Jag är ju en sån diehard romantiker med ett hjärta som tillhör fantasy

Dark romance är min drog. Men det betyder inte att jag inte läser andra saker, det är bara sällan att det ger mig samma High som jag får från ovan nämnda genre. Jag läste "Crime and Punishment" för många år sedan, men 1/3 inne i andra boken blev jag så frustrerad och irriterad med huvudpersonen att jag slutade läsa och har aldrig läst den färdig.

När mina ex-svärföräldra fick stuga i S och började köpa svenska deckare, brukade jag låna dem, bara för att lära mig språket lite bättre. Men en av dem hon lånade mig var en historie där ett baby i en barnvagn kidnappas ....och då var M 4 eller 5 månader gammal, och jag grät och hade ångest i flera dagar.

Jag läste aldrig någon annan kriminalroman. Jag har inte läst några skräckhistorier sedan Anne Rice "The Witching Hour" och "Lasher" och det var mer än 15 år sedan. Japp, jag har blivit gammal och dammig. Jag vill bara ha "feel good", "happy endings" eller "food of thought" böcker. #vilkentråkigtantjagharblivit

Vad läser du nu?

Och ja, det är jag som sitter och snyftar tyst i biografen och hoppas ingen kommer att höra mig när jag ser sörgliga filmar. Åtminstone var jag inte den enda som grät när jag såg "The Danish Girl". #Tudemarie