Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Ni blir bara bättre...

Standard Ni blir bara bättre...

Köpte min första Kentskiva för 11 år sedan ungefär. Jag var då 15 och vi lyssnade på "Kräm" och "Gravitation" på alla folkölsfester. Sedan dess har jag fortsatt att köpa era skivor och jag längtar grymt mkt varje gång ni går ut med att ni ska släppa en ny. Såg föresten er den 25:e i GBG och den var lika suverän som konserten i Jönköping hösten 2002. Tack för en jäkla massa bra musik - ni har gett mig många goa stunder i livet!

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag gillar dig! <3
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Inlägg som sådana här tror jag verkligen killarna uppskattar. Att det faktiskt finns folk som har lyssnat under lång tid och tycker dom blir bättre och bättre. Det brukar ju vara sura miner på dom som har "hängt med från början"...

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Jag har inte hängt med lika länge, kanske 5-6 år, men jag håller med om att det blir bättre och bättre. Att jag tycker att Tillbaka till samtiden är Kents bästa skiva gör inte att jag älskar de äldre skivorna mindre, tvärt om får varje ny bra skiva mig att återupptäcka massa gammalt. Och det är alltid lika spännande att se hur de har utvecklats vid varje ny skiva. Personligen tycker jag att Jocke aldrig har sjungit så här grymt bra.
    Tack för två underbara konserter i den här höstens skit, hoppas att jag får biljett till i vår med!
    Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
    Så ta mig med till drömmarnas land...

Medlem Silversnows avatar
    Reg.datum
    Oct 2006

Standard

Jag är inte alls någon gammal lyssnare om man jämför. Är väl inne på min tredje vinter med kent nu MEn jag tycker OCKSÅ att det är fantastiskt hur grymt bra ALLA skivorna är. Jag älskar de gamla och jag älskar de nya
    OCh konserten jag var på i LIsebergshallen den 23e var helt magisk! Det var det bästa jag någonsin varit med på
    Tack KEnt.
    När ska jag lära mig att ingen är hel
    att allt är mer eller mindre trasigt

http://www.soundcloud.se/snow-drop

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag vill också säga att konserten den 24/11 i Lisebergshallen var magisk!
    Jag har lyssnat på kent i 6 år, sen 2001 alltså.
    Och jag älskar allt som jocke & martin någonsin skrivit.
    .
    .

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Inlägg som sådana här tror jag verkligen killarna uppskattar. Att det faktiskt finns folk som har lyssnat under lång tid och tycker dom blir bättre och bättre. Det brukar ju vara sura miner på dom som har "hängt med från början"...
    Inga sura miner på mig iaf... Jag tycker fortfarande varje nytt album är magiskt och tillför massa nya saker och tankar. För att inte tala om upplevelser...

Jag tycker det är fantastiskt att dom hela tiden kan förnya sig - och så ändå hela tiden dra nya fans som suktar tillbaka och börjar lyssna på dom gamla albumen (vilket märks av alla ivriga diskussioner här bland "nyfansen").

Kent är och förblir det största inom svensk musik. En historia och utveckling som grupp som helt saknar motstycke. Tror inte att jag är ensam om att säga det, nej.

Medlem Caro_s avatar
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Det brukar ju vara sura miner på dom som har "hängt med från början"...
    kanske inte på folk som hängt med från början, utan på folk som hängt med länge å tycker dem nyaste fansen inte är riktiga fans, å att dem nya skivorna inte är lika "äkta" är väl det som grabbarna inte brukar bli så glada över å höra...

Jag har hängt med sen min storebror köpte V&A (tack!). Jag kom fram till för inte alls längesen att första skivan nog är bäst, men idag insåg jag att Hagnesta Hill nog faktiskt är bättre. Men ändå kan jag inte sluta älska DoJD o TTS.

Förr lyssnade jag jättemkt på Lars Winnerbäck, men har börjat tröttna. Så många av hans låtar låter likadant, men kent...dem utvecklas hela tiden! Varje skiva (spec de senaste två) har helt nya sound! Det blir aldrig samma, och då blir det aldrig gammalt! Folk kanske skulle säga att det blir inkonsekvent och konstigt, men det finns en röd tråd! Jockes texter är ju alltid så jävla bra!
    Dem är mina gudar ^^
    jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner

Standard

det här me bröder verka va viktigt till vad man lyssnar på. Dom fick mitt hjärta ett halv år innan turne 19 var i kalmar fick det i konfa present av mina bröder. Då kunde ja knappt några mer låtar en från dojd albumet. Då var så arg för ja inte kunde texterna så nu typ lyssnar ja säkert tre timmar om dagarn på dom. till skolan i mobilen , i skolan på väg hem , till olika ställen . hemma går alltid kent på streron på högst. Min Mamma o pappa tror ja ska bli döv innan ja fyllt 20.

Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Caro_ Visa inlägg
    kanske inte på folk som hängt med från början, utan på folk som hängt med länge å tycker dem nyaste fansen inte är riktiga fans, å att dem nya skivorna inte är lika "äkta" är väl det som grabbarna inte brukar bli så glada över å höra...

Jag har hängt med sen min storebror köpte V&A (tack!). Jag kom fram till för inte alls längesen att första skivan nog är bäst, men idag insåg jag att Hagnesta Hill nog faktiskt är bättre. Men ändå kan jag inte sluta älska DoJD o TTS.

Förr lyssnade jag jättemkt på Lars Winnerbäck, men har börjat tröttna. Så många av hans låtar låter likadant, men kent...dem utvecklas hela tiden! Varje skiva (spec de senaste två) har helt nya sound! Det blir aldrig samma, och då blir det aldrig gammalt! Folk kanske skulle säga att det blir inkonsekvent och konstigt, men det finns en röd tråd! Jockes texter är ju alltid så jävla bra!
    Dem är mina gudar ^^
    Det där med Winnerbäck har jag diskuterat med så många människor.
    Det är verkligen inte ofta han gör något nytt.
    Han är en utav de tråkigaste artisterna, han låter alltid likadant.
    Exakt likadant nu som för tio år sen, det är vad jag kallar en tråkig artist.
    Dock gillar jag en del låtar, men att lyssna på honom mycket skulle nog endast bli tjatigt.
    Men KENT däremot, dom har VERKLIGEN utvecklats inför varje ny platta, de har blivit ett nytt & fräschare band inför varje skivsläpp.
    Och musiken talar för sig själv, den är helt underbar.
    Men men, jaja, så här tycker jag att det är i varje fall.
    .
    .

Medlem Caro_s avatar
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av massenmax Visa inlägg
    det här me bröder verka va viktigt till vad man lyssnar på. Dom fick mitt hjärta ett halv år innan turne 19 var i kalmar fick det i konfa present av mina bröder. Då kunde ja knappt några mer låtar en från dojd albumet. Då var så arg för ja inte kunde texterna så nu typ lyssnar ja säkert tre timmar om dagarn på dom. till skolan i mobilen , i skolan på väg hem , till olika ställen . hemma går alltid kent på streron på högst. Min Mamma o pappa tror ja ska bli döv innan ja fyllt 20.
    Brorsor är bäst när det kommer till musiksmak. Typ 70% av den musik jag lyssnar på kommer från min bror, 20% från syrran å typ 10% egen/kompisar :P

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Dock gillar jag en del låtar, men att lyssna på honom mycket skulle nog endast bli tjatigt.
    Men KENT däremot, dom har VERKLIGEN utvecklats inför varje ny platta, de har blivit ett nytt & fräschare band inför varje skivsläpp.
    Ja precis! Typ Att fånga en fjäril är ju jättefin, han skriver en del fina texter, men musiken, den akustiska gitarren. Alltid samma.
    Men kent.. "Äh, den här gånger leker vi lite med laptops å ser vad det blir av det!" Och inte får dem färre fans för det
    jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner

Medlem Silversnows avatar
    Reg.datum
    Oct 2006

Standard

Nej jag kan inte heller upphöra att förvånas över hur de lyckats med att göra sju stycken underbara album med fantastiska låtar - både musikaliskt och textmässigt. Det finns en Kent-låt för varje tillfälle Och det finns inte en enda Kentlåt jag tycker illa om. Den enda jag gillar lite mindre är Duett men jag menar om man jämför med artister som gör EN bra låt och sen inget mer... NEj, de är helt... Obeskrivbart bra
    När ska jag lära mig att ingen är hel
    att allt är mer eller mindre trasigt

http://www.soundcloud.se/snow-drop

Standard Underbara Kent

Jeg var til stede på konserten i København i går. For en opplevelse det var! Musikk og kunst forøvrig er vanskelig å måle opp mot hverandre. Men den konserten jeg så, er noe av det aller beste jeg har sett, og jeg har vært på mange musikkonserter. Konserten varte i to timer uten dødpunkter, med musikk og et røfft lydbilde som satt denne forfatteren i ekstase til tross for vel fremskreden alder.

Heldigvis er det bare 48 dager til neste Kent-konsert i min hjemby, Bergen. Hvis jeg skulle ytre et lite ønske, så håper jeg på en live-DVD snart. Kvaliteten på livekonsertene er av en slik kvalitet, at det neppe skulle være noen finansiell risiko.

Men jeg veldig glad for at Kent våger å gjøre sine egne greier, og gå sine egne veier. De siste årene har vist at de ikke trenger så mange råd. Takk til Kent for store opplevelser, og for å berike mitt liv, både med ipod, itunes og live! Ser frem til å se og høre dere 26. januar!

Avstängd användare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Här kan jag nog inte riktigt hålla med, inte om man kollar på Winnerbäcks nya skiva - där har han verkligen utvecklats! Men kent är fortfarande bäst

Smygare
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bergen Visa inlägg
    Jeg var til stede på konserten i København i går. For en opplevelse det var!
    Mmmm... det var en magisk kväll. Fast "Ingenting" sjabblades tyvärr bort. Den var just ingenting live. Men jag kanske stod på fel ställe (10 meter framför Jocke) och ville så gärna njuta men kunde inte. Den var tunn och intetsägande och .... ja precis, ingenting. Men resten var långt ifrån ingenting.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •