Nej nu förstår jag ingenting
Hur kan MIDVH vara populärare än 747?
MIDVH är jätte fin och jag älskar den men den får mig inte att rysa så som 747 gör ...
747
Mannen i den vita hatten (16 år senare)
Nej nu förstår jag ingenting
Hur kan MIDVH vara populärare än 747?
MIDVH är jätte fin och jag älskar den men den får mig inte att rysa så som 747 gör ...
jag håller med dig. 747 var en av de första jag hörde, jag hörde MIDVH efter att jag hade hört hela DOJD, så den kommer faktiskt i efterhand, (spelar ingen roll vilken ordning jag hörde dem,) men 747, den får en att vilja lyssna om och om och om igen. Älskar det instumentaliska i slutet på låten. ÖRONORGASM!
Båda låtarna är ju självklart väldigt bra. Men MIDVH är bättre, texten och musiken är ju så galet bra, spec i början
Och jag har letat som besatt
Efter känslor som är försvunna
Det har varit en lång lång natt
Men jag är glad att mina
Tårar är behärskade och lugna
så länge dom spelar båda är jag faktiskt nöjd
en bra förklaring på det var koncerten i jönköping (någon mer som var där?) Under 747 stannade tiden och det kändes som om man var på en annan planet. HUR I HELA FRIDEN SKA PUBLIKEN KUNNA SAMLA SIG OCH TA ÅT SIG EN TILL LÅT EFTER DET? Mannen i den vita hatten som följe efter det blev helt utplånad, den gav mig ingenting...och publiken kan nog hålla med för det var inte alls samma stämning...
Båda. måste man välja blir det 747.
Du vet
jag har rätt, jag har rätt
du har fel
Mannen i den vita hatten <3
The next step for mankind will be the last season in sin
http://epidemisk.bilddagboken.se
080207
080628 <3
080801
skulle inte gråta om 747 byttes ut.
äh spela båda så blir alla glada och nöjda.
Mannen i den vita hatten är kärlek i musikform. 747 har ingenting att sätta emot den, inte med extraverserna som gör hela liveupplevelsen tusen gånger mer unik än någon annan låt. Den är bara så bäst, nu och forever.
Två anledningar till att 747 berör till skillnad från MIDVH. (1) Den har en text utan patetiska bilder av kuvöser och utan programmatisk depp. (2) Den byggs upp försiktigt och låter klassisk i sin enkelhet medan MIDVH tar i för att låta klassisk men bara blir pompös.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
mannen i den vita hatten är snäppet bättre, men 747 ligger inte långt bort den heller. tycker dock att mannen är den absolut bästa avslutningen. jag ryser varje gång!