Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Corren - "Kent slet sig till upprättelse"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard Corren - "Kent slet sig till upprättelse"

Kort recension av gårdagens konsert i Linköping i Corren.

Kent slet sig till upprättelse

Konsert Kent. Support: Familjen Cloetta center 7/2

Det slår mig omgående efter att Johan T Karlsson alias Familjen tillsammans med Hässleholmspolaren Andreas Tilliander levererat sitt korta set med den fantastiska singeln ”Det snurrar i min skalle”. Dröj kvar Kent. Avvakta. Stämningen inne i hockeytemplet var nämligen iskall. Många var besökarna som troligen tolkat startiden fel och känslan när Jocke Berg tio minuter över åtta kikar ut över det halvfyllda parkettgolvet (det var enligt uppgift 4 938 biljetter sålda) och de kala läktarsektionerna stank ångest. Tänk er, Sveriges största rockband såg oerhört litet ut och krampade som aldrig förr. Inledningen blev också skrämmande dålig och långt in i spelningen kollade jag mest ner i golvet eller försökte hitta kända ansikten i publiken.

Men vändningen kom – tolv låtar in i konserten. Vägen till upprättelse och godkäntstämpel stavades kämpaglöd (underbart att få in en sportklyscha) och hitdisco. Jocke Berg slet verkligen i går och sjoket med ”Musik non stop”, ”Kärleken väntar”, ”Ingenting” (med kvällens bästa lasershow), en omarbetad, stentung ”Om du var här” och en hyperspeedad ”Dom andra” fick mina ben att rycka till och Cloetta center att dansa.

Avslutningen var ruggigt bra. Som alltid. ”Vinternoll2” måste finnas på varje spellista och ”Mannen i den vita hatten”, med extra verser, är värd nästan hela entrépengen och krossar fortfarande alla andra extranummer jag kan komma på just nu.

Låtlista

1. Vy från ett luftslott

2. Sundance Kid

3. Socker

4. 10 minuter (för mig själv)

5. Palace & main

6. Revolt lll

7. Columbus

8. Lsd, någon?

9. Romeo återvänder ensam

10. Generation Ex.

11. Den döda vinkeln

12. Musik non stop

13. Kärleken väntar

14. Ingenting

15. Om du var här

16. Dom andra

-----------------------

17. Kevlarsjäl

18. Vinternoll2

19. 747

-----------------------

20. Mannen i den vita hatten (16 år senare)

Källa.

Det finns även en liten notis om att det var kö innan. Och ett web-TV inslag om att kön växte.

Standard mmm

En anledning till den kalla stämmningen i början kan kanske hittas i artikeln som diskuteras i denna tråden:

http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=3080

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •