Någon som vet till 100% om man får ha med sig systemkameror på konserterna i Lund den sjätte och sjunde?
Någon som vet till 100% om man får ha med sig systemkameror på konserterna i Lund den sjätte och sjunde?
förmodligen får du inte det, man har inte fått det på någon annan konsert på turnén så.
Hur är det egentligen med mindre kompaktkameror då?
Och ändå tas det en miljon bilder som bl.a. hamnar här på forumet ju...
I Helsingfors var det skyltat om fotoförbud redan vid insläppet och vakter sprang runt som bulldozers under hela spelningen och bannade överallt i publiken... Vet inte hur det varit i Sverige, hur hårt det varit i Sthlm, Gbg och Oslo.
Dom flesta har ju bra kamera i mobilen också, so wtf...
Man kan ju undra hur meningsfullt det är med "fotoförbud".
Det är ju fånigt med fotoförbudet. Det uppkom ju bara för att proffsfotografer inte skulle ta bilder och sälja vidare men maktkåta vakter tar det som en anledning att leka poliser och skrämma skiten ur 14-åringar som tar gryniga bilder från bakre raden.
Det har en bakgrund även i att artister blev störda i sitt framträdande av blixtiblixti överallt i fejan hela tiden när dom stod på scen...
Hur det är med kent i denna fråga är lätt oke/änt... ;-)
Många bilder som forumiterna tagit på spelningarna nu i höst och lagt upp här på forumet är ju f.ö. sk*tfina.
Min erfaring er at man er prisgitt den nærmeste vakten om det er ok eller ikke.
I Oslo sa de ingenting første dagen, men de to siste dagene fikk man ikke bruke blitz.
Filming var de strenge på alle dagene.
I Trondheim var visst alt lov.
Jeg trodde filming var forbudt generelt, men Jocke syntes tydeligvis det var ok. Det var en jente lengst fram i midten som filma skitmye, og Jocke var helt med. Sang til henne, poserte osv.
Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen
musik non stop till slut
Jag blir jävligt lack på vakterna som inte vet vad en systemkamera är. Igår hade jag problem med att få in min kamera i lund trots att jag redan snackat med Roos om den. Jag har alltså inte en systemkamera, den är bara lite större än vanliga småkameror. Och när jag sa till vakten att jag redan hade pratat med Roos om det så bara ignorerade han mig. Jag kom in till slut dock. Men det är nog bara för att jag är envis.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
De var inte direkt hårda i lund eller kph (inne vid själva scenen) jag tog skitmycket bilder och stod och filmade.. men de hade nog gnällt om jag hade haft min system med mig.
When you can live forever, what do you live for?
Senast redigerat av Stilet den 2007-12-12 klockan 07:36.
Ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss ni står still
hur lång tid/många bilder tog det innan vaketrna sa till folket längst fram att slut ata kort typ?
meningslösa, menigslöösa