Gustav V av Åke Ohlmarks. En biografi över Sveriges sista kung med politisk makt. Mycket intressant läsning.
Åke Ohlmarks är nog mest känd för den orginalöversättningen till svenska av trilogin Sagan om ringen.
ey.
Gustav V av Åke Ohlmarks. En biografi över Sveriges sista kung med politisk makt. Mycket intressant läsning.
Åke Ohlmarks är nog mest känd för den orginalöversättningen till svenska av trilogin Sagan om ringen.
ey.
Drakarna över Helsingfors av Kjell Westö
Every living creature on earth dies alone
Idag har jag lånat fyra böcker:
Paulo Coelho - Zahiren
Douglas Coupland - Alla familjer är psykotiska
Douglas Coupland - Tio noveller
Douglas Coupland - Schampoplaneten
Det ska bli mycket trevlig läsning framöver (:
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Foma Gardjejeff av Maxim Gorkij
Har köpt två pocketböcker, Kärleksbarnet av Hillevi Wahl, och Camilla Läckbergs Olycksfågeln, som jag tänker börja med rätt snart.
mimmi heter jag tralalalala
Mördarens jakt av Robin Hobb
Så nu är jag inne på tredje och sista boken!
en man i en glasask en iskall mannekäng
kamratskap rockmin vän han fick byta tänder
är det nån här som har läst geraldine harris böcker om de sju citadellen (prins av de gudafödda, vindarnas barn, det döda kungariket och den sjunde porten). hittade en som sålde alla fyra i paket på tradera för några veckor sen och var tvungen att slå till. visserligen är det ungdomsböcker men det är en grymt bra berättelse och ett fantastiskt äventyr i lite sagan om ringen-anda. har inte läst dem sen mellanstadiet (dvs på minst 12-15 år) och just nu är jag försjunken i den första boken där kerish-lo-taan får uppdraget att hitta de sju nycklarna som låser upp portarna bakom vilka frälsaren sitter fången. kan knappt bärga mig att läsa hela historien, tror aldrig riktigt jag slutförde den i mellanstadiet. vore kul om nån annan här läst den. har läst nu för nåt tag sen att författaren är egyptolog och att vissa delar av historien är lånade från egyptisk mytologi. vore intressant om man kunde se 'lånen'. funderar lite på om kartan över zindar kan likna typ länderna runt medelhavet vid tiden för den egyptiska högkulturen eller nåt...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
the picture of dorian grey - oscar wilde.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
Spelet - Neil Strauss