Tack SiS. Vendolin hade jag glömt lägga under bevakning.![]()
Tack SiS. Vendolin hade jag glömt lägga under bevakning.![]()
Du och jag, Döden <3
e-bow är ju förresten en av prylarna där varianten dom bygger nu är lika bra som de äldre varianterna(iaf som jag fattat det)
tror den dom gör nu är typ 4e varianten
ofta annars när dom gör en reissue eller en senare variant på nån gitarr-pryl så är ju ofta originalen bättre
jag råkade köpa en behringer dm 100 distorsion modeler idag på musikaffären när jag bara skulle ha en förstärkarkabel. ska väl försöka skaffa nåt bättre när jag får bättre med pengar typ...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag vill också kunna spela gitarr.
nu vet ni det.
men jag bor på vischan och ingen kan ju lära mej.
fast jag har en gammal rättare sagt uråldrig akustisk gitarr som jag kan lite på..eh en låt.. men fingrarna vill inte flytta sej fort o nä.
va jag gnäller.
peace.
min nyinskaffade pedal. skönt ljud men jag skulle nog vilja hitta en pedal som ger mycket 'djup' och bas, som ger ett skönt mustigt och mörkt brum när man kör ett distat komp. nån som vet nån bra pedal som ger den effekten, gärna i budgetklass? typ som jockes distgitarr i exempelvis socker eller klåparen, det är så skönt mustigt och brummande ljud i de låtarna
för övrigt tror jag min stärkare börja ge sig, det är en 10-watts samickkub som jag fick med gitarren för fem år sen, börjar bli lite 'brum' i den när jag kör cleant, utan nån effekt, speciellt med omkopplaren på gitarren i treble-läget. borde väl fixa nån annan 10-wattare när jag får råd, man kan väl knappast ha större än så om man bor i lägenhet...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
en distpedal jag tycker är riktigt bra är T-Rex Mudhoney
jag hade en sån ett tag i somras men sålde den.
ska skaffa en till hyfsat snart..
den är den enda pedalen jag är säker på jag ska ha på sen när jag bygger ett pedalbord nån gång i framtiden
man kan få tubescreamer liknande ljud med den fast utan att den tappar massa bas som just tubescreamers gör annars..
sen lät den väldigt mycket Songs for the deaf med boostknappen nertryckt och spelad med min nerstämda SG
kan nån hjälpa mig?
e de någon som vet om en hudson CRD-2 är bra?
har nämligen en, och strängarna skorrar när jag spelar!
även efter att jag har stämt den med en stämapparat
e de någon som vet vad som e fel?
kan det va att min gitarr e dålig, eller trycker jag ackorden fel?
hjälp!!![]()
Signatur.
låter väldigt organiskt och bra..
den har 3 rattar och en boostknapp
med knappen ej intryckt låter den typ som en TS-9 fast utan att tappa bas
och med boostknappen nere lite fetare
jag ska def skaffa en sån igen sen nån gång
har förresten tingat en marshall drivemaster(samma dist som Sami hade 2 st av på sitt HH-turné pedalbord)
får den rätt billigt av en bekant..
annars håller jag mest på att sälja av typ 1/3 av mina pedaler nu så jag kan köpa en ny soffa osv.. och ev byta upp en av mina gitarrer till nåt bättre
http://www.vendolin.se/Annonce_Detai...onceid=5499056
blev du kåt nu Tobbe?
![]()
Har precis bestämt mig för en begagnad men i nyskick Fender Stratocaster American Standard i treton sunburst med lönnbräda. Gör upp affären i nästa vecka.
Jag kör en gammal Marshall Shred Master för distat ljud. Dyker upp begagnade då och då. Jag gav runt 700:- för min vill jag minnas.
Sedan har jag en Ibanez TS7 för mer mer overdive ljud. Denna låter sjukt bra i förhållande till vad den kostar. Jag köpte min på kampanj för 395:- och den finns på Thomann för 480:- nu.
Och så kör jag också en del med disten i min förstärkare (Marshall 6100 LM topp) som låter schysst också.
shredmasters har gått upp rätt mycket i pris senaste åren.
nu går dom för $200-300 på e-bay tydligen..
jag har 2 st men ska ev sälja iväg ena snart.
ska skaffa drivemastern snart också. det är den som Sami hade 2 av på sitt pedalbord ett tag.
har en hög andra distar också: mxr dist +, mxr dist II(båda original mxr och inte reissues), en gammal ibanez sd-9, gammal sm-9, en gammal big muff, gammal maestro mfz fuzz, billig ibanez 60s fuzz.
F-n, min Strata-affär gick i stöpet. Säljaren ångrade sig och jag som sålt en annan gura för att finansiera affären. Funderar allvarligt på att köpa en ny istället.