Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 88

Ämne: Nålens Öga

Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    frågan är varför vi ska slippa hyllningstrådar.
    Det ger ju folk en chans att säga sin åsikt och reflektera tillsammans med andra om varför just "vi" gillar den speciella låten.
    Tycker du kan skärpa dig och sluta vara negativ till hyllningstrådar
    Tycker folk kan sluta att hacka på andra överhuvudtaget på det här forumet... Känns nästan som det går prestige i att vara nedlåtande...
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Tycker folk kan sluta att hacka på andra överhuvudtaget på det här forumet... Känns nästan som det går prestige i att vara nedlåtande...
    blev medlem idag och jo jag håller med om att det verkar vara "status"/Prestige att ha fler inlägg, vara äldre och klanka ner på andras åsikter snarare än att bemöta dem med ett motargument.

Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    blev medlem idag och jo jag håller med om att det verkar vara "status"/Prestige att ha fler inlägg, vara äldre och klanka ner på andras åsikter snarare än att bemöta dem med ett motargument.
    Ja, det är bara för oss att försöka motarbeta negativa människor!

Angående status och grejer tycker jag bara synd om de medlemmar som ser sin "status" på både det här och andra forum som speciellt betydelsefull Såna här sidor är intressanta och bra tidsfördriv men det finns viktigare saker här i livet...
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Helt klart en av de bättre låtarna...outrot är helt magiskt, känns som att man lyfter i tanken...

Men i.o.f.s., vilka låtar dissar jag genom att säga att denna är "bättre"? Det är nog inget jag kan säga på rak arm. Olika låtar är bra för olika känslor. Jag gillar i princip alla låtar som kent har gjort, men självklart lyssnar jag inte på alla. Det finns helt enkelt de man prioriterar eftersom de medför någon typ av känsla...och i den kategorin passar Nålens Öga in...

@ ovanstende post, om att motarbeta det negativa, kan jag inget annat göra än att hålla med. Det passar sig väl in på ett forum för ett band som tidigare yttrat sig om att negativa åsikter faktiskt är ganska onödiga...

Till sist är det skitbra att låten kom på skiva, för singeln är nog ganska så svår att få tag på vid det här laget.
    Jag vill höra din röst nu
    Höra hjärtat i bröstet
    Jag behöver din tröst nu
    Låt mig höra din röst nu

Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av HannesA Visa inlägg

Till sist är det skitbra att låten kom på skiva, för singeln är nog ganska så svår att få tag på vid det här laget.
    Någon som vet hur pass svår den är att få tag i nu?

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av när Visa inlägg
    Tror inte det är SÅ svårt direkt... Vill minnas att jag sett den på ett flertal ställen, senast på Pet Sounds i Sthlm.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...

Standard

Nålens öga är... det finns inte ord! Den är ju klockren, helt ljuvlig! Är nog den kentlåten som är lättast att gråta till, enligt mig. Ryser varje gång jag hör:

Det är inte slagen som känns
    Ljug igen

Helt makalöst, fantastiskt! Något av det bästa dem gjort (tycker jag). Är dock för fin för att lyssnas sönder, är värd något bättre. Syftet med låten gör den bara ännu bättre!

Får också en otroligt vacker video i huvudet som påminner lite om bröderna Lejonhjärta på något underligt sätt, med någon som söker i porten och små späda fjärilar på ett lakan. Ååå, jag får gåshud.

Har ni hört "Som barn", från när de fortfarande var Jones & Giftet? Den finns bara som demo, finns att höra på youtube. Lyssna, ni hör varför jag tar upp det angående Nålens öga.

http://www.youtube.com/watch?v=8fLmGVNqp-U
    Du är allt jag har...

"För att allt är skit."

Medlem hållermigvidlivs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av när Visa inlägg
    i vår skivaffär vid centrum (upplands väsby, norr om stockholm) står den fint bakom disken, det har den gjort läänge. har tänkt köpa den flertalet gånger men jag har alltid prioritera annat.
    ge mig en vinterdrog.

Standard

Mailade precis petsounds angående singeln, ska nog börja samla på alla deras skivor och singlar, ha fint i hyllan. Orkar nog inte ha inplastat dock, rätt tråkigt.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av hållermigvidliv Visa inlägg
    i vår skivaffär vid centrum (upplands väsby, norr om stockholm) står den fint bakom disken, det har den gjort läänge. har tänkt köpa den flertalet gånger men jag har alltid prioritera annat.
    gå dit idag så ska du nog se att den är borta.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Off topic (eller snarare on previously mentioned topic) kan jag säga att jag personligen ogillar följande låtar: Att Presentera Ett Svin, Gummiband, Livrädd Med Stil, Insekter, FF, Ingen Kommer Att Tro Dig och Pärlor. Vill också säga att bara socker man ser borde skaffa sig en mindre överlägsen attityd jämntemot andra.

On topic: Nålens Öga är en helt fantastisk låt. Definitivt bland det bästa Kent gjort. (Nu får jag väl lägga till "In my humble opinion" eller något liknande, så jag slipper bli attackerad av snobbiga jävlar)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Off topic (eller snarare on previously mentioned topic) kan jag säga att jag personligen ogillar följande låtar: Att Presentera Ett Svin, Gummiband, Livrädd Med Stil, Insekter, FF, Ingen Kommer Att Tro Dig och Pärlor. Vill också säga att bara socker man ser borde skaffa sig en mindre överlägsen attityd jämntemot andra.

On topic: Nålens Öga är en helt fantastisk låt. Definitivt bland det bästa Kent gjort. (Nu får jag väl lägga till "In my humble opinion" eller något liknande, så jag slipper bli attackerad av snobbiga jävlar)
    Ni får nog snarare lägga av med er underlägsna attityd, ni blir ju helt ADHD så fort någon häver ur sig som jag gör. Slappna av lite!

Jag sa bara att sångmelodin var sugig och / eller utan känsla (förutom refrängen). Instrumentalt är den jäkligt skön rakt igenom, och då får man även ha i åtanke att grunden kommer från way back in '93 eller kanske längre bak. Det är kul att det blev något nytt av den.

Är vi glada nu? Snälla hata mig inte, jag har inga kompisar. Det är därför jag hänger här.

PS. Att presentera ett svin & Gummiband är skitig, semi-elektronisk musik som iallafall låter Kent-utbudet variera sig lite! *hatten av*
    Senast redigerat av bara socker man ser den 2008-11-10 klockan 14:03.
    Du och jag, Döden <3

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

sluta skriv att vi blir CP!
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    sluta skriv att vi blir CP!
    Jag ändrade till ADHD.
    Du och jag, Döden <3

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ingenting_någonsin Visa inlägg
    Ganska så underskattad låt faktiskt, men otroligt bra Gillar jockes röst och det långa hårda outrot =)
    Hela låten otroligt fin o gripande-förstås-men detär outrot är ju fantastiskt, detdär instrumentala i mitten också-ojoj, vilka rysningar
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •