Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 234567891011
Resultat 151 till 161 av 161

Ämne: Håll ditt huvud högt (live Eskilstuna sommaren 08)

  1. #151
    Min dröm är din
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    I så fall borde de väl bara skrivit "Live, sommaren 08"? Om man ser musiken som en del och sången som en del blir det ju 50/50 och då är det inte mer korrekt med Stockholm.

    Jag bryr mig inte så mycket heller. Vi får väl anta att det var på detta sätt de fick det bästa resultatet och det är det viktiga.
    Håller med, men personligen föredrar jag att man endast skriver "live" på omslaget när alstret inte är mixat & så. Semi-live hade däremot passat i detta fall!

  2. #152
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Min dröm är din Visa inlägg
    Håller med, men personligen föredrar jag att man endast skriver "live" på omslaget när alstret inte är mixat & så. Semi-live hade däremot passat i detta fall!
    Menar du att man inte kan kalla något live om det spelats in på mångkanal och mixats i efterhand? Eller menar du "mixa" mellan flera tillfällen?

  3. #153
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Nu när det kommer fram att inspelningen är både från Stockholm och Etuna anser jag det oerhört onödigt att skriva "Live från Eskilstuna". Antingen skriver man bara "Live sommaren 2008" eller skriver i klartext att mixningen är från två olika tillfällen. Vilket iofs blir lite bökigt så första alternativet är nog bäst...

  4. #154
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Stor sak? Det är ju fortfarande största delen från Eskilstuna.


  5. #155

    Standard

    Ö Tycker inte bra om det.. (skriver räta på danska) Håll ditt huvud högt er egentlig en sang som på mange måder minder om min fremtid og nutid. Når jeg hører den, kommer jeg sådan til at tænke på at min liv på min folkeskole og mit "stræberlige" forhold til det er slut (ja, jeg er 15 hvis I ikke vidste det). Allt som är och allt som varit og resten af 1. vers er en ikke bare en/flere almindelige sætninger for mig. Det er som en del af min barndom er ved at være slut og sangen på en eller anden måde minder mig om det. Jeg ved godt hvad den rigtig handler om, men den får mig alligevel til at fantasere. Hvis jeg skal være ærgerlig, tror jeg faktisk det er min yndlingssang
    Kan du beskydda mig?


  6. #156

    Standard

    låten är helt underbar,
    känslorna överväldigar mig varje gång!
    perfekt&oförstörbar, som jag.

  7. #157

    Standard

    Bästa låten Kent släppt sen DOJD-tiden. ÄLSKAR denna låten!!!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #158
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2009
    Ort
    djursholm
    Inlägg
    12

    Standard

    det finns inte mycket att klaga på när det gäller den här låten,precis som med det mesta annat kent har gjort!

  9. #159
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Spökstads sjönära pärla, , Sweden.
    Inlägg
    682

    Standard

    Visst är den bra! Och minnet av den magiska konserten på Strömsholmen i Eskilstuna där den spelades in... Jag var där..."För jag älskar allt du gör..."
    Believe, and you will find your way...

  10. #160
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    51

    Standard

    En av de bästa låtarna någonsin nligt mig!

  11. #161

    Standard

    Och det var då som nu
    till sist och för alltid.


    Så vackert.



Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 234567891011

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •