fast ja, vapen & ammunitions b-sidor är väl dom enda jag inte tycker är så bra egentligen, lämnar måste vara en av kents sämsta låtar någonsin

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

jag tycker ju att dom är bättre!
    Håller med mumintrollet. <3
    Det är klart att man måste ha rätt att värdera låtar!
    Det behöver ju inte betyda att "A-sidorna" är skitsämre för det, bara mindre skitbra. Vilka A-singlar är egentligen skitbra?
    474, Saker man ser, Kevlarsjäl, Musik non stop, Palace & Main, Den döda vinkeln och Ingenting tycker jag fortfarande är skitbra.
    Men Noll, Utan dina andetag, M, Längesen vi sågs, VinterNoll2 och några på H&S är helt fantastiskt skitbra. Alltså är B-sidorna SKITBÄTTRE!
    VSB!
    (å andra sidan är B-sidorna i genomsnitt sämre än A-sidorna :-)

Reg.datum
    May 2007

Standard

Det jag menade tidigare var att det vore ju lite konstigt om kent valde att lägga undan en av de topp 10 som skulle varit på albumet bara för att få till en bra b-sida. Ändå av det jag förstått av det jag läst så tänker de mycket på helhetsbilden av albumet när de väljer låtar till det. Visst var det Nihilisten som en i bandet tyckte skulle funnit med på Du & Jag Döden men som de andra inte tyckte passade in? Det ska finnas en artikel om det någonstans.

Medlem MisterIskalls avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

b-sidor är min favoritkentskiva, m, nihilisten, alla mot alla, min värld <3 alla bättre än palace & main, max 500, ingenting... fast ja, vapen & ammunitions b-sidor är väl dom enda jag inte tycker är så bra egentligen, lämnar måste vara en av kents sämsta låtar någonsin
    Jo. det är klart att de slår vissa låtar... absolut. B-sidor är en väldigt, väldigt bra skiva och jag älskar den jättemycket! ville bara säga det
    Jag ska skydda de jag älskar med hjärta, kropp och själ,
    jag ska skydda dem mot livet, som är hårt och fult
    och kallt och jag ska ge dem allt
    som blir kvar när jag är färdig med det här,
    jag ska ge dem nåt som hjälper mot en ond och giftig värld.
    Älskling, vi ska alla en gång dö.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Håller med mumintrollet. <3
    Det är klart att man måste ha rätt att värdera låtar!
    Det behöver ju inte betyda att "A-sidorna" är skitsämre för det, bara mindre skitbra. Vilka A-singlar är egentligen skitbra?
    474, Saker man ser, Kevlarsjäl, Musik non stop, Palace & Main, Den döda vinkeln och Ingenting tycker jag fortfarande är skitbra.
    Men Noll, Utan dina andetag, M, Längesen vi sågs, VinterNoll2 och några på H&S är helt fantastiskt skitbra. Alltså är B-sidorna SKITBÄTTRE!
    VSB!
    (å andra sidan är B-sidorna i genomsnitt sämre än A-sidorna :-)

Visst är olika låtar olika bra. Men jag tycker också att olika låtar fyller olika syften och det är svårt att generellt säga att b-sidor i princip är bättre än a-sidorna.

Jag tycker att "M" är en fullgod a-sida egentligen. Även Vinternoll2 är grym men den skiljer sig rätt mycket från resten av V&A...eller så hör mina öron annorlunda än era..

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

javisst b-sidorna kanske inte passar in på skivan och a-sidorna passar säkert mycket bättre att spelas på radion och fånga fans, fast jag tycker fortfarande att b-sidorna är bättre i dom flesta fallen (:

Reg.datum
    May 2007

Standard

javisst b-sidorna kanske inte passar in på skivan och a-sidorna passar säkert mycket bättre att spelas på radion och fånga fans, fast jag tycker fortfarande att b-sidorna är bättre i dom flesta fallen (:
    På senare år så har ju b-sidorna blivit mycket mycket bättre ( eller så gillar jag deras nyare musik bättre hmm)
    Jag har många favoriter på "b-sidor 95-00" men en del, som vi får säga i den här tråden från och med nu, är lite sämre.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

asså typ dom andra får kanche 1 indy poäng men vintervila får 9 indy- poäng. bsidorna e lixom allti mer indi än singlarna och bättre. chans e en jättebra b-sida mycke bättre än a sidanpå den singeln.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    asså typ dom andra får kanche 1 indy poäng men vintervila får 9 indy- poäng. bsidorna e lixom allti mer indi än singlarna och bättre. chans e en jättebra b-sida mycke bättre än a sidanpå den singeln.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •