Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 76 till 88 av 88

Ämne: Nålens Öga

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Nja, jag har väll några favoriter, men framförallt tycker jag att hela "Takk" är helt i Kent-klass!
    90% av låtarna är riktigt bra och framförallt har Sigur Ros, precis som Kent, förmågan att skriva otroligt vackra melodier som liksom får en att vilja skratta och gråta på samma gång
    Det Sigur Ros saknar är Kents texter, med dem hade de varit nordens näst bästa band, typ...
    Har du läst några översättningar av Jonsí's texter? Ioförsig så sjunger han ju hopelandic rätt ofta blandat med isländska men. Inní mér syngur vitleysingur har en rätt bra text ändå.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Ok, jag utgick bara från vad svantee påstod. Då är det inget att diskutera ens.
    Då får man börja gå på alla konserter innan man säger nåt...
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Då får man börja gå på alla konserter innan man säger nåt...
    Vet jag inte om det är nödvändigt, men det är bra på kentforumet att underbygga allt man säger. Folk är lite stingsliga här

Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Har du läst några översättningar av Jonsí's texter? Ioförsig så sjunger han ju hopelandic rätt ofta blandat med isländska men. Inní mér syngur vitleysingur har en rätt bra text ändå.
    Jaja, jag säger inte att alla deras texter är värdelösa! De har gjort en del bra texter, men det går inte att jämföra med Jockes texter
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Jaja, jag säger inte att alla deras texter är värdelösa! De har gjort en del bra texter, men det går inte att jämföra med Jockes texter
    Självklart inte, men deras musik är som sagt magisk ibland.

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Vet jag inte om det är nödvändigt, men det är bra på kentforumet att underbygga allt man säger. Folk är lite stingsliga här
    Jo jag har märkt detta hehe.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Lite dåligt att de bara ändrade texten från Jones & giftet's (tidigare Kent) låt "Som barn"
    Menar du att låtarna är identiska förutom texten? Då kanske det är dags att tvätta öronen och lyssna igen.

För övrigt så är ju "Som barn" inte ens släppt och gjord som en demo. Det görs väl alltid en demo innan en färdig låt blir till? Då är det väl exempelvis dåligt att de gjorde en demo-version till "Ingenting" i Paris och sedan "bara ändrade texten"?

Jag kan faktiskt inte förstå hur det kan vara "dåligt" att skriva en demo till en låt och sedan göra en riktig version avsedd för allmänheten senare.

Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Självklart inte, men deras musik är som sagt magisk ibland.
    Ja verkligen! Och ska vi vara ärliga är de ju faktiskt "större" än Kent utomlands, mycket större dessutom =)

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Ja verkligen! Och ska vi vara ärliga är de ju faktiskt "större" än Kent utomlands, mycket större dessutom =)
    Jo det stämmer. Konstigt eftersom man tycker att Kent's musik borde vara lättare att ta åt sig och förstå än deras musik. Hade ju varit en sak om Jonsí sjungit på engelska.

Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Jo det stämmer. Konstigt eftersom man tycker att Kent's musik borde vara lättare att ta åt sig och förstå än deras musik. Hade ju varit en sak om Jonsí sjungit på engelska.
    Jo men mkt grundar sig nog i att Kent är ett band vars texter tar mkt plats och har stor betydelse medans Sigur ros är er drömskt på något vis och det låter nästan inte som de sjunger på något språk utan mer som att rösten är ett "extra intrument" :P

Kom precis på att vi kommit en del OT nu, så vi får nog starta en ny tråd om vi vill jämföra

Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Jo men mkt grundar sig nog i att Kent är ett band vars texter tar mkt plats och har stor betydelse medans Sigur ros är er drömskt på något vis och det låter nästan inte som de sjunger på något språk utan mer som att rösten är ett "extra intrument" :P

Kom precis på att vi kommit en del OT nu, så vi får nog starta en ny tråd om vi vill jämföra
    Jo, Jonsí sjunger ju på hopelandic ibland. (hans egna påhittade språk) det är likt isländska men jag håller med dig, rösten är mer som ett instrument i Sigur rós. Haha ja, det finns en tråd för Sigur rós så.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Tänkte direkt på Last day of summer med Cure, när jag hörde Nålens öga första gången.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Eskilstuna killen Visa inlägg
    en grym text bokstavligt talat, texten är väldigt väldigt fin särkilt "jag räknar 3,4,5 ljug för mig ja ljug för mig det är inte slagen som känns" det är guld börja gråta när jag hör den låten <33
    --------------------------------
    Ge mig en vinterdrog
    härligt med äkta känslor:P

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •