Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: få bort mailprenumeration av diskussionsämnen

  1. #1
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard få bort mailprenumeration av diskussionsämnen

    jag tycker det är fruktansvärt störande att få mail varje gång ett ämne uppdateras. jag har försökt att ta bort det genom att ändra alternativen i kontrollpanelen, men det hjälper inte.

    hjälp webmaster

  2. #2
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    jag tycker det är fruktansvärt störande att få mail varje gång ett ämne uppdateras. jag har försökt att ta bort det genom att ändra alternativen i kontrollpanelen, men det hjälper inte.

    hjälp webmaster
    Hjälper det inte att klicka på "ämnesverktyg" ovan och välja "ta bort prenumeration för detta ämne" (för de ämnen du prenumerar på då förstås) ?
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  3. #3
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    jo, fast varje gång jag skriver något i ett ämne blir det till en prenumeration, och då måste jag minnas att ta bort de prenumerationerna jämt och ständigt.
    jag skulle hellre vilja ändra inställningarna så att jag slapp få mail om när ett ämne uppdateras, och bara prenumererade på ämnen genom min användare här på forumet.

  4. #4
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    jo, fast varje gång jag skriver något i ett ämne blir det till en prenumeration, och då måste jag minnas att ta bort de prenumerationerna jämt och ständigt.
    jag skulle hellre vilja ändra inställningarna så att jag slapp få mail om när ett ämne uppdateras, och bara prenumererade på ämnen genom min användare här på forumet.
    Nu förstår jag vad du menar. Jag använder mig aldrig av den funktionen, men när jag skulle prova igår för att försöka hjälpa dig så lyckades jag tydligen prenumerera på alla ämnen här. Så nu har jag 137 prenumerationer som jag måste gå igenom en och en och ta bort. Gah.

    Testa gå till kontrollpanelen - prenumerationer - lista prenumerationer och så klickar du i alla checkboxar längst till höger, går ned längst ned och väljer ta bort prenumerationer i menyn som finns där nere över alternativ.
    Senast redigerat av mh den 2007-12-26 klockan 21:54.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  5. #5
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Nu förstår jag vad du menar. Jag använder mig aldrig av den funktionen, men när jag skulle prova igår för att försöka hjälpa dig så lyckades jag tydligen prenumerera på alla ämnen här. Så nu har jag 137 prenumerationer som jag måste gå igenom en och en och ta bort. Gah.

    Henrik!?
    det var huvudet på spiken ja.

  6. #6
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    det var huvudet på spiken ja.
    Som sagt, det löste sig för mig genom att göra som jag skrev ovan. Utan att behöva beta av dem en för en.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  7. #7
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    men försvinner inte prenumerationerna då från kontrollpanelen också? där får de gärna vara kvar så jag kan hålla lite koll på vad som skrivits när jag loggar in här, jag vill bara inte få påminningsmail om det.

  8. #8
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    men försvinner inte prenumerationerna då från kontrollpanelen också? där får de gärna vara kvar så jag kan hålla lite koll på vad som skrivits när jag loggar in här, jag vill bara inte få påminningsmail om det.
    Ah. Ja, det finns under samma alternativ. Gör som jag sa men istället för att välja ta bort prenumerationer så kan man välja att inte ta emot email.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •