I Markus Larssons krönika om de nominerade till Rockbjörnen skriver han en del om Kent.
Godbitar av krönikan i urval:
"Något säger mig fortfarande att alla artister som tävlar i samma kategorier som Kent – Eskilstunas vuxna tonåringar är nominerade i fyra klasser – kan gå och plocka blommor. De är fruktansvärt svåra att rucka på.
Men inte ens Kent sitter säkert. Tävlingen har ju bara börjat. Vad som helst kan hända. Och det är du som utser vinnarna. Vilket ibland känns ganska skrämmande."
Årets svenska grupp
Larssons val: Kent. Störst. Och väldigt ofta också bäst.
Årets svenska låt
Larssons val: Har egentligen ingen favorit här. Men jag säger Kents ”Ingenting”. Men det finns betydligt bättre låtar på deras senaste skiva. ”Columbus”, till exempel.
Årets svenska skiva
Larssons val: Kent, igen. ”Tillbaka till samtiden” är vuxen tonårsångest när den är som allra bäst.
Årets svenska live-akt
Larssons val: Jag blir nästan förbannad om inte The Hives får krama en Rockbjörn här. De spelar i NHL medan konkurrenterna får nöja sig med Elitserien.
Hela krönikan.
Och glöm inte rösta, 2005 när Kent släppte en skiva som fanimig borde rott hem varenda pris så fick de bara en futtig björn! Här röstar du.

Svara med citat