Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 88

Ämne: Nålens Öga

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Sammanfattningsvis så är sångmelodin ganska sugig och har ingen som helst medryckande känsla förutom refrängen. Skärp er för fan!

OT:
    Förresten, har märkt att det är ovanligt här på forumet med åsikter i stil och karaktär som ovan. Har Kent gjort 130+ låtar så är det fortfarande helt OK om man inte gillar... säg 5% av det.

Den enda låten de flesta inte verkar gilla är Halka, och det är delvis för att J.B. själv inte gillar den. Jag tycker den är ganska cool, men det är helst ingen låt jag vill relatera mitt tuffa favoritband Kent till.
    Vilket otroligt patetiskt inlägg. Du resonerar som om du vore gud fader här på forumet och vet precis allt. Och nu delar vi inte din åsikt och då ska vi skärpa oss? Vet du vad ödmjukhet innebär? Plugga på det ordet och kom tillbaka när du är klar.

Och förresten så finns det en hel del kentlåtar jag ogillar. Att presentera ett svin, Ett tidsfördriv att dö för, Insekter, Indianer, Halka, Sömnen, Duett etc. Nöjd?
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Nybörjare Pouihs avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jag är så förälskad i Kent så jag gillar i stort sett allt de gjort. Även om en del låtar kanske inte är lika bra som andra. Alla kan ju inte vara lika bra, såklart.
    Hur kan du vara så iskall ren och klar?

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av andreas123 Visa inlägg
    Det är typ det låten handlar om, Singlen släpptes (som ni alla säkert känner till) till en rädda barnen kampanj, och alla intäkter gick till rädda barnen. På frågan om vad låten handlar om så har jag för mig Jocke Berg svarade: "ett barn"
    Jag känner nog till detta, kanske också därför jag gör såna referenser.

Medlem hållermigvidlivs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

tillbaka till nålens öga:
    jag tycker att den är abstrakt på nått sätt. och jag gillar't! det är en äkta gåshudslåt (:
    ge mig en vinterdrog.

Staffan747
    Guest

Standard

Sammanfattningsvis så är sångmelodin ganska sugig och har ingen som helst medryckande känsla förutom refrängen. Skärp er för fan!

OT:
    Förresten, har märkt att det är ovanligt här på forumet med åsikter i stil och karaktär som ovan. Har Kent gjort 130+ låtar så är det fortfarande helt OK om man inte gillar... säg 5% av det.

Den enda låten de flesta inte verkar gilla är Halka, och det är delvis för att J.B. själv inte gillar den. Jag tycker den är ganska cool, men det är helst ingen låt jag vill relatera mitt tuffa favoritband Kent till.
    Tänkte du ens tanken att dom som skrivit ovanför dej faktiskt gillar låten påriktigt? Eller tror du vi är så förblindade av Kents storhet att vi sväljer allt de ger ut med hull å hår bara för att det är dom som ger ut det. Jag tycker Nålens öga är en vacker låt, gör det mej till ett jävla får under Jocke Bergs toffla?

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Jag ska erkänna att jag tycker Kent har en MYCKET hög lägstanivå; faktiskt så pass hög att bandet i mina ögon aldrig gjort en riktigt svag låt. Men det är absolut inte så att jag skulle vilja skriva att varenda Kent-låt ger mig "gåshud" eller att jag "nästan inte kan sitta stilla bara jag tänker på texten." Vissa är geniala mästerverk ("Mannen i den vita hatten," "Visslaren," "Generation Ex," "Klåparen," "Romeo återvänder ensam," "Ansgar och Evelyne," - och enligt mig alltså även "Nålens Öga," etc), andra är riktigt sköna ("Celcius," "Våga vara rädd," "Stoppa mig Juni," "Elite," "M," "VinterNoll2," etc) medan några duger enbart under vissa sinnelag - "Halka" har ju redan nämnts. Men detta är enbart min åsikt och det finns givetvis folk där ute som endast föredrar särskilda skivor eller t.o.m. låtar utav Kent. Inget fel med det. Men jag tycker ärligt talat inte det är så lyckad att kriticera just texten i fallet med "Nålens Öga," eftersom musiken här spelar en så stor roll. I andra fall, som t.ex. "Elite," är texten (enligt mig) kärnan i låten, accompanierad av mycket fin musik, men med "Nålens Öga" är det ena jämnt över relevant för det andra.
    Senast redigerat av buster89 den 2008-11-07 klockan 16:42.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Mannen återvänder hem hihi<3

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av e-a Visa inlägg
    Mannen återvänder hem hihi<3
    Ah, förlåt. "Mannen i den vita hatten." Hur kunde jag missa? Trött.

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

OT:

Det är klart att man inte måste gilla allt, men väldigt många tycker faktiskt
    att allt är bra, då ska man ju för fan inte gå och leta reda på låtar som man
    tycker är dåliga. Personligen tycker jag att "Nålens öga" är jättebra, men
    det betyder inte att du, eller någon annan måste tycka att den är bra.
    Om en låt är bra eller inte är inte rätt eller fel att påstå, det är en personlig åsikt.

Skärp dig för fan!

Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Dunderbra låt
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Standard

Tråkigt att ni tog "skärp er för fan" på fullaste allvar...

Tips: ät mindre huggorm till frukost och lär er att hata lite av det vackra så slipper vi alla hyllningstrådar.
    Du och jag, Döden <3

Standard

Ganska så underskattad låt faktiskt, men otroligt bra Gillar jockes röst och det långa hårda outrot =)

Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

OT:

Haha, håller med! Det känns som att Kentfans (inte bara här på forumet) har en bestämd åsikt om att Halka, hela V&A och EPn är de enda som man inte borde/ som man får tycka illa om...
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Superfin. Kul att man fick en pin med också när man köpte den på Hultsfredsfestivalen
    When you can live forever, what do you live for?

Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Tråkigt att ni tog "skärp er för fan" på fullaste allvar...

Tips: ät mindre huggorm till frukost och lär er att hata lite av det vackra så slipper vi alla hyllningstrådar.
    frågan är varför vi ska slippa hyllningstrådar.
    Det ger ju folk en chans att säga sin åsikt och reflektera tillsammans med andra om varför just "vi" gillar den speciella låten.
    Tycker du kan skärpa dig och sluta vara negativ till hyllningstrådar

Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •