Jeffery Deaver - Kill Room. Men varvar den med Harry Potter and the Deathly Hallows och En tryckare på Blue Moon Bar av Hanna Hellquist, för att väga upp den råa brottsligheten lite.
Jeffery Deaver - Kill Room. Men varvar den med Harry Potter and the Deathly Hallows och En tryckare på Blue Moon Bar av Hanna Hellquist, för att väga upp den råa brottsligheten lite.
det går över, det går över, det går aldrig över
Himlakroppar av Eleanor Catton, en väldigt tung bok både till innehåll och omgång över 1000 sidor. Men nu har jag plöjt över en fjärdedel så det blir väl att jag läser klart den.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Jag har läst den här boken Jojo-Moyes.jpg och den är absolut fantastisk, gut wrenching, heart achingly vacker och rolig.
Jag har aldrig läst något av Jojo Moyes tidigare. Men Hulda och KMB talade om den - eller kanske de hänvisade till filmen, jag minns inte nu - sorry!
Men jag kollade iaf och bestämde mig för att köpa den - även om Hulda och kmb inte just rekommenderade den.![]()
Och det är inte en genre jag brukar läsa, men något vid den fångade min uppmärksamhet.
Så jag började läsa två dagar sedan och när jag öppnade boken på sida 167 runt 00:00 inatt ...slutade jag inte förrän jag var färdig kl. 06:20.
En fantastisk historia, den väcker så många viktiga frågor att reflektera över.
Jag läste den på engelska, eftersom jag var rädd att den förlorade något i översättningen. Och jag ska inte titta på filmen - Jag kan inte se hur de skulle få alla små, mycket brittiska sätt att hantera dessa frågor i en film, eller de helt lysande skämten!
- Jag har redan börjat läsa uppföljaren.
Trots "me Before you" är utanför min komfortzon skulle jag rekommendera den, om du vill skakas upp lite i ditt syn på världen.
Och ett lite tipp, om man vill köpa engelska paperbacks: https://www.bookdepository.com/
- har just köpt: "All The Light We Cannot See", "Everything I Never Told You" och "We Were Liars" - yay! Flera böcker!!
Hur tycker du om den?![]()
- jag har inte läst den.
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-01-02 klockan 14:42.
Har precis läst ut den här:
http://www.adlibris.com/se/bok/en-vi...-9789176910511
Jag tyckte den var väldigt bra. Så många vändningar och intressanta sidospår. Gillar världen som den utspelar dig i. Har inte läst någon ny traditionell fantasy på mer än tio år. Så härligt att bara få försvinna ett tag i en bok.
det rår jag inte för...
Jag läser Utmarker av Arne Dahl. Jag började idag så jag har läst bara 20 sidor. Jag hoppas att den blir bra, det är sista chansen han får, jag fastnade varken för A-gruppen eller Opcop-böckerna.
Sista boken i 2016 var Björnstad som jag läste ut under julen. Jag kan inte vänta tills fortsättningen kommer ut. Rekommenderas!
Annars håller jag på med The Foxhole Court. Jag är fortfarande förbrillad över hur det kunde skapa en sån hype. Den är väldigt dåligt skriven, ännu värre än 50 nyanser. Allt är bara en stor röra, och alla karaktärer är våldsamma och gör saker man inte förstår sig på. Men en kompis lovade att boken blir bättre i andra delen, så jag håller ut hittils. I värsta fall får man en egoboost av det, för om den blev publicerad och hypad, vilken skit som helst kan bli publicerad och hypad. Att jag läser såna böcker skulle räknas som självskadebeteende, egentligen.
Jag har bara alla mina jävla ord
Alla de där stora tomma orden
Jag kan inte läsa böcker som Björnstad mår för dåligt då, tyvärr. Klarar inte sådant som går in under huden.
Har inte läst något av Arne Dahl.
The Foxhole Court hittar jag ingen information om. Men blir heller inte så sugen att läsa den efter din beskrivning.
Håller med om att när man läser vissa böcker så tänker man har det här blivit publicerat så har man väl en chans.
det rår jag inte för...
Jag köpte Björnstad bara pga titeln, så jag visste inte vad den handlar om. Det var ett ganska hårt slag när händelsen drog igång. Men boken är vackert skriven och det finns så många karaktärer man bara älskar.
Jag fick låna några Arne Dahl böcker av en kompis från svenskkursen och kämpade mig igenom dem, men upplevde att det var för många karaktärer för att man skulle kunna känna något för dem och händelserna var inte så intressanta för mig heller. Nya boken ska dock ha bara två huvudkaraktärer så det finns chans att jag kan fastna för den.
The Foxhole Court är hypad på tumblr och några i min skrivargrupp tycker att den är jättebra, trots den dåliga början. Fast en av dem som tycker det skriver ganska märkliga berättelser själv, så jag är inte helt säker på att jag litar på hen längre.![]()
Jag har bara alla mina jävla ord
Alla de där stora tomma orden
Lånade Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter på biblioteket idag. Ska börja på den snart.
det rår jag inte för...
Kollade på den här http://www.patrickrothfuss.com/content/books.asp
- ser ju spännande ut! Jag skal komma ihåg dem till när jag har läst de andra böckerna som väntar på mig. Fantasy hat alltid varit min "perefct escape", men just nu tränger jag till något som får mig reflektera lite mer över livet, hur vi agerar som människor och varför vi agerar som vi gör.
Tråkigt att den andra boken inte fångade dig, fast så är det ju bara ibland. Några böcker får håll i dig, andra böcker får inte det - oavsett vad kritikerna kan ha sagt om böckerna, det är ju en fråga om hur man känner just när man öppnar boken.
Jag tyckte om att Jojo Moyes framförde dessa stora, alvarliga frågorna i "me Before you": Om det är okej att avgöra när ett liv ska börja, är det så inte också okej, om man är obotligt sjuk, att få besluta när man vill avsluta det?
Hur skulle vi göra om vi någonsin konfronterades med ett sådan dilemma - om det var oss själva eller någon som vi älskade... viktiga frågor att reflektera över.
Har börjat läsa nu och tappade tiden helt. Trodde jag läst ungefär en halvtimme fyrtiofem minuter men hade läst det dubbla. Det kännetecknar en bra bok tycker jag.
Ska erkänna att jag hade lite förutfattade meningar när jag förstod att det var samma författare som till Eat, pray love men det ska erkännas att jag endast sett filmen och inte läst boken.
det rår jag inte för...
Ja den har fått många betydelsefulla priser. Men för mig var den bara tillkrånglad. Den skulle likna en Dickensroman till formen om jag förstod det rätt och så i fall förstår jag att jag inte tog mig igenom den. För det är samma med Dickens jag gillar historierna men inte texten.
det rår jag inte för...
Ja, det finns några (säkert flera om jag orkade kolla) av de "must read" böckerna där jag har gett upp. Antingen på grund av språket var alltför komplicerad på ett gammaldags sätt (Dickens), alltför förvirrande (Emma) eller att karaktärerna/historian bara inte fångade mig (Crime and Punishment).
Men å andra sidan älskar jag att läsa Shakespeares sonetter och jag brukar läsa dem högt, eftersom jag gillar hur orden "känns" när de uttalas.- Och jag gillar utmaningen i att läsa och förstå originalspråket i vilket han skrev dem.
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-01-03 klockan 17:37.
Ja, mycket bra boken! Författaren guidar skickligt genom Kvothes liv och boken är både spännande och en härligt förtjusande läsning! Bland de bästa fantasyböckerna någonsin! I Adlibris hemsida kan du köpa böcker med rabatter från http://promocodius.com/se/butiker/adlibris-rabattkod Det är riktigt bra.
Senast redigerat av Matilda_J den 2017-01-05 klockan 18:41.
"We Were Liars" av Emily Lockhart. Verkar lovande!