sundance danne har ret ! - Buslinje 15 kører direkte derud.
Forøvrigt ved man aldrig hvad der kan ske med S-togs trafikken :
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...1524.html?nidk![]()
sundance danne har ret ! - Buslinje 15 kører direkte derud.
Forøvrigt ved man aldrig hvad der kan ske med S-togs trafikken :
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...1524.html?nidk![]()
Okej, när du HOC bekräftar det så tror jag på det.
Men någon som har en länk till tidtabell på buss 15?
Bra tips du! Tänkte faktiskt inte på bussen. Har alltid snurrat runt med s-tågen och Metroeländet... :S
Framsidan Tivoli, stora ingången, då? Eller bara rakt över gatan från Hovedbanegårdsutgången? (utgången mot Tivoli/Rådhuspladsen)
Och bussarna går väl tillbaka även sent efteråt..? Även sen sen söndagkväll?
(jag har letat efter busstabellerna på nätet, men hittar dom inte...)
Kanske HOC vet..?
Som jag fattar det så är det den busshållplatsen som är på vägen mellan huvudbangården och tivoli. Och bussen ska nog gå hem också.
Att tänka på är att om man kommer från skåne och köpt tågbiljett så får man se till att sin biljett räcker hela vägen, osäker på om KBhallen ligger inne i köpenhamns stadszon när det gäller öresundsbiljetter.![]()
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
Der er 2 zoner fra Hovedbanegården/Tivoli til KB Hallen : 19 dkr (enkelt billet)
Flot Chris og HOC! Udmærket! Mange tak til jer!
Nu bliver vi ikke strandet... ;-)
Precis det som jag är osäker på, men det bör vara precis i E och då får man alltså köpa en biljett från malmö (eller vart man nu kommer ifrån i skåne) till E och inte till FL som man skulle få göra om man bara skulle åkt till huvudbangården.
Vad det sen kostar om man köper biljett på bussen är en helt annan historia, de zonernas gränser sammanfaller inte exakt med gränsen mellan E och FL.
FL är förresten också en konstig betäckning på en zon...
detta blev ju lite krångligt. Danne, du menar alltså att man kan åka på sin tågbiljett från malmö i köpenhamn också - men att den räcker inte hela vägen till KB-hallen?
Spelar inte längre någon roll...
Jag menar att om man åker med tåget över bron så ska man se till att ha köpt den något dyrare biljetten till zon E, så kan man åka med bussen till kb-hallen på samma biljett som tåget.
Från Malmö räknat kostar det 13 kronor mer om man betalar kontant eller 10,40 mer om man betalar med rabattkort. En liten besparing jämfört med att köpa biljett på bussen för 19 danska.
Kan någon hålla detta oförskämmt kort och lätt?
ex:
Bussen kostar 19.dk & man kan betala på bussen
Den går från huvedbanegården (mellan den och tivoli) ända fram till Kb hallen
Den går vart tionde minut och tar ca en kvart
Men när man ska tillbaka, antar att den går från samma plats utanför Kb (eller från motsattsida av gatan), men hur långt in på kvällen går den? och heter den fortfarande buss 15 eller ska man byta, osv... förlåt om jag är jobbig, men vill helst inte hamna fel, tror ni förstår.
Så någon med koll kanske kan göra upp en enkel pukntlista (se ovan) som alla tidelagsidioter kan förstå!?
tack på förhand!