Sidan 1 av 6 123456 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 88

Ämne: Nålens Öga

Standard Nålens Öga

Jag blev otroligt glad när jag såg att dom valt att ta med den låten till deras nya box. När låten plötsligt spelades upp där hemma blev jag helt chockad, hade lyssnat på den under flera veckor runt 2006 när jag var ledsen och den fick saker att kännas bättre. Tror jag lyckades se den på tv från början sen skickade någon den till mig, och nu har jag äntligen hittat den igen.

Vad tycker ni om den?

Staffan747
    Guest

Standard

Väldigt vacker låt. Särskilt textraden "ljug igen" i refrängen ger mig gåshud.

Standard

Samma här. Och det är något med början och slutet som är otroligt fint också, fast så känns det med alla Kent låtar på något vis.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av dousch Visa inlägg
    Samma här. Och det är något med början och slutet som är otroligt fint också, fast så känns det med alla Kent låtar på något vis.
    Texten blir en musikvideo i mitt huvud. Ser framför mig en liten pojke som inte kan sova på natten för han är så jävla rädd. Någon slår honom, eller hans mamma..

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Texten blir en musikvideo i mitt huvud. Ser framför mig en liten pojke som inte kan sova på natten för han är så jävla rädd. Någon slår honom, eller hans mamma..

Jag ser någon som står och röker vid slutet av trappan som var vid det lilla huset jag och min familj bodde i på gotland för några år sen, även fast det aldrig var någon som rökte där. Och ser mycket ledsna humör och krossade hjärtan från folk.

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det är inte slagen som känns, ljug igen.

Håller med er när det gäller tolkningarna, dock ganska uppenbart särskilt med tanke på låtens syfte =)
    Du är musiken

Blogg

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Väldigt vacker låt. Särskilt textraden "ljug igen" i refrängen ger mig gåshud.
    en grym text bokstavligt talat, texten är väldigt väldigt fin särkilt "jag räknar 3,4,5 ljug för mig ja ljug för mig det är inte slagen som känns" det är guld börja gråta när jag hör den låten <33
    --------------------------------
    Ge mig en vinterdrog

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Skit bra låt.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

"Nålens Öga" gåv mig gåshud dom första gångerna jag lyssnade på den, vilket inte händer så alltför ofta med mig när det gäller musik. "Här kommer rädslan nu igen..." Kan ju nästan inte sitta stilla bara jag tänker på texten. Jocke är ett geni.

Erfaren medlem JLis avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    "Nålens Öga" gåv mig gåshud dom första gångerna jag lyssnade på den, vilket inte händer så alltför ofta med mig när det gäller musik. "Här kommer rädslan nu igen..." Kan ju nästan inte sitta stilla bara jag tänker på texten. Jocke är ett geni.

åh...bra sagt...håller helt med. Låten är helt fantastisk! Den låter Kent men ändå inte på nåt sätt. Älskar'n! <3
    Jag vill(e) vara intellektuell
    Berest, belevad äckligt ung

Standard

Jeg måtte selvfølgelig sette på den nå.... jag räknar tre-fyra-fem, ljug for mej, ja ljug for mej, det är inte slagen som känns...
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Standard

Sammanfattningsvis så är sångmelodin ganska sugig och har ingen som helst medryckande känsla förutom refrängen. Skärp er för fan!

OT:
    Förresten, har märkt att det är ovanligt här på forumet med åsikter i stil och karaktär som ovan. Har Kent gjort 130+ låtar så är det fortfarande helt OK om man inte gillar... säg 5% av det.

Den enda låten de flesta inte verkar gilla är Halka, och det är delvis för att J.B. själv inte gillar den. Jag tycker den är ganska cool, men det är helst ingen låt jag vill relatera mitt tuffa favoritband Kent till.
    Du och jag, Döden <3

Erfaren medlem JLis avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Sammanfattningsvis så är sångmelodin ganska sugig och har ingen som helst medryckande känsla förutom refrängen. Skärp er för fan!

OT:
    Förresten, har märkt att det är ovanligt här på forumet med åsikter i stil och karaktär som ovan. Har Kent gjort 130+ låtar så är det fortfarande helt OK om man inte gillar... säg 5% av det.

Den enda låten de flesta inte verkar gilla är Halka, och det är delvis för att J.B. själv inte gillar den. Jag tycker den är ganska cool, men det är helst ingen låt jag vill relatera mitt tuffa favoritband Kent till.
    jag tycker inte alls om alla låtar med kent...nu pratade vi just om den här låten som jag verkligen gillar, och jag gillar halka med! däremot så tycker jag inte om många av dom låtar som alla tycker är deras bästa, så det är nog lite olika det där.
    Jag vill(e) vara intellektuell
    Berest, belevad äckligt ung

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

den är ju hur bra som helst. lätt topp 10 av allt kent har gjort. eller topp 5.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Det är typ det låten handlar om, Singlen släpptes (som ni alla säkert känner till) till en rädda barnen kampanj, och alla intäkter gick till rädda barnen. På frågan om vad låten handlar om så har jag för mig Jocke Berg svarade: "ett barn"

Sidan 1 av 6 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •