Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Expressen: Övertygande överkörning - Kent kommer ge allt (4 getingar) - Borlänge 27/6

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard Expressen: Övertygande överkörning - Kent kommer ge allt (4 getingar) - Borlänge 27/6

Övertygande överkörning
    Kent kommer att ge allt i sommar

Kent

Glad geting: ”Om du var här” vaknar upp från det döda och är återigen helt magnifik...
    Sur geting: Kanske är det dags att stryka obligatoriska "747" från avslutningen?

Det känns som om Kent har bestämt sig: de ska krossa allt motstånd. De ska ge allt, och de ska ge det hårt.
    Till skillnad från den hårt regisserade, och för all del väldigt lyckade, show som följde på senaste albumet ”Tillbaka till samtiden” så är det full fart från första början den här gången.
    I inledningen av konserten påminner det om en önskekonsert för de mest inbitna när bandet spelar klassiska nummer som ”Stenbrott”, ”Ingen kommer att tro dig” och ”Blåjeans”.
    Det är back to basics, och frågan är om det lät så bra ens då.

Det är emellertid en fråga som bandet effektivt blåser bort genom att fortsättningsvis, med samma hårda attack, plocka fram ”Berlin”, ”Kärleken väntar”, ”Den döda vinkeln”, och – ja – det mesta av det bästa.
    Jocke Berg för sig som Dave Gahan i den salta remixversionen av ”Vy från ett luftslott”, Sami Sirviö hittar magnifika slingor i ”Kärleken väntar” och Martin Sköld lägger till några kilo extra på basgången till ”Ingenting”.

Det är en övertygande överkörning av Sveriges bästa rockband. En fingervisning om att den här sommaren öppnar de spjällen och ger allt.
    Det enda som är synd är att de, när de är på det här humöret, tvingas sätta punkt efter redan 90 minuter.
    Alldeles för kort för arenarock.
    På tok för lite för ett band i dylik toppform.

Anders Nunstedt

Länk: http://www.expressen.se/noje/1.12138...lt-fran-borjan
    Senast redigerat av utomjording den 2008-07-14 klockan 22:35.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

amen är nunstedt helt korkad? om nåt ska strykas från avslutningen är det ju mannen i den vita hatten. 747 är den enda riktiga avslutningslåten. måtte kent aldrig stryka den. 747 ska tillbaka till sistaplatsen, kent ska gå av scenen när den sista gitarren i outrot klingat ut och inte komma tillbaka in igen. 747 is the no. 1 avslutningslåt
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

stryka 747? hahahaha
    varför inte lika gärna byta ut sångeren då liksom.
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

haha...det är ju nu man ska börja prata om att man inte kan stryka 747 för tänk om depeche skulle skita i everything counts liksom, det skulle ju bli krig alltså
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    haha...det är ju nu man ska börja prata om att man inte kan stryka 747 för tänk om depeche skulle skita i everything counts liksom, det skulle ju bli krig alltså
    Det där citatet har man ju hört ett antal ggr... fast inte från dig
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Standard

"Det är ju fan som om att Depeche Mode skulle skita i att lira Personal Jesus!"

Att stryka 747 vore horribelt, och det lär Jocke inte ens fundera på att göra.

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Varför alltid gå i gamla invanda hjulspår? Jag tycker lätt man kan stryka 747 som avslutningslåt (eller helt). Inte alls för att den inte håller eller inte är svinbra fortfarande, men för att testa något nytt.
    Lid för konsten eller brinn.

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag tycker de gör det bra nu när 747 kommer som avslutning#1, so to speak, och sen MIDVH när det verkligen gäller mot slutet. Extraverserna, och hela låten för den delen, är verkligen kärlek.

Men nu tycker inte jag det är något att hänga upp sig på, tycker det är lite extremt att kalla någon korkad för en åsikt om en avslutningslåt. Jag tycker det var en bra recension, låtvalet var helt magiskt!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Tycker också man kan stryka 747 helt. Den är svinbra men som henke säger, kul att testa nåt nytt. Dom kan plocka tillbaka den igen nån annan turne om dom längtar tillbaka till den...hehe.

Varför inte köra helt annat och avsluta med ensammast i sverige på nån konsert. Blanda om och överraska fansen ännu mer. Först kommer alla att hata det som vanligt, sen efter nån månad kommer det vara lika fantastiskt som allt annat.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag saknar verkligen "Ensammast i Sverige", skulle vilja se den som första avslutningslåt istället för 747.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Kanske dags att stryka 747 ja. Men många kentfans verkar se kentkonserter som en religiös mässa eller en ritual där låtar lever sitt eget liv. Själv tycker jag förutsägbarheten i kents konserter kan döda mycket av känslan av liveupplevelsen. För övrigt en svinbar konsert. Det känns verkligen som om kent verkligen vill bjuda på en bra upplevelse och att de njuter av det de gör. Skönt med mycket mellansnack från Jocke med.

Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Dryga inbitna människor...
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag saknar verkligen "Ensammast i Sverige", skulle vilja se den som första avslutningslåt istället för 747.
    saknar? jag tycker att den var skittrist som avslutningslåt. tyvärr, för jag gillar den verkligen på skiva.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Jag tycker lätt man kan stryka 747 som avslutningslåt (eller helt).
    Inte alls för att den inte håller eller inte är svinbra fortfarande, men för att testa något nytt.
    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Tycker också man kan stryka 747 helt.
    Den är svinbra men som henke säger, kul att testa nåt nytt.
    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Kanske dags att stryka 747 ja. Men många kentfans verkar se kentkonserter som en religiös mässa eller en ritual där låtar lever sitt eget liv.
    Jag håller med. En konsert står inte och faller med en eller några låtar.

Varje jäkla spelning (i alla fall i Norden) sedan 1997 har de spelat 747. Visst är den fortfarande grym o.s.v, men kanske det vore dags att skippa den. I alla fall någon turné. Kent var grymma live redan innan 747 gjorde sitt intåg i och med Isola-turnén och de skulle klara sig lika bra även utan den låten framöver.

Sedan är det intressant när folk säger att en artist inte får eller kan plocka bort en viss låt.
    Vadå inte får eller kan?! Det är väl bara att gilla läget om den låten skulle försvinna. Life goes on.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag också, tror det skulle var grymt vackert med den mäktiga allsången en ljummen sensommarkväll
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •