Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.
Alltså, de två låtarna bara måste ju vara med på skivan!
"Visslaren" är också rätt seg och tråkig och bara genom att stryka den förkortar man albumet med nästan 8 minuter. För att göra det enkelt kan man avsluta skivan efter "Beskyddaren": 10 låtar och fullt tillräcklig speltid för ett album. Då går man förstås miste om "Berg&dalvana", som skulle kunna vara en bra avslutningslåt om man gör om slutet för nu går den ju rakt in i "Insekter"... (På engelska versionen har "Rollercoaster" ett riktigt slut så det alternativet går att använda.)
Jag tycker "Visslaren" trots allt fungerar bra som avslutningslåt på grund av sin längd och det utdragna outrot, så det bästa är kanske ändå att ta bort 2-3 låtar före den.
Tycker det känns logiskt att Isola och HH är släkt. Mina två favoritalbum med gruppen, ganska så överlägset utan dom hade jag nog inte skrivit på detta forum alls. Steget mellan Verkligen och Isola är bland det största steg jag sett ett band tagit.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Håller inte med där. Faktum är att jag av någon anledning tänkte på Hagnesta Hill när jag vaknade i morse och det gick då upp för mig vilken perfekt "långskiva" den faktiskt är. Vanligtvis håller jag med om att 10-11 låtar är den perfekta längden och att man risikerar att komma ur substans om man tillägger fler låtar (samlingskivor är en annan sak), men för mig är varenda låt på HH oundviklig för helheten. Visst, även på denna skiva finns det låtar jag sällan lyssnar på men det betyder inte att de inte utgör sin funktion. (Och "Visslaren" är bland mina favoritlåtar...så det så.) Nästa album V&A passar däremot perfekt som en 10-låtare, då atmosfären (dock inte alltid texterna!) är allmänt mer lättillgänglig och nog gör sig bättre i en något mindre portion.
Dock håller jag med dig om att den raka övergången från "Berg&Dalvana" till "Insekter" är rätt irriterande, faktiskt enligt mig den största bristen med albumet (vilket ju iofs lika gärna kan tolkas som en komplimang).
Senast redigerat av buster89 den 2009-01-15 klockan 14:06.
Avsluta e f t e r Beskyddaren? Även om jag inte dricker kaffe så sätter jag mitt eftermiddagskaffe i halsen. Och det är klart att åtminstone Kungen är död måste vara med, men jag ser ingen anledning till att En himmelsk drog måste vara det. För mig är den lika överskattad som Om du var här var för Isola och visst, det kan bero på att Kent har gjort betydligt bättre hits efter det (ja, jag räknar in både Dom andra, FF, Kärleken väntar, Max 500, Palace & Main och Ingenting) som jag lite lättvindigt plockar bort låtar som var viktiga när albumen kom. Men jag har obskyr smak antar jag för jag tycker att Glider är viktigare för Isola än vad ODVH är och att Du var min armé är minst lika viktig som Klåparen på den där svarta skivan.
Om jag MÅSTE plocka bort två låtar från HH, vilket jag egentligen inte vill och ser som nödvändigt:
- Ett tidsfördriv att dö för
- Beskyddaren - Den som har hört den akustiska versionen förstår varför. Jag tycker att låten i studioform borde ha varit kusin med "Utan dina andetag"...
Berg & dalvana tillhör skivans dnakod så den skulle jag inte välja bort ens om tre andra viktiga låtar rykte.
Senast redigerat av vakær den 2009-01-15 klockan 15:25.
rbroddmark.tumblr.com
I'm feeling kinda basic today.
Hagnesta Hill är en av de bästa skivor jag hört. Går inte att bryta loss någon låt, acceptera att det är såhär skivan är.
Alla balladerna, de tre-fyra sista låtarna som mynnar ut i Visslaren.... fantastisk ljudupplevelse.
Grym
Så länge fötterna bär
Så länge lungorna kan
automobiliana.blogspot.se
HH-dagen 6 december närmar sig. Hur ska vi fira? Glömma ett varningsljus kanske![]()
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di