Sidan 145 av 146 FörstaFörsta ... 4595135136137138139140141142143144145146 SistaSista
Resultat 2 161 till 2 175 av 2183

Ämne: Vilken bok läser du nu?

Det är tårar
    Guest

Standard

Har nu börjat på andra boken i mistborn serien. Hann dock bara några sidor igår kväll innan jag blev så trött att jag somnade

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Jag kan rekommendera Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler, en mycket bra bok om hur saknad och skuld kan splittra en familj.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Det är tårar Visa inlägg
    Har nu börjat på andra boken i mistborn serien. Hann dock bara några sidor igår kväll innan jag blev så trött att jag somnade
    Jag har fortfarande inte börjat på den första, har haft den sedan bokrean, men jag får liksom ingen lust att läsa den, och då är jag ändå inne i en fantasyperiod nu. Jag vet inte varför det blir så.

Om du gillar fantasy så kanske du gillar Svavelvinter av Erik Granström. Den var helt okej tycker jag även om den var lite svårläst. Ska låna andra delen snart men kände att jag behövde läsa lite mer lättlästa böcker emellan.
    det rår jag inte för...

Det är tårar
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Jag har fortfarande inte börjat på den första, har haft den sedan bokrean, men jag får liksom ingen lust att läsa den, och då är jag ändå inne i en fantasyperiod nu. Jag vet inte varför det blir så.

Om du gillar fantasy så kanske du gillar Svavelvinter av Erik Granström. Den var helt okej tycker jag även om den var lite svårläst. Ska låna andra delen snart men kände att jag behövde läsa lite mer lättlästa böcker emellan.
    jag väntade också länge med den första och hade även svårt att komma in i den först. men sen sträckläste jag den på 3 dagar. jag är nog så att man måste vara rätt upplagd för att läsa fantasy, annars blir det bara fel. men nu är jag spänd på del 2.

ska försöka få tag i ditt boktips.

Standard

Jag läser igen alla The Song of Ice and Fire böcker, denna gång i rad, för att göra det lättare att vänta på nya episoder av serien varje vecka. Jag är klar med de första tre böckerna, men A Feast for Crows är så jävla tråkig. Jag tror nog att GRRM har blivit för stor för att förlaget skulle säga till honom att boken inte håller måttet (precis som med Arne Dahl t.ex.), så man får lida igenom en del skräp medan inget händer. Om jag minns rätt är A Dance with Dragons mycket mycket bättre, men det känns nästan som ett jobb att läsa om alla karaktärer som är inte intressanta eller gör poänglösa, dumma grejer. Det är inte ofta första boken är bättre än den fjärde, man brukar ju utvecklas som författare med tid, inte tvärtom.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Jag läser igen alla The Song of Ice and Fire böcker, denna gång i rad, för att göra det lättare att vänta på nya episoder av serien varje vecka. Jag är klar med de första tre böckerna, men A Feast for Crows är så jävla tråkig. Jag tror nog att GRRM har blivit för stor för att förlaget skulle säga till honom att boken inte håller måttet (precis som med Arne Dahl t.ex.), så man får lida igenom en del skräp medan inget händer. Om jag minns rätt är A Dance with Dragons mycket mycket bättre, men det känns nästan som ett jobb att läsa om alla karaktärer som är inte intressanta eller gör poänglösa, dumma grejer. Det är inte ofta första boken är bättre än den fjärde, man brukar ju utvecklas som författare med tid, inte tvärtom.
    Jaj man brukar ju se en viss utveckling från första boken i en serie, till den sista. Tråkigt närt det är tvärtom.

Det är märkligt, har aldrig blivit sugen på att läse de böckerna eller se tv-serien, och då älskar jag ändå viss fantasy.
    det rår jag inte för...

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Jaj man brukar ju se en viss utveckling från första boken i en serie, till den sista. Tråkigt närt det är tvärtom.

Det är märkligt, har aldrig blivit sugen på att läse de böckerna eller se tv-serien, och då älskar jag ändå viss fantasy.
    Det krävs en stark mage att läsa/titta på Game of Thrones. Det finns en del grejer i den som är inte lättsmälta för att uttrycka det milt. Det är något man bör tänka på innan man börjar med det. Det är inte så idealiserat som high fantasy brukar vara.

TV-serien är "värre", men vissa saker slår lika hårt när man läser dem som när man ser dem.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Det krävs en stark mage att läsa/titta på Game of Thrones. Det finns en del grejer i den som är inte lättsmälta för att uttrycka det milt. Det är något man bör tänka på innan man börjar med det. Det är inte så idealiserat som high fantasy brukar vara. TV-serien är "värre", men vissa saker slår lika hårt när man läser dem som när man ser dem.
    Ja jag har ju sett klipp från tv-serien. Den är för magstark för mig!
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Har precis läst ut Blåst av Eva Marie Liffner. Precis en sådan bok jag gillar mest lite härlig magisk realism där flera historier hänger ihop med varandra. Det enda minuset var att den var lite svårläst.
    det rår jag inte för...

Det är tårar
    Guest

Standard

Har nu läst ut andra boken i mistbornserien och kan inte hitta tredje boken. Någon som vet om den finns utgiven på svenska än?

Det är tårar
    Guest

Standard

Läser nu Kinesen av Henning Mankell

Smygare Matilda_Js avatar
    Reg.datum
    Aug 2016

Standard

Änglar och demoner av Dan Brown

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Sinuhe Egyptiern / Mika Waltari
    och jag tycker den är lika usel som jag tyckte den var bra när jag tonåring, otroligt karikerade människor. De gör saker som inte är trovärdigt men jag svalde det med hull och hår som ung.

Ska ge mig i kast med min favvo från tonåren Ray Bradbury snart men jag tror att han håller bättre för vad jag tycker idag.

Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010

Standard

DSCN7738.jpgDSCN7752.jpg

Jag ska börja den här ikväll, men har redan bläddrat lite och boken verkar väldigt intressant.
    Alltså Hannu Linkola: Du & jag Kent. (S&S 2017)
    Jättebra recension i HS: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005406161.html

Nu måste ni bara lära er finska!
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

"Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

"Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Eskils mor Visa inlägg
    DSCN7738.jpgDSCN7752.jpg

Jag ska börja den här ikväll, men har redan bläddrat lite och boken verkar väldigt intressant.
    Alltså Hannu Linkola: Du & jag Kent. (S&S 2017)
    Jättebra recension i HS: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005406161.html

Nu måste ni bara lära er finska!
    Japp, äntligen en anledning att lära sig finska.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Sidan 145 av 146 FörstaFörsta ... 4595135136137138139140141142143144145146 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •