Sidan 35 av 35 FörstaFörsta ... 2526272829303132333435
Resultat 511 till 524 av 524

Ämne: Filosofitråden

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

"Any fool can know. The point is to understand." Albert Einstein

Hur många konflikter och problem skulle kunna undvikas om bara vi strävade efter att förstå.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Så oerhört vackert.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Det är långsam läringsprocess att erkänna och acceptera att jag inte är Superwoman.
    Det kanske är min kropp som värker fysiskt just nu, men jag tror att det i själva verket är min själ som har ont. #sjukskriven

Skulle man kunna bli sjukskriven för att ha ont i själen? Har vi inte alla ont i själen på något sätt?

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

lite att tänka på...
    #viärallalika heart, small.gif

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

#hjälten
    - han var en modig man.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

heart, small.gif

ett tysk barn, ett turkiskt barn, ett afrikanskt barn och en asiatisk barn trycker deras händer i leran när de leker. Gå nu och ta en titt och sen berätta vilken hand tryck är från vilket barn!

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

#klivaurdinkomfortzonomduvillhanyaupplevelser #Våga #Dare

"If you want something you've never had
    You must be willing to do something you've never done."
    - Thomas Jefferson

Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-04-02 klockan 10:54.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

“One of the grat tragedies of life is that men seldom bridge the gulf between practice and profession, between doing and saying. A persistent schizophrenia leaves so many of us tragically divided against ourselves. On the one hand, we proudly profess certain sublime and noble principles, but on the other hand, we sadly practise the very antithesis of these principles. How often are our lives characterised by a high blood pressure of creeds and an anaemia of deeds! We talk eloquently about our commitment to the principles of Christianity, and yet our lives are saturated with the practices of paganism. We proclaim our devotion to democracy, but we sadly practise the very opposite of the democratic creed. We talk passionately about peace, and at the same time we assiduously prepare for war. We make our fervent pleas for the high road of justice, and then we tread unflinchingly the low road of injustice. This strange dichotomy, this agonising gulf between the ought and the is, represents the tragic theme of man's earthly pilgrimage.”
    Martin Luther King Jr., Strength to Love
    https://www.goodreads.com/work/quote...rength-to-love

It saddens me that integrity, tolerance and respect is in such short supply these days.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

https://www.facebook.com/goalcast/vi...4959665581220/
    Hur kom det till det här? Varför är det så svårt att lära av våra tidigare misstag?

Jag kunde ju prata om vikten av utbildning, om att ha ett öppet sinne, om att lära sig värderingar som tolerans och acceptans. Men det skulle vara slöseri av vår tid och bemödande, om vi inte förstår det enkla faktum att varje förändring vi gärna vill se i världen börjar med oss ​​själva. (om man självklart tycker att världen behövs förändras...)
    Att hata och be prejudice är lätt, det kräver ingen ansträngning alls.
    Att bry sig och försöka förstå, att respektera och kanske till och med hjälpa kräver mod, ansträngning och tid.

Jag är inte själv religiös, det vill säga att jag inte praktiserar några av de erkända religionerna, men jag vet att de alla talar om medkänsla som en högt ansedd dygd ...Speciellt i det nya testamentet.
    Så var är vår medkänsla för våra medmänniskor?
    Den jämlikhet och frihet vi altid pratar om tycks bara sträcka sig till vissa människor. There's a few lines from "Falska Profeter" that spring to my mind.

...jag förstår inte denna värld. Varför är det så svårt att bry sig om andra människor, att acceptera varandra som vi är, att älska lite mer?
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-05-01 klockan 10:15.

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

https://www.facebook.com/powerofposi...4444633222371/

Om du är arg på någon eller håller "a grudge" mot någon, är den enda personen som lider dig själv. Den person som är målet för dina känslor kan inte känna dem, eftersom dessa känslor finns inom dig. Den enda personen som känner av dessa negativa känslor är du och att hysa negativa känslor kommer bara att skada dig själv.
    Det finns ingen point i att vara arg eller hålla "a grudge" - den enda som har ont är du.
    - and that sort of defeats the purpose...
    Let it go.

heart, small.gif

Reg.datum
    Aug 2014

Standard

#heartwrenching

http://mymonk.de/alike/ "Hur samhället dödar kreativitet."

Det enda råd jag någonsin har gett mina elever är:
    "Gör vad du älskar. Inte vad du tror krävs av dig.
    Vad älskar du att göra när du inte är i skolan? Vad gör dig glad? Håll fast i det och sen titta på dina betyg, i vilka ämnen har du bästa betyg? Chansen är att detta ämne är ett som du antingen gillar eller är lätt för dig att göra, vilket också indikerar att du gillar det... annars skulle det inte vara lätt.
    Sedan hittar du ett sätt att kombinera de två - den saken/hobby/skill du älskar att göra med det ämne du tycker är intressant, när du har kombnerat de två måste du hitta ett sätt där du kan leva av att göra det.
    - Och det är allt! Det är nyckeln till ett jobb som inte känns som ett jobb, men som att ha en hobby som du blir betalt för att göra.
    Du måste gå upp och gå till jobbet under de närmaste 50 åren av ditt liv, se till att vad än du står upp för gör dig glad! Du får bara det här livet."

Men det här gör mig till en dålig medborgare.
    Detta rådet jag ger mina elever; Att följa deras hjärtan, istället för vad som förväntas av dem, gör mig till en dålig medborgare och en dålig lärare, för jag "producerar" inte bra och produktiva medborgare. Istället uppmuntrar jag barnen att tänka och KÄNNA för sig själva. ...det kanske är därför att jeg inte längre har lust att vara lärare, jag vill inte producera produktiva, effektiva samhällborgare, jag vill tända ideer.
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2017-05-08 klockan 11:02.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Mari-Gigi Andersen Visa inlägg

#klivaurdinkomfortzonomduvillhanyaupplevelser #Våga #Dare

"If you want something you've never had
    You must be willing to do something you've never done."
    - Thomas Jefferson

Det där är mycket tänkvärt.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum