Vad får ni ut av den meningen? Ja den låten överhuvetaget.
Vad betyder den för dig?
Vad får ni ut av den meningen? Ja den låten överhuvetaget.
Vad betyder den för dig?
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Den betyder kärlek, att det är en känsla / någonting alla kommer att uppleva.
Desvärre, kanske konstigt nog är den ganska deprimerande.
Den handlar om trots all skit som utgör samhället och vad folk fått för sig betyder något - betyder du och kärleken så mycket mer.
Det är där slaget i slutändan kommer segras.
Brinn pengar brinn och Brinn hjärtat brinn säger väl ungefär allt. Och Du är hoppet och Du orkar är den uppmaning låten verkligen utgör.
Du vet du kan förändra allting visar att det verkligen finns en önskan om en annan värld. Sätt den meningen med andra rader i låten och i andra låtar och man vet ungefär vart Jocke står.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
just bara den raden: visst känns det som om kärleken väntar
kan ju ha meningen att man håller på att bli förälskad
eller att det inte går så bra och att kärleken inte kommer. alltså att den väntar med att komma. fast jag tror inte att man skulle ha använt just det ordet "väntar" isåfall.
Jag får känslan av att det är två personer som går och blickar på varandra, rodnar av varandra och gillar varandra, men att de inte sagt det rakt ut till varandra än. Men båda vet hur det ligger till ^^
tack att det skrivs om mig när jag är borta, tacktack...
nej ,men jag håller verkligen med the plague här. bra skrivit
Vad sägs om att nån gång försöka skriva något vettigt Emma?
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Och Babbel och Babbel och Babbel och Babbel... Ni sitter och skriver på ett forum som är uppdelat i kategorier för att prata om ämnen som passar in i dessa kategorier? Men ni behandlar varje kategori och inlägg som om ni skrev på en chatt-sida.
Men för att gå OT igen. Handen på hjärtat, jag har aldrig riktigt gett mig in på att förstå låten fullt ut. Meningen "visste det som att kärleken väntar?" har för mig betytt två saker. Antingen att kärleken är på väg, den växer mer och mer. Eller att den faktiskt inte är så viktig för tillfället. Det finns andra grejer i nuläget som är viktigare att ta tag i än kärleken.
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Nått i stil, att snart, snart så e jag kär.. Det låter som om någon försöker för mkt enl. mig..Kanske?
Nej. När du kan låta bli att skriva sånt är jag nöjd.
Ja ibland undrar jag också.
Jag vill i alla fall kunna läsa något vettigt i trådarna som faktiskt ska handla om något. Vad ni skriver i skräpen skiter jag nästan i. Där kan ni skriva hur mycket ni vill om att ni älskar Jocke och bla bla bla men jag vill kunna läsa någon tråd utan att se sådana inlägg. Detta är kents officiella forum och vi försöker faktiskt hålla något så när hög standard på det. Passar inte det för er så finns det andra ställen ni kan hänga och snacka skit på. Jag rekomenderar MSN.
Senast redigerat av sofia747 den 2007-07-09 klockan 16:23.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
men grejen är att ingen av oss har skrivit hur mycket vi älskar jocke, så lägg ner med diktatorfasonerna.
Visst, det är ju säkert jobbigt när två eller fler sitter och diskuterar något off topic i en tråd, men ETT inlägg, är det så mycket att reta upp sig på?
btw. så är du rätt off topic själv nu. ska du inte avrätta dig själv nu?