Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Har bara läst färjan av honom. Den var skriven på ett sätt som jag gillar. Likt Stephen King.
Eldnatt har jag bara läst ca 10 sidor. Den är lite seg att komma in i och känner jag så i början av boken har jag svårt att komma vidare. Men ska läsa den för den låter bra. Hade aldrig hört talas om henne innan men hittade den på pocketrean o tyckte den lät bra.
Fantasy kan vara riktigt bra om den är skriven på ett bra sätt. Har en tjock fantasy som jag köpte på rean som jag ska läsa sen.
det rår jag inte för...
Har ni sett att Grejen med substantiv och pronomen har kommit ut? Jag känner att jag måste ha den, men dumt att beställa bara en bok och det är så jävla lång tid innan jag ska till Sverige igen.![]()
Jag har bara alla mina jävla ord
Alla de där stora tomma orden
Jag har bara alla mina jävla ord
Alla de där stora tomma orden
Blir så grymt frustrerad på personerna i boken jag läser Narrens öde, de är så blint inriktade på vad som är deras plikt och öde att de inte kan se att det barkar rakt åt pipan. Skitjobbigt!
det rår jag inte för...
Sen är boken så jäkla tjock att den knappt går att lyfta. Det är verkligen hårt arbete att läsa den. Men väl värt mödan. Helt absorberad.
Finns tydligen tre böcker till om samma person. Får nog ta och läsa dem också trots att de inte är översatta till svenska. Blir ju ännu jobbigare.
Alltid är det mest jobbigt för mig (förutom Anna Book då)
det rår jag inte för...
Jag beundrar din uthållighet!! Jag gav upp 2/3 genom "Crime and Punishment" för att jag blev så oerhört irriterad på Raskolnikov. Jag blev aldeles arg och förbannad.
Jag hoppas att personarna löser deras problem så att du kan få 'closure'. Det finns inget värre än en bok (eller film) som lämnar dig hängande och inte på ett bra "oh, I-can-just-imagine-how-they-will-live-happily-ever-after" slags sätt eller på ett sätt som uppmuntrar dig att reflektera över ditt eget liv.
Jag har precist läst ferdig "The Infernal Devices"- är inte helt säker på om jag gillar själva historian, men jag blev aldeles kär i Will.
Precis som Four från "Divergent-series" har han en underliggande integritet som man upptäcker lite bit för bit. #Integritetärdetnyasvart
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-03-30 klockan 11:49.
Cool och beundransvärt!
"The Infernal Devices" är en serie av tre böcker 31.03.17 1.jpg, följt av "The Mortal Instruments" 31.03.17 2.jpg, som är sex böcker, de två serierna är anslutna, men du kan läsa dem utan att ha läst den andra. Jag har precis lånat "The Mortal Instruments" från ex'en idag ...Så nu har jag sex böcker som väntar på mig.
"The Infernal Devices" äger rum (säger man "äger rum"? takes place in...) i London i det 19:e århundradet och har ett starkt Steampunk element. Jag gillade karaktärerna mer än berättelsen själv.
Men jag ser fortfarande fram emot att läsa "The Mortal Instruments", som utspelar sig i New York i nuet.
http://cassandraclare.com/shadowhunt...ernal-devices/
http://cassandraclare.com/shadowhunt...l-instruments/
Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-03-31 klockan 21:01.