Ämne: Månadens skräptråd - Maj

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Det hade varit riktigt skönt att släcka nu innan 23-tiden.
    Tyvärr kan jag itne somna så "tidigt" och avundas de som kan.
    Jag har en väninna som kan lägga sig vid 21, och somna på direkten.

Är det något man lär sig?
    Som att cykla? Dricka kaffe?

Helt rätt gissat av er!
    Jag har ganska tråkigt nu.
    Det går säkert att lära sig, även om vissa inte behöver anstränga sig för det, utan har en medfödd talang för att somna tidigt och gå upp tidigt. Så kallade morgonmänniskor.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag drömmer aldrig längre, varför?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Inatt drömde jag om emma och en blond malin berghagen

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Jag tror faktiskt att man drömmer varje natt, men sällan kommer ihåg det när man vaknar.
    Låt dom komma nu

Standard

Citat Ursprungligen postat av svarta tårar Visa inlägg
    Jag har ett hjärta av guld, men pengar tokig...näää...
    Nei, jeg tenkte nå mest på at du skulle gjøre penger på en full alien
    Men utover det, er du jo trivelig!

Egentlig synes jeg at mange er veldig trivelige her.. Er vant med et mye større debattforum, men der har det vært rassia nettopp; det har vært så mye ukvemsord, kjefting, gneldring, mobbing og outing at det har vært helt forferdelig. Men nå har mod der skjerpa inn kraftig. Så får vi se hvor lenge det hjelper. Kan ha noe med at det ikke er et dedikert forum, og at det er veldig stort.

Nei, kentforumet er nok best!
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Idag blev mitt hår ett bra par nyanser mörkare när jag stod inne i ett gammalt förråd i ett gammalt hus och skulle skruva gipsskivor i taket. Tydligen verkade innertaket vara fullt av massa grus (säkert från början av 1900-talet dessutom) som rasade rätt ner i skallen på mig. För er som är intresserade...

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag tror faktiskt att man drömmer varje natt, men sällan kommer ihåg det när man vaknar.
    Ja det är väl vad forskarna säger. Har jag hört i alla fall. I såna fall börjar nog jag bli senil som inte längre minns mina drömmar.

Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Nei, jeg tenkte nå mest på at du skulle gjøre penger på en full alien
    Men utover det, er du jo trivelig!

Egentlig synes jeg at mange er veldig trivelige her.. Er vant med et mye større debattforum, men der har det vært rassia nettopp; det har vært så mye ukvemsord, kjefting, gneldring, mobbing og outing at det har vært helt forferdelig. Men nå har mod der skjerpa inn kraftig. Så får vi se hvor lenge det hjelper. Kan ha noe med at det ikke er et dedikert forum, og at det er veldig stort.

Nei, kentforumet er nok best!
    Alien vet att jag ska utnyttja honom när han tömt mitt barskåp! Eller nu vet han det i vart fall!!!
    ...Svarta tysta tårar...

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Hej forum. Jag kom att tänka på en sak som ni som är lite äldre kanske kan svara på. När datorerna kom, visste vanligt folk då egentligen vad man skulle använda dem till? Tycker det borde ha blivit lite såhär "Internet, vad är det och vad ska man med det till?"
    Det fanns ju inte så mycket liknande innan liksom. Började fundera på det när jag och min pappa pratade om hur snabbt den tekniska utvecklingen har gått framåt.
    När min farfar föddes hade folk inte ens radio liksom.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Jag brukar ha typ tre nätter i rad nån gång i månaden då jag minns mina drömmar, annars inte.
    Undrar varför det är så.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Du drømmer 5-6 ganger hver natt. Men du våker ikke rett fra drømmestadiene i søvnen din nå. Derfor har du ikke sjans på å huske hva du drømmer om. Drømmesøvnen (som kalles REM-søvn på fagspråket) er viktig; uten den vil du aldri klare å holde deg våken og konsentrert en hel dag.

I REM-søvnen gjennomgår du dagens gjøremål og prøvelser, og mareritt er med på å forberede deg til kriser og overraskelser, slik at du kan overleve plutselige forandringer.

REM-søvn kalles så fordi øynene beveger seg synlig mens du sover (Rapid Eye Movement), og du kan se også på folk (og dyr) som drømmer at hender og føtter beveger seg, men ikke hele armer og bein. Dette er fordi hjernen har koblet ut mesteparten av det motoriske systemet, slik at det ikke er kontakt mellom hjernen (som faktisk gir beskjed om at du skal bevege deg, selv i drømme) og musklene. En feil på dette systemet vil føre til søvngjengeri, mens den motsatte feilen kan gi plutselige paralyser av kroppen i våken tilstand, litt skummelt, fordi om en står, faller man nødvendigvis ned uten å kunne ta imot fallet... En mellomting er når du halvsover og drømmer, men våkner underveis og oppdager at du ikke kan bevege deg! Det er ubehagelig, men helt ufarlig.

Sånn. Det var dagens forelesning i psykofysiologi!
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

älskar drömmar har jag drömt nått bra kan jag leva på det i 2-3 dagar och tänka att det har hänt och att det är sant mmmmm

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

jag minns typ bara en av mina drömmar, har drömt den massor av gånger nu haha börjar bli tråkigt...alltid samma sak

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Jag brukar ha typ tre nätter i rad nån gång i månaden då jag minns mina drömmar, annars inte.
    Undrar varför det är så.
    Jag googlade lite och läste att när vi sover den lätta sömnen är vi mer lättväckta och minns drömmarna när vi vaknar. När vi sover tungt befinner vi oss i ett drömlöst tillstånd. Kanske kan det vara förklaringen?
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Det går säkert att lära sig, även om vissa inte behöver anstränga sig för det, utan har en medfödd talang för att somna tidigt och gå upp tidigt. Så kallade morgonmänniskor.
    Då är jag en extrem morgonmänniska. Alternativt bara morgonpigg.
    Jag somnar i regel sent, men är uppe tidigt ändå. 5-6 h sömn / natt.

Hoppas dock på bättre i natt, men grannen ovanför har en vild fest.
    Därav att jag är lite skeptisk. Jag borde annars behöva ca 7 h i natt.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 308 av 1131 FörstaFörsta ... 208258298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318358408808 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •