Jag tänkte åka till Köpenhamn över dagen nu till helgen. Har aldrig varit där och tänkte passa på nu när jag bor relativt nära.
Är det några vana Köpenhamnbesökare här på forumet som kan komma med lite tips på vad man kan göra, se, äta och handla.
Jag tänkte åka till Köpenhamn över dagen nu till helgen. Har aldrig varit där och tänkte passa på nu när jag bor relativt nära.
Är det några vana Köpenhamnbesökare här på forumet som kan komma med lite tips på vad man kan göra, se, äta och handla.
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
ÅKA TILL BAKKENett nöjesfält. riktigt kul.
sen är det inte helt fel att gå ner till hamnen i köpenhamn och äta något gott.
Ja, för tusan. En kall öl och lite mat i hamnen är en given lunch!
Bakken kan vara trevligt, men det ligger väl en bit utanför själva stan?
Annars är väl Tivoli riktigt centralt.
Finns nog även ett vaxkabinett där intill.
Ströget kan du ju alltid vandra längs.
En gata / område med butiker och annat.
Muséer finns det en del, om du är intresserad av sådant.
Rådhusplatsen kan vara fin. Sitt där och ta en öl eller två.
Det därsista tipset beror i och för sig en del på din ålder.![]()
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Även om det är oktober och lite kyligare, så finns det alltid inomhuskrogar.
Hittar du en uteservering, så satsa på Rådhusplatsen, Ströget eller hamnen.
Ströget med omnejd kan i och för sig vara riktigt dyrt med mat och liknande på sina ställen.
Det är några år sedan jag senast var i Köbenhavn, men det finns schyssta skivaffärer m.m. också.
Nåväl, nu har du lite tips att gå på.
Sedan kanske andra också fyller på här.![]()
Nu är det ju en tid sen jag flyttade hem men krogarna i Nyhavn borde alltid vara ett säkert kort. De som redan nämnts här som Tivoli och Christianina är också mycket sevärda. Ett sant nöje som jag däremot råder alla att vara med om är att gå på fotbollsmatch i 'Parken' där FCK spelar hemmamatcher. Spelar de mot Bröndby så är det också med säkerthet fullsatt (40 - 50 000 pers.) och det är det närmaste man kommer Europeisk ligafotboll här i Norden. deejligt![]()
Jag ska till köpenhamn på lördag, så jag tar gärna emot tips!
Jag har gärna grytet i sandjord.
Creds till sundance_danneMin wombat är närsynt.
Ooh bra tråd!
Ska dit i februari då min kompis har börjat plugga där![]()
Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615
nyhavn är alltid gemytligt fast det är väl mest cigarrökande gamla gubbar som hänger där med sin carlsberg
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
jo fast grejen är att tivoli som ligger centralt är inget "nöjesfält" som bakken är. på tivoli går man mest runt och tittar. finns inte så mycket att åka.
dock ligger ju bakken någon mil utanför![]()