Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 31 till 33 av 33

Ämne: Avancerade Barréackord

Standard

Tycker det finns jobbigare halvöppna ackord än barré... barré är ju som bara att flytta efter pekfingret och sedan lägga de andra till rätta. G11 är däremot lite knepigare om man ska ta det såhär: 3x321x. Eller C7-5: 8x897x. Eller t.ex. Emaj9: x7687x.

Även om barré ackord i C-läge inte är en lek heller (t.ex. E i C-läge: x76567).
    When I say "art", it's short for Arthur!

Medlem Isola_teds avatar
    Reg.datum
    Jan 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    ett bm7 eller ett bmsus med a i basen.
    Vad är ett bmsus? Ett sus-ackord saknar väl ters till förmån för kvart (eller sekund om det är sus2)...ett ackord utan ters kan rimligtvis inte vara varken dur eller moll.

Men det är klart, att ta ett ackord som inte existerar är ju definitivt avancerat. Speciellt med a i basen :-)

Om jag har fel får någon upplysa och utbilda mig.
    Du kommer till mig naken likt en fisk/Jag sover i mitt badkar, är jag frisk?

Standard

om man skal bruke capo eller barreakkorder, kommer jo helt ann på hvilken lyd man vil ha, fordi det høres veldig forskjellig ut. Akkurat som hvis du spiller en C som x320010, x35553 eller 81010988, så blir det ikke det samme. Jeg bruker bare capo hvis det er den sounden jeg vil oppnå, aldri for å forenkle ting. I hvert fall ikke hjemme. Live er noe annet. Da må man også se på hva man får til å spille.

lykke til med å spille mannen uten capo helt riktig^^

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •