Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 36

Ämne: Klåparen

Smygare Robzxs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard Klåparen

Klåparen Måste vara DOJD bästa låt..
    Varför är det ingen som pratar om den eller försöker sig på en tolkning.
    Skulle vara roligt att veta vad ni tänker om låten.
    Självklart tänker jag också ge mig på en tolkning men inte nu.
    Och vad betyder "Klåparen" hitter inget bra svar på internet....

Så nån som vill börja.
    Senast redigerat av Robzx den 2008-07-29 klockan 19:22.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

typ.. amatör. fuskare.. eller något sånt..

jag tycker också det är du & jd dödens bästa låt.. just nu tillochmed en av kents allra bästa.. kort o gott
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

En klåpare är väl någon som hela tiden klantar till det och ställer till saker och ting...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    En klåpare är väl någon som hela tiden klantar till det och ställer till saker och ting...
    Precis, o som gör bort sej hela tiden. För min del är Klåparen nr 2 på skivan efter MIDVH förstås....Älskar detdär " och allt är som förut"

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Precis, o som gör bort sej hela tiden. För min del är Klåparen nr 2 på skivan efter MIDVH förstås....Älskar detdär " och allt är som förut"
    precis.. det är så grymt.. speciellt dom två sista gångerna han sjunger det.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

bland dom bästa sångerna som någonsin skrivits, jag lovar

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

måste leta upp studio eller musikermagasinet eller vilken tidning det nu stod i om hur dom 'byggde' klåparen, det är ju rena porren. nej men skämt åsido, sjukt intressant. det bästa med hela låten är efter halva andra refrängen när distgitarren kommer in, det är så jävla obeskrivligt skönt. om jag inte missminner mig står det i studio eller mm att det är två distgitarrer (två spår) som jocke la med en tele. sjukt bra iaf...

tycker dock det är synd att jag tröttnat på dojd sen ett tag tillbaka, inte ens klåparen som jag tyckte var den bästa låten på skivan känns toppenbra längre och jag vet inte varför. kanske helt enkelt lyssnade sönder låten när jag gillade den som mest eller nåt...och hela skivan med för den delen kanske, vet inte riktigt...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    måste leta upp studio eller musikermagasinet eller vilken tidning det nu stod i om hur dom 'byggde' klåparen, det är ju rena porren. nej men skämt åsido, sjukt intressant. det bästa med hela låten är efter halva andra refrängen när distgitarren kommer in, det är så jävla obeskrivligt skönt. om jag inte missminner mig står det i studio eller mm att det är två distgitarrer (två spår) som jocke la med en tele. sjukt bra iaf...
    What? Den tidningen måste vi ju hitta isåfall! Vore sjukt intressant att läsa om det där
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Standard

du & jag döden innehåller ju massa av mina "hall of fame" (det lät lite töntigt men vi kallar det så nu då) låtar... och klåparen är ju en av dom! den är perfekt! den låten som fick mig lyssna på kent dessutom så jag har ju ännu mer "nära" till låten.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    What? Den tidningen måste vi ju hitta isåfall! Vore sjukt intressant att läsa om det där
    kom i samband med dojdsläppet, kent var med i både studio och musikermagasinet. den ena tidningen hade kent på framsidan och så stod det nåt i stil med så byggde de klåparen. det var en bild på kent framför bunkern där de för en gångs skull log och en intervju. och sedan var det en specialgrej där jocke och stefan boman gick igenom kanal för kanal hur klåparen spelades in, från alla femtielva olika fantommatade kondensatormickarna till markus trummor (kanske överdrev nu men trummor är väl svårt att micka upp) till jockes distgitarrer och stråkpåläggen som sami eller martin la med synt.

och för övrigt har jag tidningen hemma nånstans, vet bara inte var. nog ett av de mest intressanta reportagen för en musiknörd som jag...
    Senast redigerat av tobbe non stop den 2008-07-30 klockan 11:41.
    robert smith

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

kom i samband med dojdsläppet, kent var med i både studio och musikermagasinet. den ena tidningen hade kent på framsidan och så stod det nåt i stil med så byggde de klåparen. det var en bild på kent framför bunkern där de för en gångs skull log och en intervju. och sedan var det en specialgrej där jocke och stefan boman gick igenom kanal för kanal hur klåparen spelades in, från alla femtielva olika fantommatade kondensatormickarna till markus trummor (kanske överdrev nu men trummor är väl svårt att micka upp) till jockes distgitarrer och stråkpåläggen som sami eller martin la med synt.

och för övrigt har jag tidningen hemma nånstans, vet bara inte var. nog ett av de mest intressanta reportagen för en musiknörd som jag...
    Nej fan vad häftigt! Det där är jag också sjukt intresserad av! Du får gärna hitta tidningen och scanna eller nåt om du orkar?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Klåparen ligger på kents topp5 låtar någonsin.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Är det handklapp som kommer in 04:33 i Klåparen?
    Jocke sa ju att det var mycket pålägg på allt på D&JD så. ^^
    Det låter nästan lite som det.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Tidningen i fråga är "Studio". Som en del i deras "Spår för spår"-artikelserie. Musikermagasinet hade en mer "vanlig" artikel. Kul artiklar båda två.

Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Enskadaredanskedd Visa inlägg
    Är det handklapp som kommer in 04:33 i Klåparen?
    Jocke sa ju att det var mycket pålägg på allt på D&JD så. ^^
    Det låter nästan lite som det.
    nej nej, jag har inside-information på att de monterade in en sennheiser MD-421-2 i en toalettstol i psykbunkern för att spela in när de klapprade med locket mot ringen och körde det sedan genom ett fett 80-tals reverb
    robert smith

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •