Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Spamanvändare?

  1. #1
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard Spamanvändare?

    Det har dykt upp minst fyra användare denna vecka som postar länkar i diverse random topics. Det rör sig väl troligtvis om s.k. spambots. Jag blir verkligen superirriterad...

    Min fråga är, går det att göra något åt dessa annat än att banna dem på livstid? Kan man förstärka spamskydden vid registrering eller något?

    Idag har 080522jk dykt upp och jag gissar på att vår senaste medlem 0523jk är hans "kompis" med tanke på likheten i användarnamnet...

  2. #2
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Blir också irriterad på detta. Har sett mer och mer av detta den senaste tiden. Det måste väl gå att göra något åt?

  3. #3
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Tycker det. Jag vet inte hur det fungerar när man reggar en ny användare här, men man hoppas att man inte kan posta direkt när man skapar ett nytt konto, utan att man måste validera det genom email. Sedan borde man ha en captcha koll någonstans i registreringsprocessen.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Någon kanske vill rensa bort allt denna "användare" skrivit: http://forumet.kent.nu/member.php?u=22059

  5. #5
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Tycker det. Jag vet inte hur det fungerar när man reggar en ny användare här, men man hoppas att man inte kan posta direkt när man skapar ett nytt konto, utan att man måste validera det genom email. Sedan borde man ha en captcha koll någonstans i registreringsprocessen.
    Enligt inställningarna så ska det vara både verifiering av mailadress och captcha. Jag har nu slagit på alternativet att jag ska moderera alla nya användare. Vi får se hur det funkar.
    Lid för konsten eller brinn.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •