Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 147

Ämne: Teknisk kvalité på demos

Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard Teknisk kvalité på demos

Nån som kan gissa om det kan tänkas vara schyst teknisk kvalité på de gamla J&G / Havsänglar-demosarna som följer med? Om man jämför me de förbjudna bootlegsen som cirkulerat kring nätet alltså..

Om ja är ute på hal is för att nämna bootlegs är de bara att låsa topicen =]

Men de vore riktigt underbart om man kunde få dom i hög kvalité, tycker mycket om dom =)
    Is this the real life? Is this just fantasy?

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006

Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg
    Nån som kan gissa om det kan tänkas vara schyst teknisk kvalité på de gamla J&G / Havsänglar-demosarna som följer med? Om man jämför me de förbjudna bootlegsen som cirkulerat kring nätet alltså..

Men de vore riktigt underbart om man kunde få dom i hög kvalité, tycker mycket om dom =)
    I och med att vi fick bättre kvalité på den där gamla bandbilden så antar jag att vi får det på demosarna också, bara en gissning, det får vi se 29/10.

https://www.bengans.se/popup/kent_bo...åVitt.jpg

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

det borde vara lite bättre kvalitet, j. berg är väl inte känd för att gilla dåligt ljud direkt.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Brukar väl vara standard när man släppar gamla demos som bara cirkulerat som halvkassa bootlegs förut? Tänker närmast på tillexempel när Weezers frontman Rivers Coumo släppte sin Home Recordings för ett tag sedan, över hälften av låtarna hade jag hört förut men i bra mycket sämre kvalite än vad som hördes på skivan, vilket gjorde att man nyupptäckte låtarna. Detsamma gäller ju alla dom gamla demos man fick av Kurt Cobain på Nirvana boxen.

Ska blir kul att höra Alpha i bättre kvalite, den jag hört var inte så lysande precis.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    I och med att vi fick bättre kvalité på den där gamla bandbilden så antar jag att vi får det på demosarna också, bara en gissning, det får vi se 29/10.

Woooow, den har jag inte sett, vem är vem typ

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jocke gav ju ett indirekt svar i tråden Engelska? för drygt en timme sedan.

En hel del demos och outgivet material ratades på grund av att ljudkvalitet eller kompositionskvalitet inte höll måttet helt enkelt och därför inte skulle tillföra något. En hel del demos som cirkulerar på nätet är spridda av folk utan vårt godkännande. Det är inget man kan göra något åt, men vissa gamla sånger borde stannat i källaren.

Han nämnde dock inget om eventuell masrting eller ljudförbättring.
    Bara att vissa inte alls höll måttet. Att de då uteblir är fullt logiskt.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Döda Dagar var väl tänkt att vara med på debutalbumet så just den låten bör det vara bra kvalitét på.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

tror dom är som de låtar som vissa laddar ner på internet.. Möjligen lite bättre om de trixat med dom plus att kvalitet försämras i mp3-filer..
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    tror dom är som de låtar som vissa laddar ner på internet.. Möjligen lite bättre om de trixat med dom plus att kvalitet försämras i mp3-filer..
    Jag skulle bli riktigt besviken om dom inte gjort nåt alls med låtar som Ögon och Alpha, dom filerna jag hört är ju faktiskt riktigt dålig ljudkvalite.

Nu menar jag inte att dom ska pilla i själva låtarna, bara en enkel utjämning och höjning av själva ljudkvaliten räcker ju.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg

AHAHHAHAHAHA JAG DÖÖÖÖR! xD!! Samis frilla! <3

Standard

Citat Ursprungligen postat av Halka Visa inlägg

Problemet heter ju att de demona med J&G samt Havsänglar är inspelade på kassett, det blir brus. Så jagtror vi kanförvänta oss en kvalitetsökning

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Jag skulle bli riktigt besviken om dom inte gjort nåt alls med låtar som Ögon och Alpha, dom filerna jag hört är ju faktiskt riktigt dålig ljudkvalite.

Nu menar jag inte att dom ska pilla i själva låtarna, bara en enkel utjämning och höjning av själva ljudkvaliten räcker ju.
    Självklart blir det en markant kvalitetsökning.
    De versioner som ni suttit och tankat är ju kopior av kopior av kopior av... ja, ni fattar.
    Sen kanske man inte ska förvänta sig Surroundljud.
    Våra gamla demos är trots allt inspelade under begränsade förhållanden och ljudkvaliteten (och kunnandet) var kanske inte den bästa ens direkt från mixerbordet.
    Men det kommer låta MYCKET bättre.
    Låtarna från nytorpsdemon kommer ha samma kvalitet som tex "Slutsats" på NDPM-singeln.
    Samma inspelning och där har vi faktiskt mastern.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    De versioner som ni suttit och tankat är ju kopior av kopior av kopior av... ja, ni fattar.
    Våra gamla demos är trots allt inspelade under begränsade förhållanden och ljudkvaliteten (och kunnandet) var kanske inte den bästa ens direkt från mixerbordet.
    Låtarna från nytorpsdemon kommer ha samma kvalitet som tex "Slutsats" på NDPM-singeln.
    Låter ju helt fantastiskt.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Man blir ju lite nyfiken på exakt hur mycket av allt gammalt outgivet material som gåtts igenom inför släppet av boxen och om det material som inte ansetts platsa kommer förbli outgivet för evigt.

En sak jag verkligen hade velat se i boxen är den fantastiska ballad-versionen av Kräm som kent gjorde live för dansk radio i samband med någon av Roskilde-spelningarna.

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Senast redigerat av frippe99 den 2008-10-05 klockan 19:36. Anledning: Retsamt stavfel.

Medlem forsbergs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    En sak jag verkligen hade velat se i boxen är den fantastiska balad-versionen av Kräm som kent gjorde live för dansk radio i samband med någon av Roskilde-spelningarna.
    mm den är ju helt grym! borde alla höra..

Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •