http://gailcarriger.com/series/the-p...-protectorate/
Då tror jag du hade gillalat den här
http://gailcarriger.com/series/the-p...-protectorate/
Då tror jag du hade gillalat den här
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Jag ska definitivt kolla upp dem, även om tiden där de utspelar sig inte är min "kop te", jag gillar när berättelsen utspelar sig i nuet. MEN den delen om humorn låter väldigt frestande, vem gillar inte att skratta och fnissa medan man läser?!...#ellergråta
...#ellerkastabokenpågolvetiförtvivlan
Eldnatt fortsätter vara seg... 0_o
har läst 50-70 sidor typ men den är så svår att komma in i. jag har så dåligt tålamod med böcker som jag inte fastnar i direkt. men samtidigt hatar jag att inte läsa klart böcker, finns inte många böcker som jag inte tillslut kämpat mig igenom. men det känns ju inte kul att behöva tvinga sig igenom boken.
Vinterfolket har jag börjat läsa parallellt (har en av böckerna och läser i sängen och den andra i vardagsrummet). den har jag inte kommit så långt i men den känns lovande. enda problemet är att den är så hemsk, små barn som dör och mammor som försvinner. jag har blivit så känslig för sånt så får ont i magen av att läsa den, men den är bra.
Jo Nesbø - Tørst, på svensk faktiskDen kostet 349 da den kom ut her og 170 på Ica i Sverige, så enkelt valg
![]()
For øvrig veldig bra bok, i typisk Jo Nesbø stil![]()
Jag var en jättetstor Jo Nesbø-fan tidigare. Jag köpte alla hans böcker, var även på signering och fick tre böcker signerade av honom. Han var lite förvånad när jag la mina böcker på svenska framför honom. Men åtminstone fick jag prata lite med honom, för alla andra signerade han bara.
Frälsaren är en av mina favoritböcker någonsin. Men Pansarhjärta var en stor besvikelse för mig. Jag kände att det var brutalt och obehagligt bara för att man skulle bli chokad av det. Jag läser skräck också, så jag kan ta det, men just i denna boken kändes de grusliga detaljerna ganska onödiga. Jag läste ut boken trots det, och bestämde mig att köpa nästa boken också, kanske var det bara denna enda historia jag inte gillade. Men Gengångaren fastnade jag inte heller för. Sista boken jag köpte med honom var Polis, som jag fortfarande inte har läst.
Han är dock den författaren som jag läste på flesta språk. Min första bok av honom var Rödhake på engelska, sedan köpte jag en bok på ungerska, men det var dålig översättning, så jag köpte resten på svenska. Jag försökte läsa Huvudjägarna på norska, men fick ont i huvudet () av det, så jag var tvungen att sluta efte 20 sidor.
Jag har bara alla mina jävla ord
Alla de där stora tomma orden
En av de böcker som gjort starkast intryck på mig är Carina Rydbergs "Den som vässar vargars tänder".
Å tredje boken (eller nionde beroende på hur man ser det) kommer inte förrän 20 maj. Jag vill inte vänta, jag vill veta hur det går nu.
image-3299646795.jpg
det rår jag inte för...
Har läst ut Vinterfolket nu. Kan rekommendera den. Men den var på gränsen till för hemsk. Har blivit så känslig för berättelser där barn råkar ut för saker.
Nu har jag börjat läsa Stephen King Den som finner
Jag läser http://www.adlibris.com/se/bok/the-w...FYnKsgodH3YEZg
Den är okej men inte alls så bra som jag trott att den skulle vara. Blir inte helt trollbunden av den. Det är någonting med språket som stör mig. Kommer inte in i något bra flöde.
Hade hört att den skulle vara lik Murakami men det är klasskillnad.
Vill att tredje boken i Robin Hobb serien ska komma. Biblioteket har ju lagt en beställning men den verkar inte komma. Får väl köpa den själv snart.
det rår jag inte för...
Nu har jag läst ut Eldnatt. Den var ok men har varit seg att läsa.
Nu har tredje delen kommit i serien jag läser. Ska hämta den på biblioteket på väg hem från jobbet. Vill läsa den med än gång men håller fortfarande på med The watchmaker..,
det rår jag inte för...
Jag har läst en bok som heter Jordad skriven av journalisten David Jonstad. Boken har flera teman men handlar om hur vi åter kan "jorda oss" alltså börja bruka jorden och leva sunt i harmoni med den igen i dagens moderna värld. Han går igenom olika samhällen och hur visar hur de har levt av jorden. Att t.ex. läsa om bönders kamp mot överheten för autonomi och rätten att skörda frukterna av sitt arbete var extremt intressant. Jonstad skriver även om varför vårt samhälle är i kollaps och relaterar det till många historiska exempel på kollapsade civilisationer. Rekommenderar alla som när en romantisk dröm om att leva mer jordat, dels för att få en reality check och dels för att den var så inspirerande!
Jag har hittat en krönikör idag. Ja han har ju funnits länge, enligt presentationen har han skrivit krönikor i DN sedan 1984, men jag hittade honom just idag.
Hans stil påminner mig om Jockes, liknande vemod, liknande utlämnande analyser. Jag skriver "liknande", ingen kan skriva som Jocke, men den här är ändå igenkänningsbar.
Han verkar ha skrivit böcker också, är det någon som läst?
Bengt Ohlsson.
De viskar du är tidlös
men de menar omodern